Tadımlık Kurabiye.



O'nunla arkadaşlığımız, doğduğumuzdan beri devam ediyor.Aynı sokakta karşılıklı evlerde dünyaya gelmişiz, ailelerimiz çok eski komşuymuş, görüşmelerimiz arada kesintilere uğradı ,farklı sorunların içine düştük ama  buluştuğumuzda sanki arada hiç zaman geçmemiş gibiydi.Sadece anlatacak çok şey birikiyordu arada geçen zamanlarda.
 İşte bu tarif O'ndan. Geçen gün bir kahve içmeye uğradım kahvenin yanında ikram etti. Tarifini  yazdım eve gelip hemen denedim.

Var ya nefis bir şey, uzun süre saklanıyor ve kahvenin yanında harika bir ikram, denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler;
* 1yumurta
* 1 subardağı buğday nişastası,
* 250 gr margarin(eritilmiş ,ılık)
* 3 yemek kaşığı toz çeker
* 1 paket kabartma tozu
* 3 su bardağı un.

-------- malzemelerle yumuşak bir yamur yapıp hamurdan parçalar kopararak,parmak genişliğinde uzun şeritler yapıyorsunuz, sonra da o şeritleri  ufak, verev parçalar halinde bıçakla kesiyorsunuz. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde  200 derece fırında 15 dakika pişiriliyor.

---------
*3 yemek kaşığı toz şeker
* yemek kaşığı tarçın
-------- bir buzdolabı poşeti içinde  harmanlanıyor, fırından çıkan ve ılınan kurabiyeler, bu poşetin içine atılıp ,iyice karışıma bulanmaları sağlanıyor.

                               -Afiyet olsun-



15 yorum:

  1. Hoşgeldin aramıza canım. İzlemeye aldım bundan sonra sürekli görüşürüz.
    Mehtapcı çok güzel bir tarif ama katı yağ uygulaması beni korkutuyor, ama yinede deneyeceğim.
    Ellerine sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili feray hoşgeldin diyeyim önce.Bazı tariflerde maalesef tereyağ ya da margarin lezzeti arttırıyor:)Tarçınıda unutmuşum değilmi, o da 1 yemek kaşığı kadar yeterli oluyor.Görüşmek üzere.

      Sil
  2. Mehtapcım bu arada tarçının ne kadar olduğunu yazmamışsın..

    YanıtlaSil
  3. Canım aramıza hoş geldin.... hayırlı olsun. ziyaretlerini beklerim her zaman olumlu veya olumsuz yorumlara açığımdır.kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seni zaten baştan beri takipteyim;)Teşekkürler.

      Sil
  4. Merhabalar canim,
    hosgeldin blog alemine, güzel bir kurabiye olmus, ellerine saglik, uzun süre saklanmasi, ani gelen misafirlerimize de süpiz bir ikramlik olur, ellerine saglik,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin anneminkızı.teşekkür ederim.

      Sil
  5. ah ne güzeldir öyle dost bulabilmek:)ellerine sağlık çokta güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylin galiba biraz şans gerçek dost bulabilmek. Teşekkürler.

      Sil
  6. Merhaba bloguma hoşgeldin.İadeyi ziyeret de bulunayım dedim. Bu kurabiyeden de bende yaparım. Şimdi görünce uzun zamandır niye yapmıyorum dedim. Bende bir kahve keyfi yapayım diyorum bu kurabiyelerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bazı tarifleri bir kez yapıp sonra bir kenarda unutuyoruz .
      Onun için tarif defterlerini karıştırmak lazım arasıra.Şimdiden afiyet olsun .

      Sil
  7. Çok güzel görünüyor. Yapıp,yemek lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Çocukluk arkadaşlığının tadı bambaşkadır.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıllar geçtikçe kıymetleniyorlar galiba.

      Sil