Beyaz peynirli tart



Geçtiğimiz günlerde çook işim vardı çok, taşındığımda gözüme harikulade görünen
mutfağımın dolapları aradan geçen 13 yıl sonra artık ''beni bırak gideyim'' diye , söylenmeye
başlayınca , kırmadık bizde:)
Artık yeni bir mutfağım var, yukarıda görülen peynirli tartta ilk kez kullandığım
ankastre  fırınımda pişirdiğim ilk mama..

İlk kez kullandığım bir marka,beni  pişman etmeyeceğini düşünüyorum.

*1 yumurta,
*2 çorba kaşığı yoğurt,
*120 gr kadar margarin,
*2,5 su bardağı un,
*1 çay kaşığı kabartma tozu,
*tuz.

İç malzeme;
*yeterli miktarda beyaz peynir,
*1 yumurta,
*1/2 su bardağı süt
*4-5 tatlı sivribiber.

-Oda ısısında yağ, yumurta, yoğurt biraz elle karıştırılıp,
 azar azar un+tuz+kabartma tozu ilavesiyle yumuşak bir hamur yapılır, iyice yoğurulur.
-yarm saat kadar dinlendirip, (ben 30 cm.lik kullandım) bir tart kalıbına güzelce döşenir.
-Beyaz peynir iyice ezilir, sivri biberler ufak doğranıp içine ilave edilir, hamurun
üzerine yayılır.
-Bir yumurta yarım bardak sütle iyice çırpılıp, peynirin üzerine gezdirilir..
-180 derece de hamurumuz pembe pembe olana kadar pişirilir...

(((((Aferin fırın güzel pişirdin, çok önemli bu....)))

ağız tadıyla efendim....

14 yorum:

  1. Canım yeni mutfağın hayırlı uğurlu olsun uzun yıllar sana ve ailene hizmet etsin.Peynirli tartında çok güzel olmuş afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Güle güle kullan canım yeni mutfağını:)Biz kadınlar için mutfak çok önemlidir..Ağız tadıyla nice paylaşımlarda bulunmanı dilerim...Tartın da süper olmuş..Fırının üzerine düşeni yapmış :)Afiyet şeker olsun..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, evde zamanım çoğu mutfakta geçince önemli oluyor gerçekten mutfaklarımız, yenilenmesi iyi geldi...sevgiler..

      Sil
  3. eline sağlık tartın nefis görünüyor
    yeni mutfağını güle güle kullan iyi günlerde sevdiklerine nefis lezzetler hazırla
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Mutfağını güle güle kullan. Tencereler, yemek kokuları, beğenme çığlıkları eksik olmasın içinden:)) Ellerine sağlık. Afiyet olsun..Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım, yemek pişirecek kalabalığın olmayınca neye yarar ki değil mi? teşekkürler sevgiler..

      Sil
  5. Yeni mutfaginda guzel yemekler pasta ve borekler pisirmeni diliyorum..Bugun geleyim dedim ama baktimki Kerpe deymissin:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. döndüm döndüm, kısa bir kaçamaktı sadece, arada İstanbul'a mola vermek iyi geliyor, sevgiler...

      Sil
  6. Mutfağın hayırlı olsun,fırının iyi çıkması güzel bir şans,maşallah diyeyim.İyi günlerde kullan:)Ellerine sağlık,tart nefis görünüyor,selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet fırın çok önemli , en çok onu merak etmiştim, sevgiler teşekkürler...

      Sil