Delikli Kek

İsmi komik , tadı da bir o kadar nefis bir kek, hafif , yumuşak, çikolatalı, az yağlı daha ne olsun...

Pek çok blog komşumda görüp hep yapıcam dedim, kısmet bu hafta sonuna oldu;

-3 yumurta,
-1 su bardağı toz şeker,
-1/2 su bardağı süt,
-1/2 su bardağı sıvı yağ,
-2 su bardağı un,
-1 paket vanilya,
-2 paket kabartma tozu,
**yumurtalar şekerle iyice çırpılır, çırpmaya devam ederken sıvı yağ ve süt ilave
edilir.En son iki paket kabartma tozu ve vanilya ilaveli elenmiş un katılarak bir iki kez
çırpılıp yağlanmış kalıba dökülür. (Ben dikdörtgen büyük borcama döktüm)

Kakaolu Sos için malzemeler;
-1 su bardağı su,
-1/2 su bardağı süt,
-4 çorba kaşığı kakao,
-1/2 su bardağı tozşeker.
**Tüm malzemeler derince bir kapta önce karıştırılıp, sonra bir beş dakika kaynatılır..
 Fırından alınan kek biraz ılınınca mesela ;kalın bir pipet olur,
en kalınından bir örgü şişi olur her tarafı sık aralıklarla delinir ve sıcak sos üzerine
kaşık kaşık dökülerek deliklerden geçecek şekilde yedirilir..

Beyaz Krema malzemeleri;
-2,5 su bardağı süt,
-1 yumurta,
-3/4 su bardağı tozşeker,
-3 kaşık un,
-80 gr beyaz çikolata.
**Yumurta çırpılırken şeker ve un ilave edilip, süt de katılarak ocağın üzerine alınır,
muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırılır, piştikten sonra çikolatalar içine atılır,
eritilir..
 Kakaolu sosunu çekmiş ıslak kekimizin üzeri kaplanır..
 Hele de 1 gece dolapta beklemişse  damaklara şenlik....

bu benim 300. yayın pastam olsun, çok sık tarif yazamasam da en beğendiklerimi
yazmadan edemiyorum... Üstelik facebook da bloglara yorum bırakma etkinliği varmış,
gelen giden misafirlerime  ikram olsun dedim..

ağız tadıyla...

45 yorum:

  1. merhaba ellerinize sağlık çok güzel görünüyor... bu keki değişik bir halini de ben denemiştim. yine yeniden yapmakta fayda var bir de bu haliyle ;) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ziyaretiniz için, sevgiler...

      Sil
  2. Ben de blogunuzu etkinlikte keşfettim. Ellerinizle sağlık. Ben de beklerim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba canım.. uzun zaman olmuş seni ziyaret etmeyeli... Gerçi bilgisayarın başına da geçememiştim:)) Kekin çok güzel ellerine sağlık... ayrıca güzel bir ikram oldu.. Barcelona'dan sevgiler mehtapcım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizcim haklısın PC ler pas tutacak telefon yüzünden neyse ki sağolsun bu etkinlik bir hoş beş imkanı sağladı, İstanbul dan da Barcelona ya sevgiler, teşekkürler...

      Sil
  4. Kek dedim mi bende akan sular durur..Ellerine sağlık Mehtapcım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler sevgili yasemin, sevgiler...

      Sil
  5. mrhb ziyaretiniz için tşkler izlemeye aldım sizi kek nefis görünüyor ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman beklerim, sık sık gelirim:) sevgiler...

      Sil
  6. Harika görünüyor tatlılara karşı feci zaafım var:)
    Ellerinize sağlık.
    Takipdeyim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ziyaretin için...hoş geldin..

      Sil
  7. Oy oy oy diyorum evde en çok yaptığım şey olsada şimdi çayımı boş içmek hiç iyi olmadı :)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Değişik görünüyor. Evet birçok blogger ve instagramda görmüştüm.
    Ama yapmadım daha..
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler
    cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim, güzel bir anne pastası oluyor...teşekkürler...

      Sil
  9. Ellerinize sağlık takipteyim..

    YanıtlaSil
  10. Blog gezme etkinliğinden geldim. :) Bloğunuzu da takibe aldım. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili yağmur, her zaman beklerim bende seni takipteyim...

      Sil
  11. Merhaba Canım, bloglar arasında yorum bırakma ve takibe alma etkinliği başlatıldı.Hem haberdar edeyim hemde etkinliği desteklemiş olayım dedim.Ellerine sağlık güzel görünüyor.Takipimdesin beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. etkinlik bahane olsun her zaman beklerim, siz de benim en baştan beri takibimdesiniz, selamlar...

      Sil
  12. Elinize sağlık bu keki ben de yapmıştım çok lezztli oldu sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Etkinlikten iadei ziayrete geldim, takibe aldım. İyi ki gelmişim kek muhteşem gözüküyor. Denemek istiyorum. Kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman beklerim efendim, teşekkürler...

      Sil
  14. Bu aralar bende bunu çok görüyorum, hatta değişik versiyonlarını .Görsellik süper, eminim tadı da nefis.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye edilir, bereketli ve leziz, teşekkürler ziyaretiniz için, sevgiler...

      Sil
  15. Bloğunuza etkinlikte rastladım, takipteyim.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende takibe aldım , teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  16. Ben ilk kez sizde görüyorum delikli kek :) Güzel görünüyor, elinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık…
    Leziz bir kektir bitter çikolata hastasıyım ama beyaz çikolata ile de denemek lazım…
    Afiyetler olsun,sevgilerimi bıraktım…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangisi olursa olsun çikolata lezzet katıyor Emelcim, sevgiler..

      Sil
  19. Çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  20. Merhaba,
    İkramınızı çok beğendim. Blog etkinliği ne iyi oldu :) Ellerinize sağlık

    Sevgiler
    Sevilay Uçak
    http://lokumpilavi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, etkinlik konusunda aynı fikirdeyim, Filiz hanım sağolsun.

      Sil
  21. Evet döktürmüşsün ve dediğin gibi daha ne olsun :) Ellerine sağlık hafif oluşu çok hoşuma gitti. Sen hep deneyeceğim diyerek anca bu zamana nasip olmuş. Bakalım bana ne zaman nasip olacak. :)

    YanıtlaSil
  22. İlk defa duyuyorum, hiç yemedim:) ama tarifi bayağı uzun, zahmetli benim gibi tembellere:))))
    yine de denemek isterim eline sağlık Mehtapcım
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet 3 aşamalı gibi ama kısa sürede hazırlanıyor Müjdecim benden de sevgiler...

      Sil
  23. Ellerinize sağlık nefis gözüküyor ..Sevgiler..

    YanıtlaSil