bu günümüzde;


 sevgili teyzemdeydik,
eniştem Karadenizli, teyzemde rahmetli kayınvalidesinden öğrendiği tariflerle
karadeniz lezzetleri ile dolu , lezzetli mi lezzetli bir sofra donatmıştı bize,
neler mi var dı;
 mesela,

fasulye turşusu kavurması,


mısır ekmeği,


başrolde muhlama,

evet yukarıdaki tabağın hepsini ben yedim afiyetle, yanında salatalık iyi gidiyor..


birazda atıştırmalık tuzlu çörekotlu kurabiyeler,

tatlı sorarsanız, mini tartoletler,

ve kapanış hafif bir sütlü tatlı saray lokumu ..
Hepsi birbirinden lezzetliydi..
Artık bana sıra geldi, bakalım ben neler hazırlayacağım...


Hafta sonunuz umarım güzel haberlerle dolu geçsin....
Artık iyi şeyler azaldı, her gün daha kötü haberlerle uyanır olduk,umutlarımız
tükeniyor, en azından benim için böyle.
 Birlik beraberlik, sevgi , anlayış hakgetire,  dediğim dedik çaldığım
düdük diyenler, tüm memleketi peşlerinden bilinmezlere sürüklüyor diye düşünüyor,
mutfağımda da bunların aklımdan çıkmadığını yazmadan edemiyorum..

güzellik ve sevgi olsun.



15 yorum:

  1. merhaba canım nasılsın
    herşey harika görünüyor
    şu fasulye turşusu kavurmasına yemeden önce çok önyargılı yaklaşmıştım ama yanılmışım çok lezzetli bir şey seneye sırf bu kavurma için fasulye turşusu hazırlıcam.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Karadeniz lezzetleri şahane gözüküyor teyzenizin eline sağlık.Umudu kaybetmemek gerekiyor her ne kadar kötü günler yaşıyoruz olsak da...Bir de hiç birşey olmamış gibi davrananları da anlayamıyorum.Selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Tam benlik bir sofraymış canım..hele fasulye turşusu ve mısır ekmeği...eee ne de olsa Karadenizlilik var bende de..selam ve sevgilerle canım..)

    YanıtlaSil
  4. harika bir sofra, teyzenin eline sağlık, afiyet bal olsun, bu arada biz de baba tarafından Karadenizliyiz..çok severim Karadeniz yemeklerini hele halamlar bir fasulye turşusu yaparlar ki ...bir de babam öğretmişti fasulyeyi haşlayıp sonra yumurtalı una bulayıp tavaya dizip çok az yağda kızartıyorsun ona bayılırım..sadece mıhlamayı yiyemiyorum o bana aşırı yağlı geliyor...
    sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  5. güzel günler göreceğiz ben umudumu kaybetmek istemiyorum....

    aile günleri çok güzel olur, hem görüşmüş olunuyor, hem sohbet, hem güzel yemekler...
    teyzenin ellerine sağlık mehtapcım:)))

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık.Teyzen yine döktürmüş.Afiyetler olsun size.

    YanıtlaSil
  7. iyiyim ZYNP teşekkür ederim canım.Evet turşu kavurması ekşi acı değişik bir lezzet..Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. Eftelya ben kendimi olaylardan hiç soyutlayamıyorum, moralman çöküyorum haber dinledikçe dinlemesem de rahat edemiyorum, umarım çocuklarımızın göreceği günler daha ferah olur, sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Dilekcim memleketimin her köşesi gibi Karadenizliler de ağzının tadını iyi biliyor, sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Bende peynirin pişmiş haline bayıldığım için galiba mıhlamayı çok seviyorum ama haklısın yağ konusunda çok zengin:) sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Filizcim uzak diyarlara selam olsun, sevgiler sana:)

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim sevgili Şule..

    YanıtlaSil
  13. Neguzel bır gun .gelsın kalorıler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amaan şekerim, her zaman mı yiyoruz sanki:)))

      Sil