Havuçlu ve Tahinli Kek


Sevgili okur, güzel bir kek tarifi buldum 💐instagramda . Aklıma yatan ve evde malzemeleri hazır olanları deniyorum, beğendiklerimi devamlı yapılabilirler listeme ekliyorum. Bu kek tarifi de onlar arasına girdi.  

İşte malzemeler;
*3 yumurta,
*1 çay bardağı  şeker( 5 çorba kaşığı +,-)
*yarım çay bardağı pekmez,
*1 bardak tahin,
*1 bardak süt,
*2 bardak un (6 dolu dolu çorba kaşığı)
*1 bardak dövülmüş ceviz,
*1 tatlı kaşığı tarçın
*3 bardak ince rendelenmiş havuç( yaklaşık 3 orta boy havuç)
*kabartma tozu
*portakal kabuğu/limon kabuğu rendesi)
***bardak ölçüsü;orta boy çay bardağı)

******
Önce fırın 180 derece ısınmaya alınır. Fırın ısınırken içine bir kap içinde cevizler konularak azıcık kavrulması sağlanır. /Bu apayrı bir lezzet veriyormuş, bundan sonra tariflere konulan cevizler bu muameleye tabi tutulabilr/ Sonra fırından çıkarıp, öğütülür. 
Yumurta ve şeker ve pekmez iyice çırpılır. İçine tahin ilave edilir, çırpmaya devam. Süt ilave edilir çırpmaya devam.
Kuru malzemeler; un+kabartma tozu+tarçın karıştırılıp sıvı malzemelerle bir kaşık yardımıyla harmanlanır. 
En son portakal kabuğu rendesi+ havuç + ceviz ilave edilir , yağlanmış kalıba boşaltılır. Biraz yoğun kıvamlı bir kek hamuru oluyor. 180 derece alt-üst ayarda ısıtılmış fırında 30 dakika gayet güzel pişiyor. Tabi diğer meyveli kekler gibi bu kek de çok çok kabarmıyor ve hafif ıslak bir dokusu oluyor.
İyice soğuyunca servise hazır hale geliyor sevgili havuçlu ,tahinli, cevizli kekimiz. 
Ağız tadı ile yenilsin


******Evet kekler ki genelde ben de ılık severim, ama  iyice soğuyunca  tam tadını bulur ve kek kalıbından daha rahat çıkartılır. Bu da bu tarifteki püf noktamız olsun.

          💐@bengikurtcebe

11 yorum:

  1. Bir zamanlar tahinli pekmezli kek yapardım. Süt ve şeker yerine pekmez, yağ yerine tahin mantığıyla. Sadece adını duyduğum için ölçüler kafadandı ama güzel olurdu:) Sizin bu tarif formül gibi. Test edilip onaylanmış da. Belli ki nefis oluyor. Ceviz uygulaması güzelmiş. En kısa zamanda yapmak üzere hemen not ettim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Çok sağlıklı bir kek tarifi, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir tarif gibi duruyor, hem de denenip onay verilmiş, daha ne isteriz? Yapalım. :)

    YanıtlaSil
  4. tahinli kek mi, bilmiyordum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakışıyor keklere, denemeni tavisye ederim.

      Sil
  5. Kek yememeye özen gösteriyoruz ama bu keki hemen şimdi yapmak istedim. :)
    Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  6. Kek benim erkeklerin en sevdiği hamurişi sanırım. Ne çeşidini yaparsam yapayım yenir. Kakaolu, ıslak ve elmalıyı bir tık fazla seviyorlar yine de...

    YanıtlaSil