Ekmek ...

 

Hayat zorlaştı sevgili okur. Üstelik çok pahalı. Yürüyüş yaparken cadde üstündeki çok işlevli  fırının, siyah camlı pencerelerle çevrili kafe kısmını geçip,  pasta mamülleri vitrininin yan köşesine dizilmiş bol susamlı, yumurtalı pidelerden alalım dedim;

-Tekli mi olsun abla?

-Evet, bir de tam buğday ekmeği.

-Keseyim mi abla?

-Kes /kardeş/ kes bakalım.

Zor çalışan ekmek kesme makinasının başında bekleyip ekmekleri kesti;

-Pidenin yanına olur mu abla? 

-Olur.

Fırının markası yazılı ,iki tarafı açık ince kesekağıdının içindeki pidenin yanına kesilmiş ekmekleri koydu, hepsini bir torba yapıp verdi

-Kaç lira?   

Malum her fırında, her bakkalda, markette farklı farklı fiyatlar var.

-17,5 Tl abla..

On beş lira çıkarmıştım tahmini, cüzdandan bozuklardan iki buçuk lira daha çıkarıp verdim. Vay canına!

Eve dönüş yolumun üzerinde Halk Ekmek büfesi var. Aslında oradan Halk ekmeğin organik ekmeğinden alacaktım lakin gelirken çok kalabalıktı,  sıra vardı, dönüşte sıra daha da uzamıştı. Elimdeki ekmek torbasını saklamak ister gibi bir hissiyata girdiğimi hissetim. Hızlı hızlı geçtim büfenin önünden.

Üç gün sonra;

Çarşıda işlerimi halletmem lazım. Arabaya yer bulmak zor oluyor, zaten kullanmayı da sevmiyorum bu trafikte. Minibüse bindim. En son 4TL idi ;

-bi lira daha varsa abla.

Bir lira verdim;

-varsa yirmi beş kuruş daha, yoksa canın sağolsun abla..

Kardeş peşin söylesene, veresiye yazıyorsun. İndi-bindi beş lira yirmi beş kuruş olmuş. Gelirken tren/Marmarayla geleyim dedim içimden. Kartal meydanı düzenlemesi yapılıyor ,ortalık berbat ötesi. Kaldırımlar, yollar delik deşik. Çalışmalar bir an önce biter inşallah. İstasyona giderken yine tam kaldırımın üzerine  bir Halk ekmek büfesi kondurmuşlar. Hiç sıra yok, hatta kimsecikler yok, Gidip bir organik ekmek alayım dedim. En üst rafta dört tane dizili. Satıcı bey uzanıp verdi. Kaç lira ,dedim.

-on üç buçuk, dedi. /Ablasız şükür/  Şaşırdım yine. Bak şimdi fırından aldıklarım, bu ekmeğin yanında ucuz kaldı.  Ucuz olanlar inan olsun sandviç ekmeği kadar, elbette beşer onar alır insanlar. Bu organik olanlarda büyük sayılmaz dört kişilik bir aile için hele oldukça küçük.

Bunları neden mi yazıyorum? Çünkü hayat aşırı pahalı sevgili okur. Bir ekmek bile çok pahalı. Hala ziyan edip çöpün kenarlarına koyanlar var. Oysa ekmeğe ayrı bir duruşumuz vardır/dı, nimettir, yerde görsek alıp kenara koyarız, hatta üç kere öpüp başımıza koyarak büyüyen nesiliz. Tabi bunları bizden sonrakilere aktarıyor muyuz? Bilemem.. 

Ağız tadımız bol olsun.

15 yorum:

  1. Malesef uçtu fiyatlar. Belli bir gelir düzeyi bile zorlanırken asgari ücretliler ve işsizler ne yaparlar hiç bilemiyorum. Her şeyin hesabını tutar olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyi kanıksar, kabullenir ,şaşırmaz olduk. Gelirler arası uçurum çoook açıldı.

      Sil
  2. Merhaba, bu tahıllı ekmek, tam buğday ekmeği vb. türevi ekmekler neden bu kadar pahalı oluyor? Ben çok tercih etmiyorum zaten ama eşim arada tükettiği için bazen alınıyor. Geçen gün alma sırası bana denk geldi ve ödeme yaparken fiyatı beni çok şaşırttı:) Ekmek için ciddi rakamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ,bu kadar pahalı degildi yine son zamanlarda devamlı artıyor. Halk ekmekde 13,5 tl olmasına çok şaşırdım. Bu unsa diğeri ne bilmiyorum.

      Sil
  3. Durum kötü gerçekten. Unlu mamulleri olabildiğince az tüketmeye çalışıyorum. İçindeki maddeler yüzünden sağlığa da zararlı zaten. Tüm yiyeceklerimizi bozduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ekmek hem pahali hem un kaynaklı bozulma var maalesef.

      Sil
  4. Ekşi mayalı ekmek yapımına yine ara vermiştim; onun yerine kepekli ya da tam buğday unuyla kendim yapıyordum normal mayalı ekmek. Kepekli-tam buğday unları bile 1kg fiyatı 20 TL'ye yakın. Patates, soğan 8 TL Ucuz hiçbir şey kalmamış, hiç ama. İnsan parası olsa bile almak istemiyor. Bu nedir ya!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir zamanlar "yoksul"yemegi prynir ekmek, soğan ekmek şimdi yoksulun sofrasına zor giriyor, üzücü.

      Sil
  5. Yorumum gitmedi sanırım.
    Hazır un alıp kendim yapayım desen 1 kg kepekli ya da tam buğday unu 18-20TL. Patates soğan, olmuş 8 TL. Çuvalla paran olsa almak istemiyor insanın canı hiçbirini. Bu nedir ama??!!

    YanıtlaSil
  6. Yorumum gitmedi sanırım.
    Hazır un alıp kendim yapayım desen 1 kg kepekli ya da tam buğday unu 18-20TL. Patates soğan, olmuş 8 TL. Çuvalla paran olsa almak istemiyor insanın canı hiçbirini. Bu nedir ama??!!

    YanıtlaSil
  7. evet haklısın bir adet yeşil biberi 4 liraya alır olduk :)

    YanıtlaSil
  8. Malesef ekmek nimettir ama bilem kalmadı. Hayat her yerde çok pahalı oldu fakat ekmeğe yansıması daha kötü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmek de pahali olunca ne yenecek, zaten et sut neredeyse lüks oldu.

      Sil
  9. Marketlere uğramaya korkar oldum.

    YanıtlaSil