karaorman pastası

Keyfim pek yerinde a dostlar..Çocuklarım geldi,
 yarıyıl tatili için. Finaller süresince hasret kaldım onlara.
İki üç hafta evim şenlenecek ,çok şükür.
Diyetteyiz eşimle dört aydır, mutfakta hamur işleri, pasta,kurabiye
falan pişmiyor bu süre zarfında. Geçen ay annemin gününe pasta yapmıştım
en son .O haftasonu da kızım gelmiş dolapta pastayı görünce pek bir
sevinmişti.
'' Aman dedim, bozmak yok ,o anneannen için,''
yüzü düşmüştü canım kızımın.
Bu bana dert oldu.
Yarıyıl bittiğine göre , şöyle  şerefine bir pasta yapayım,
kızım ,oğlum,yisin bi güzel,dedim.
Karaorman pastası internette çeşitli tarifleri var , ben kendime göre uyguladım.
Kekini kendim yaptım, ama kelepçeli kek kalıbım biraz geniş,
benim pastam gördüğüm tariflerdeki gibi ,
üç değil, iki katlı oldu.Güzel de oldu.Arasına hem pastacı kreması,
hem vişne kreması hem krem şanti kullandım.
Keki için;
*4 yumurta, *1subardağı toz şeker,*yarım s bardağı yoğurt,
*50 eritilmiş tereyağ, *7 çorba kaşığı un,*3 çorba kaşığı kakao
*kabartma tozu, vanilya, bir çimdik tuz.
Pastacı kreması;
*1 yumurta sarısı *2 ço.kaşığı un,*1 çorba kaşığı nişasta,*3 çorba kaşığı kakao,
*yarım lt.süt*vanilya.(Koyu bir krema çırpa çırpa soğutuluyor)
Vişne kreması;
*1 çorba kasesi kadar vişne(dondurulmuş aldım) *3 toz şeker,* 1 tatlı.kaşık nişasta,
*azıcık su..
*keki ikiye böldükten sonra ıslatmak için 1 su bardağı soğuk süt(1 tatlı kaşığı şekerli)
Pasta pişip, dolapta soğumaya bırakıldı.Ama,
kızım bu sefer tedbirli:
''Bizim mi? annanemin mi??'' dedi.
''Size yaptım canım dedim, yiyin afiyetle''..
.............
Ağız tadınızın bol olduğu ,bereketli
bir hafta diliyorum.....
Görüşürüz..

13 yorum:

  1. Gözünaydın :)

    Evin nasıl güzel şenlenmiştir hakikaten.
    Afiyet olsun hepinize ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten eve bir canlılık geliyor.''Ediyle büdü'' modundan çıkıyoruz bir süreliğine:)

      Sil
  2. Its recipe is amazing, i should try this.
    Thanks for sharing.
    I am your new follower on GFC . Hope you follow me back on G+,GFC & Bloglovin. Please Let me know on my blog.
    https://clickbystyle.blogspot.in/

    YanıtlaSil
  3. Anneanne için yapılan pasta olayını güzelce telaffi etmişsin, oh afiyet bal olsun, çok duydum ismini ama hiç tatmadım. Eline sağlık, harika görünüyor. Unutmadan gözün aydınnnn:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastası ,kreması kakaolu, kremşantili , vişneli bir kek.Hem ekşi hem tatlı bir arada işte.Teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Gözün aydın o zamannn :) afiyetle yesin herkes birazcktan bisey olmaz 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birer dilim kaçamak pasta yediğimiz doğrudur.Bizde senin gibi''birazcıktan bir şey olmaz'' dedik:)

      Sil
  5. Ne mutlu size, gözünüz aydın:) Çoluk çocuk keyifli bir tatil diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık, görüntü harika :) kara orman pastasını hiç yemedim, ama dondurması eğer pastasına benziyorsa seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kakao ve vişne birarada sevilmez mi?vişneli ve çikolatalı dondurma gibi yaz gelse de yesek:))

      Sil
  7. Çocuklar evde ya mutfak kokuları yayılır artık. Bizimkiler uzakta değil ama yine de dönem ortası o kadar yapmıyorum. Şimdi birlikte yaparız biz de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatil böyle tatlarla güzel.Birlikte pişirip , birlikte yemek hepsinden güzel..

      Sil
  8. ay çok duygulu çok neşeliiii :) karaorman pastası mı oh my god :)

    YanıtlaSil