Günaydın , kahvaltı yaptın mı?

Pek çok kez duymuşluğumuz vardır bu soruyu.
Peki kahvaltı sevmeyen var mı?
Bizim evde kahvaltı sevmeyen ve kahvaltıyı çok seven iki çocuk var.Ev tam anlamıyla kahvaltı konusunda ikiye ayrık durumda.Doğruyu söylemek gerekirse  kahvaltı sevmeyen çocuğum tam da bana çekmiş.
Benimde çocukluğum ve gençlik zamanlarım kahvaltı denen asil ve asıl öğüne kafa tutarak geçti.
'Aman bir poğaça bir çay olsun' ,'şuradan bir simit kapta gel', 'bir açma versene abi', 'çatal çörek mi yesek'.
Hep geçiştirmece, hep hamur işi,hep bir acele.
Sonra çocuğum kahvaltı sevmiyor diye dertlen.
Yine Allah yüzüme gülmüş de bir çocuğumda bayılır şöyle mükellef
bir kahvaltı sofrasında,  peynir, zeytin, bal ,reçel ,yumurta,tereyağ, domates,ceviz.Allah ne verdiyse artık.
Çok sever ,uzun uzun sohbet ederek kahvaltı keyfi yapmaya.
Bu iki çocuk aynı evde aynı şekilde büyüyüp aynı yaşda oldukları halde kahvaltı zevkleri   farklı yönlerde gelişti işte.
Bu günün ilk öğünü hakkında yazasım geldi bu sabah.
Çünkü neden ,birkaç tahlil yaptırmam gerektiğinden aç karnına doktora gitmek zorundayım .Doktor randevumda sabah için biraz geç bir saate kalınca
acıktım galiba.
Acıktım. İşte Osmanlı dönemlerinde insanlarda sabah kahve içme alışkanlığı varmış.Kahveden öncede biraz atıştırmalık yiyecekler yerlermiş.
İşte bu yenen yemeklere kahvealtı denilip zamanla kelime değişmesi ile sabah yenen ve kahve terkedilip çay eşliğinde yenilmeye başlayan öğüne kahvaltı denilmeye başlanmış,diye bir rivayet var.
İşte böyle.
Bilgisayar başında yazı yazayım,vakit geçsin derken konu kahvaltıya kayıverdi
kendiliğinden.
Hadi gidiyorum..Siz kahvaltı yapın..
Üzerine de bir türk kahvesi.
Ağız tadınızın yerinde olduğu bir haftasonu olsun.

5 yorum:

  1. Merhabalar.
    Kahvaltı kavramı ile ilgili söylenen açıklama bence de doğru. Ancak, günümüzde kahvaltı yapıyoruz ama kahvaltı üzerine pek azımız kahve içiyoruz. Buna bir örnek vermek gerekirse, kahvaltıdan sonra kahve içmeyenlerden biri de benim.

    Çok güzel ve anlamlı bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve muhabbetle.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler :)
    Kahvaltısız olur mu hiç? diyenlerdenim birde eşlikçisi illaki çay olacak.
    Size de keyifli haftasonları. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok seviyorum kahvaltıyı fakat vakit bulamıyorum yapmak için

    YanıtlaSil
  4. 7 günün 5 günü kahvaltı yaparım herhalde. Kalan 2 günde ya canım istemez ya da vakit darlığından yapmadan çıkarım. Dikkat edilmesi gereken bir öğün...

    YanıtlaSil
  5. Biz de kahvaltı keyfi pek olmuyor. Sabahları çocuklar erkenden okula gittiklerinden onlara ayrı ayrı hazırlanıyor. Eşim ve ben ayak üstü. Ben de sevmem kahvaltı da işte önemli diye...hafta sonları da anca tarlaya gitmiyorsak kışın...

    YanıtlaSil