Kıymalı Cevizli Kiş


           Bu tarifi  bir yağ markasının yemek kitabından aldım. Çaylık ne yapayım? diye düşünürken mutlaka bir şeyler karıştırıp bakınırım ,bu da hep gözüme çarpan bir tarifti.

Çok basit ve lezzetli oldu, fırında pişerken mis gibi koktu, zor bekledik pişmesini, çaylarımız şenlendi.

Hamur için malzemeler;
*100 gr kadar yumuşak margarin,
*1,5 su bardağı un,
*1 yemek kaşığı şeker,
* 1 tutam tuz,
*1 adet yumurta

bu malzemelerle hazırlanan hamuru 30 dakika kadar buzdolabında bekletiyoruz.

Üzerindeki harç malzemeleri;

*200 gr kadar kıyma,
*2 adet soğan,
* 1 diş sarmısak,
*1 bardak ince iri dövülmüş ceviz,
*yarım demet kadar kıyılmış maydonoz,
yeterince tuz.

Sararıncaya kadar kavrulan ince kıyılmış soğanlara kıyma ilave edilip iyice kavrulur.Pişmesine yakın
sarımsak, ceviz,tuz katılıp ,ocağın altını kapattıktan sonra maydanozlar ilave edilir.

Soğuyan hamur , yağlanmış fırın kabına alınarak içine yerleştirilir.Üzerine malzemeler konur,
      170 derece ısıda 30-40 dakika arası fırınlanır.

                                 -Afiyet olsun-

16 yorum:

  1. slm....
    hiç denemediğim bir lezzet...
    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bal Anne; bende ilk kez yaptım ama güzelhatta bence üzerine değişik malzemelerle de denenebilir.

      Sil
  2. Sen cagirirsin da ben gelmezmiyim hic listeme ekledim :-)
    Ellerine saglik canim
    yine gel olurmu?

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin canım, tabiiki gelirim yine. sevgiler.

      Sil
  3. çok lezzetli görünüyor bol kıymalı ellerine emeklrine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, ellerine saglik canim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ay cok güzel bol kiymali,hmmm.Süper
    Ellerine saglik canim.Blogun hosma gitti ve hemen izlemeye aldim.
    Banada buyur gel canim,beklerim:))

    YanıtlaSil
  7. kişi çok sık yaparım ama kıymalısını hiç denememiştim,ellerinize sağlık nefis görünüyor,iyi haftalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun sizede güzel bir hafta olsun inşallah.

      Sil
  8. Günaydın canım neye baksam hangi tarifine yorum yazsam bilemedim.Maşallah diyeyim nazar değmesin ama bu tarife ayrı bir bayıldım nefis görünüyor ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir yorum bu böyle:)) teşekkürler canım.

      Sil