Özüm Çocuktur



Geçtiğimiz günlerde yazdığım gibi, temmuz ayı içerisinde okuyacağım diye aldığım kitapları bitirdikten sonra bir değerlendirme yaptım.Hangisini, tekrar oku deseler, okurum?Ve beni en çok etkisi altına alan kitabın;
Fakir Baykurt'un ''Özüm Çocuktur'' isimli hayat hikayesinin ,çocukluk kısmını anlattığı roman tadında kitabı olduğuna karar verdim.
Nasıl güzel bir anlatım, nasıl güzel, dürüst, doğal ,dümdüz hikayeler.
Fakir Baykurt Akçaköy'de geçen çocukluğunu ,hayallerini, kardeşlerini,annesini,babasını, komşularını öyle güzel anlatmış ki 30'lu 40'lı yıllarda köylerinin ve komşu köylerinin halini ,Tahir'in gözünden öyle sahici anlatmış ki yaşamış, görmüş gibi oluyorsunuz.
Sanki yanı başına çömdüğünüz dedeniz ,size çocukluğunu anlatıyor.
Bana bunu hissettirdi, elimden bırakamadım.Kısa kısa anılar; kimi komik, kimi trajıkomik, kimi acıklı, kimi hüzünlü, kimi sizi öfkelendiren,vay be dedirten hikayeler.
Fakir Baykurt'un hayatını kaleme aldığı sekiz ciltlik serinin diğerlerinde gözüm şimdi,onları da ilk fırsatta okumaya çalışacağım..

5 yorum:

  1. hımm 8 ciltlik bir seri,ilginç bir hayat hikayesi o zaman..🤔 "30,lu 40,lı yılların köy yaşamları nasıldı" sorusunun cevabını öğrenmek için bu kitabı alıp okumak lazım.. emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
  2. Fakir Baykurt ülkemizin önemli değerlerinden birisidir.
    Ahh çok zorluklar çekmiş

    YanıtlaSil
  3. Yazarın dilini seviyorum. Ama bu kitabını henüz okumadım. Okumadıysanız Eşekli Kütüphaneci adlı kitabını da tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  4. hıms bunu bilmiyom bikaç fakir baykurt okudum. köy edebiyatı diyorlar tarzına :)

    YanıtlaSil
  5. Hic okumadigim bir yazar 😊

    YanıtlaSil