Kereviz Çorbası


    Bu sene, İstanbul için, oldukça soğuk bir kış geçiriyoruz  soğuk kış günlerinde de sofralarda olmazsa olmaz çorbalar baş köşede yer alıyor .
Hep aynı çorbaları yapmak istemiyorum artık diyorsanız, işte size yapımı çok kolay
farklı bir tarif önerisi, üstelik ailenizde kereviz yediremediğiniz birileri varsa
 onlar bile severek yiyebilir;

*3 adet büyük boy kereviz,
*1 adet patates,
*3 adet kuru soğan,
*2-3 çorba kaşığı tereyağ,
*4 su bardağı su,
*1 su bardağı süt,
*1/2 limon suyu,
*kekik
*tuz, karabiber..

-Kurusoğanlar yemeklik doğranır, tereyağında rengi dönüp, şeffaflaşana kadar kavrulur.
-Kereviz ve patates kabukları soyularak, rendelenir, soğanlara ilave edilir.
-Soğan, kereviz ve patatese  4 su bardağı su ve 1 su bardağı süt  konularak  ,
kırk dakika kadar , önce yüksek sonra kısık  ateşte iyice haşlanır, ocaktan alınır.
-Haşlanan sebzeler blendırla pürüzsüz bir hal alana kadar ezilir,
-Yarım limon suyu , tuz ve karabiber ilave edilir.
-Servis yaparken üzerine kekik serpilir..

Biraz kıvamlı , aroması güzel bir çorba...
Sıcacık...

ağız tadıyla....

38 yorum:

  1. Kereviz, en sevdiğim sebzelerden birisidir. Çorbasını da sizin tarifinizle ilk fırsatta deneyeceğim.. Ellerinize sağlık..
    www.ankaraetkinlik.com/
    http://medyadergisi.blogspot.com.tr/
    http://denizzeynep.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. teşekkürler, hoşgeldiniz sayfama Ayşegül hanım.

      Sil
  2. bizim buralarda oldukça soğuk deyim yerindeyse kışı kış gibi yaşıyoruz bu sene.
    ellerine sağlık canım çorban nefis olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul un havasına güven olmaz derler, ispatı çok yaşanmıştır, tıpkı bu hafta ki günlük güneşlik ocak ayı haftası gibi...Teşekkürler...

      Sil
  3. Kıvamlı çorbalara bayılırım :) Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende :) koyu koyu şöyle lık lık olmayacak çorba dediğin, teşekkürler Elif'in Terazisi.

      Sil
  4. Harika olmus :-))Ellerine saglik....

    YanıtlaSil
  5. llerine sağlık canım kereviz çorbasıne bayılırım. senin tarifinle deneyeceğim birde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakalım nasıl bulacaksın tadını:) sevgiler...

      Sil
  6. bizim evin baş tacı çorbadır.her yemegin yanına muhakkak çorba olur.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kışın bizde de öyle de yazın pek tercih etmiyorum sıcaklar basınca, sevgiler Eylem..

      Sil
  7. Bu tarifi denerim işte ellerinize sağlık
    http://meryeminmutfagindan.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık kerevizim var hemen yapayım içireyim bizimkilere sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Mehtapcığım ne iyi yapmışsın.. mis gibi kereviz kokmuştur:))
    Çocuklar küçükken sebze yesinler diye çorbalarına katıyordum.. çok oldu çorbasını yapmayalı
    iyi hatırlatma oldu canım... elllerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kereviz kadar kokusu hoşuma giden sebze az gençken hiç sevmezdim oysa şimdi bayılıyorum Filizcim, sevgiler...

      Sil
  10. Bizim kis size gitti bu sene..gerci burada kar yok ama soguk eh okay :)) -2 -3 e ooo supper hava diyoruz...corba miss gibi soguk havalarda tarifte nefis..afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aan Emelcim sen İstanbul un havasına ne bakıyorsun bugün karakış ertesi gün ne varmış ne yokmuş günlük güneşlik, senin memleketle kıyaslanmaz valla, sevgiler gönderiyorum..

      Sil
  11. blog etkinliğinden geliyorum. sizi takibe aldım . bana da beklerim muhakkak http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/ ve facebook sayfam https://www.facebook.com/pages/Tasarımda-Nilgün-Özen-Aydın/802433419804021?fref=ts

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz, en kısa zamanda gelicem ziyaretinize...

      Sil
  12. Kesinlikle en sevdiğim kış sebzelerindendir. Çorbasını bu ara diyette olduğum için patates kullanmadan yapıyorum... Ellerinize sağlık...

    Sevgiler
    Evren
    www.birdilimdus.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde 4 kilom ver beni diye diretiyor ama diyetteyim dedikçe iştahlanıyorum :) teşekkürler...

      Sil
  13. çorbasını denemedim kerevizi severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Kereviz favorimdir çok severek çiğ olarakta tüketirim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğ olarak salatasını yapıyorum ama yemeği ve çorbası daha çok yeniyor bizde, sevgiler...

      Sil
  15. ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  16. Özgün bir çorba olmuş. Bende sıkılmıştım hep aynı çorbaları yapmaktan. İmdadıma yetiştin böyle bir zamanda. Teşekkürler canım. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende evdekiler klasik yemeklerden yana olsa da ben değişik tarifleri seviyorum, keşfetmek güzeldir.. teşekkürler...

      Sil
  17. Ben çok severim zaten. Bizim evde salatası vazgeçilmez.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet salatası da çok leziz oluyor, teşekkürler sevgili Nilay..

      Sil
  18. Degisik corbalari her zaman cok sevmisimdir, bunu mutlaka denemeliyim :) Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kış sebzeleri ile değişik çorba tarifleri deniyorum bu aralar, teşekkürler sevgiler...

      Sil
  19. kereviz hastasıyım harika ellerinize saglık

    YanıtlaSil