kayısılı muhallebi




Baktım ki biraz tembelleşmişim, sıcaktan kendimi o köşeden bu köşeye atar hale gelmişim,
bu Ağustos sanki ben İstanbul'u bekliyorum diye ısıttıkça ısıtmış havaları:(
Neyse 15 i yaz 15 i kış derler, yarısını atlattık..

*1 lt süt,
*1 su bardağı tozşeker,
*1 yumurta sarısı,
*3 çorba kaşığı pirinçunu,
*1çorba  kaşığı nişasta,
*1 paket vanilya,
*6-7 adet kuru kayısı,

-Kayısılar iyice yıkanıp, suda bekletilir, şişince minik minik doğranır.
-Sütten 1 bardak kadar ayırarak pirinçunu ve nişasta eritilir.
-Yumurta sarısı çırpılır, toz şeker ve kalan süt ilave edilerek ocağa konulur,
-Şeker eriyince, kayısılar ile pirinçunu ve nişastalı süt ilave edilip, karıştırılarak
göz göz olup kaynayıncaya kadar pişirilir .
-Kaselere paylaştırılıp ılınınca dolaba soğumak üzere kaldırılır..
ben servis yaparken ters çevirip, üzerine Hindistan cevizi serptim.

yaz akşamları serin serin ,

ağız tadıyla...



6 yorum:

  1. mmm nefis serin serin ne güzel olur bu sıcak yaz günlerinde ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Birazda biz off poff diyerek kendimizi atabilseydik koseden koseye:))) muhallebin nefis gozukuyor afiyetler olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman aman bakma sen ,bize yaranılmaz zaten canım, sıcaktı of soğuktu:)) beğenemeyiz birşeycikler...sevgiler ,teşekkürler.

      Sil