İstanbullunun en fena derdi..

ocak ayının çarşambası,
tam okulların çıkış saatine denk gelmişiz. Gri puslu bir hava var.Hava kirliliğini ,nefes
aldıkça genzinizi yakan, is kokusundan alıyorsunuz.Tüm minibüsler tıklım tıkış geliyor.
İnsanlar ayakta rahat dursun diye ,içerdeki koltuk sayılarını azalttılar.
Gençliğimde okula giderken ,hatırlarım minibüslerde
ayakta yolcu almak yasaktı. Şimdi hatırlamaz gençler,'' trafik kontrolü '' diye bir şey
vardı gündüz yollarda. Eğer kontrol varsa ,şöför ya da muavini ''ayaktakiler çöksün''
evet evet ,ayaktakiler çöksün ,diye seslenirdi,
yarı bellerinden eğilmiş  3-4 yolcuya. Onlarda aradaki daracık koridorda
çömelirlerdi ,oturuyorlarmış gibi. Kamera şakası gibi.
Şimdi dolmuşta ayakta gitmişsin,oturmuşsun kimse umursamıyor.
Ne ayakta yolcu alıyorsun ,diye şoföre ceza var,
ne de insanların böyle istiflenmiş halde yolculuk yapmaya itirazı.
Kişi kendine değer vermiyorsa, başkaları hiç vermez.
Git de ,var da varacağın yere ,nasıl varırsan var, der.
Ana caddeye yürümeye karar verdik.
10-15 dakika yürüdük.İyi de geldi aslında.
Amma velakin cadde kilit, baş belası trafik durmuş.Arabalar duruyor, yayalar ilerliyor.
Çünkü neden;
caddenin yan tarafındaki tren yolu yıllardır insaat halinde , yolun yarısı kapalı,
köprüler kapalı, yaya geçitleri kapalı.  Neredeyse beş yıldır devam eden bir
Marmaray inşaatı . Sanki atla deve, bitiremediler gitti.
Genç olsak yürü Kartal'a kadar ,nasılsa vasıtaya binsen
gitmiyor, içerisinde oturacaksın.Lakin yorgun ayaklar
öyle demiyor.
 Söylene söylene biraz daha yürüdük,
 trafik hafif açılır gibi olduğu yerde bindik bir alamete,
gidedurduk evimize..
Demişti canısı ''alayım seni çıkışta'' diye. Söz dinlemedim, yorgunluktan bittim..
--------
(foto.int.alıntı)

12 yorum:

  1. Araçlar çoğaldı, yollar desen garip. İş sadece otobanla bitmiyor ki... Merkezdeki yolları da genişletmek lazım ama şehir altyapısı buna müsait deği gibi gibi :(
    Çok zor işiniz, 2 günlüğüne geldiğimde bile deliriyorum ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul İstanbul diyoruz ,methiyeler düzüyoruz ama hakikaten yaşamak her geçen gün zorlaşıyor.

      Sil
  2. Geçmiş olsun valla Mehtap, İstanbul'un trafiği biz orada otururken ki, 90 lı yılların sonları oluyor bile bezdirirdi beni şimdi nasıl düşünemiyorum!!! O dolmuşlarda çökün denilmesini hatırladım:)))çok sinir olurdum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 90'lı yılları mumla arıyorum ben canım.Minibüs bizim güzergahta yaşayanların rutini.Çok sık kullanılır.Maceraları çoktur:))

      Sil
  3. "İstanbul'da trafik artık yok" diye biri başlık açmıştı geçenlerde ekşi de bir gülmedir almıştı beni de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İroni yapmıştır herhalde.Yoksa külahıma anlatsın...

      Sil
  4. İstanbul trafiği her gün gidip gelene çok zor. Yolda oturma imkanı varsa kitap okumak ya da müzik dinlemek yararlı olabilir belki.

    YanıtlaSil
  5. İstanbul bile yorulmuş

    YanıtlaSil
  6. hele bak bugün cuma ve herkes semester tatili için yola çıkıyor. en zor zamanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gidenlere iyi tatiller, güzel karnelere tebrikler, kırıklı karnelere ;daha çok çalışmalar..

      Sil