Aşıklar Delidir ya da Yazı Tura

Yazar Ayfer Tunç'un'' Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek'' isimli kitabı  okuduğum ilk kitabı idi.İkincisi ,Aşıklar Delidir ya da Yazı Tura,oldu.
Gerçekçi bir yorum yazacak olursam ilk başladığımda, beni sarmayacak umarım
yarıda bırakmam,  diye düşündüm.Çok ağır ve anlaşılmaz bir şekilde başladı.
İlerledikçe neyin ne olduğu yerli yerine oturdu.Bir müddet romanın kahramanını bir erkek değil de bir kadınmış gibi okuma hissinden uzaklaşamadım.
İlk bölüm olan Yazı da ismi henüz geçmeyen erkek karakter ,sophıa adını verdiği bir gen hastalığıyla mücadele halindeyken bulduğu aşkını ve hastalığının yavaş yavaş parçaladığı ailesini, onlarla yüzleşmesini anlatıyor.Aile sırları ortaya dökülüyor, geçmişin günahları etrafa saçılıyor ve bir yandan da sophıa, kahramanımızı hızla kaçınılmaz sona sürüklüyor.
Tedavi için gittiği Amerika'da tam da Sanem ile aşkı bulmuşken ayrılmak zorunda kalıyorlar, Tuna yurduna dönüyor. Burada kitabın ''Yazı'' bölümü sona erip ,''Tura'' bölümü başlıyor ve bu bölümde Sanem'i tanıyoruz.Başta olayları anlatan kişinin isminin Tuna olduğunu öğreniyoruz. Sanemin hayatına geçiyoruz,olayları ondan dinliyoruz. Bu bölüm sanki başka bir kitap konusu gibi.Uzun uzun Sanemin çocukluğu ,ilk aşkı Deniz ile olan hikayesini okuyoruz.Tabi onunda kitabın sonunda öğreneceğimiz bir sebebi varmış meğer. Bu bölümü daha çok sevdim sanırım.
Farklı çevrelerden, farklı aşıkların ,ufak hikayeleri Umut ve Sanem etrafında
anlatılmış.Başlarda olmasa da okudukça,konusu ile sizi sarıp sarmalıyor,
hüzünlü sayılacak bir sonla da noktayı koyuyor yazar.
Ne okusam diye düşünüyorsanız ,
Aşıklar Delidir ya da Yazı Tura kitabı tavsiye olunur.
Bol okumalı güzel bir hafta sonu dilerim...

14 yorum:

  1. Ayfer Tunç'un kitaplarını seviyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diğerlerini de okuyacağım sırayla galiba..

      Sil
  2. Bir Dliler Evinin Yalan Yanlıl Anlatılan Kısa Tarihi....
    Bence efsane bir romanı Ayfer Tunçun ..blogumda da yaZmıştım. Ben mutlaka oku derim.
    Son romanı ben okumadım am listemde

    YanıtlaSil
  3. yazarın hiç kitabını okumadım, ağır başlayan kitaplara da devam etmek zor oluyor gerçekten, ama başlayınca, kahramanlarla tanışınca merak edip devam ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk kitabını okuayalı epey uzun zaman olmuş bu okuduğum ikinci kitabı.Zaten her kitabı okuyamıyorum seçiciyim artık.

      Sil
  4. ayyy ayfer tunç en sevdiğim yerli yazar yaaa ama bunu okumadım ama okurum tabii, suzan defter, yeşil peri gecesi, kapak kızı, hepsi güzelleeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende diğerlerini okumayı düşünüyorum sırayla artık..

      Sil
  5. Ne ilginc kitap isimleri. Hic okumadim bu yazari 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım bir yazar için en zoru kitaba isim bulmaktır:)

      Sil
  6. Güzel bir yazı olmuş, okumamıştım ben de. Hepimize keyifli hafta sonları olsunn.. Bu arada bir mim bıraktım bakmak isterseniz sayfama beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.en kısa sürede yazacağım mimin yazısını.Bu aralar pek yazasım yok öyle duruyorum gerçi:))

      Sil
  7. Okumaya başladım ve bir gunde yarıladım bitince tekrar yazacağım yorumundaki bir yere takildim cunku

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neresine merak ettim.Okuduktan sonra unutma ,yaz 😘

      Sil