Aralık 2018 özeti burada,neler olmuş neler⛄..

🎄Eveet yepyeni bir yılla karşı karşıyayız. 2019. Eskileri çoktan unuttuk. Geçen günler tatlı, acı derin izler  bıraktı gitti belki, sonunda dün dünde kaldı. Tamam da dünde neler kaldı. An bu an diyoruz da dünde yaşadıklarımız bize örnek olmalı hatta belki ders olmalı, yol-iz olmalı, kulağımıza küpe olmalı.
2018 yılının sonu olan Aralık ayında ,hepimizi ilgilendiren neler neler olmuş yine bir özet çıkarma yazısı ile 2019 un ilk blog yazısına başlayayım;

⛄Beşiktaş -Galatasaray;1-0 .Olsun yine de re re re ra ra raa gassaray gassaray cim bom bomm.
 ⛄Enflasyon oranı yüzde 21,62 olmuş.Aman zil takıp oynamadıkları kaldı neymiş sert düşmüş,bak sen!!(heyecanla emekli maaş zammını bekliyorum
bakalım enflasyonu yakalayacak mıyız?)

 ⛄Fransa'da akaryakıt zamlarına karşı ,aynı zamanda da sosyal bir takım hak talepleri olan insanlar protesto gösterileri yaptı ki bunun bizde de yansımaları oldu ay boyunca. Üzerlerine giydikleri yeleklerin renginden dolayı ''sarı yelekliler'' diye anıldılar. Eylemler şiddet gösterilerine dönüştü, haberleri baya meşgul etti.

⛄Memleket bütçesi görüşüldü.

⛄Kelebek magazin ödülleri dağıtıldı. Biraz kendin çal kendin söyle türü bir ödüllendirmeydi, bana göre.

😢Ankara-Konya arasında çalışan hızlı tren kılavuz trenle çarpıştı. Feci kazada 9 insanımız hayatını kaybetti. 2018 yılı içindeki ikinci tren kazası sonrasında da yapılan hatalar, inanılmaz ihmaller ortaya saçıldı.Ama tabii ki ne bir sorumlu ne bir istifa çıktı. Fatura bir kaç çalışana kesildi .


 ⛄ Vakıfbank, FIVB Kadınlar Dünya Kulüpler Şampiyonasında final oynadı ve şampiyon oldu.🎆🎇

⛄CHP-İYİ parti yerel seçimler için anlaştı, Ankara Belediye Başkan adayı Mansur Yavaş, İstanbul belediye başkan adayı Ekrem İmamoğlu olarak açıklandı.Ekrem İmamoğlu'ndan sabahın kör karanlığında telefona ''Günaydın İstanbul'' diye bir mesaj geldi.
Ak parti ise zamanında bakanlık, başbakanlık halihazırda meclis başkanlığı yapmakta olan Binali Yıldırım'ı İstanbul'dan aday gösterdi. Ankara'da ise Mehmet Özhaseki  ile seçimlere katılacak.
 Hayırlısı artık.

⛄Emin Çölaşan, Necati Doğru gibi isimlere fetöcülük iddiası, Fatih Portakal'a sarı yeleklilerle ilgili yorumları , Müjdat Gezen ve Metin Akpınar'a Halk Arenasındaki konuşmaları nedeniyle  yargıda soruşturmalar açıldı. Özellikle Metin Akpınar ve Müjdat Gezen 'in sabah polis tarafından alınması infiale neden oldu ,gündemde önemli yer tuttu.

⛄Bir papağan ne idiğü belirsiz bir ekran şaklabanı tarafından sosyal medyada canlı yayında şiddet gördü. Bir TV kanalında iki ayrı programa çıkartılarak  paye verilmeye  çalışılan adam, akıl hastanesine yatırıldı, papağan öldü.

 ⛄Kitap ,kırtasiye ürünlerinde vergi oranı %8'den % 18 e çıkarıldı.

 ⛄ Günlerce Fırat'ın doğusuna girdik, gireceğiz pozisyonu alındı, muhabirler falan sınıra gitti.

 😢Afrin'de bir üstteğmenimiz şehit düştü( Makamı cennet olsun)

⛄Yalova Çınarcık'ta (bize de çok yakın) sabah  4.5 şiddetinde deprem oldu.Allah korusun, deprem kendini şöyle bir hatırlattı.

⛄En uzun gece,  çılgın indirim ve alışveriş gecesi haline sokulmaya çalışıldı. Yılların şeb-i yeldası ,alışveriş yeldası haline geldi.

⛄Asgari ücret 2,020.-Tl olarak belirlendi. Kasım ayı itibariyle 4 kişilik bir ailenin açlık sınırı 1943 TL, yoksulluk sınırı 6,328.-TL olarak açıklanmışken varın ötesini siz düşünün.

⛄Hep zamları yazacak değiliz ya elektrik ve doğalgaza % 10 indirim geldi.Şimdiye kadar % 35 zam yapılmıştı ama olsun, indirim indirimdir.
Yazalım.
                                              ⛄⛄⛄⛄⛄⛄

İstanbul'da bol yağmurlu ,arada bir kaç gün hafif kar yağışlı geçen Aralık ayında benim not defterime haberlerden düşenler bunlar olmuş.Ocak ayı ,umarım yeni senenin ilk ayı olarak güzel haberlerle gelir , diyorum.Bekliyorum.Umuyorum..
(Uma uma dönmeyiz muma inşallah....)


 

41 yorum:

  1. şöyle bir aralık ayı gözümün önünden geçti vallahi...en çok papağan üzüldüm...hayvalnlar çocuklara kadınlara eziyet edilmeyen bir dünyada yaşamak istiyorum ben çok mu şey istiyorum acaba...2019 u da sevgili Gülriz Sururi'nin sessiz sedasız vefat haberi ile başladık...hayat işte..gelip geçiyor...2019 güzelliklerle gelsin geçsin inşallah...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne göreceğimizi bilmeden bekliyoruz.Hayat böyle bir şey. Dileklerinize katılıyorum, sevgiler..

      Sil
  2. Dönmeyiz dönmeyiz inşallah... Hayırlı yıllar dilerim efem

    YanıtlaSil
  3. İnşallah 2019 daha güzel bir yıl olur tüm insanlar için

    YanıtlaSil
  4. tabi gösteriler ölümler ama benim anladığım bol bol zam olmuş :)Bu arada bloğunuzu nasıl kaçırmışım anlamadım ama neyse ki şimdi takibe aldım elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zam hayatımızın rutini oldu, olmayınca tuhaf geliyor. Teşekkürler hoşgeldiniz.

      Sil
    2. hoşbulduk ben teşekkür ederim.

      Sil
  5. Haberlerden kaçar oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaçsanda bir yerde karşına çıkıyor işte:))

      Sil
  6. Valla gerçekten bütün ayı yeniden yaşamış oldum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  7. Savaşların istismarların hiç olmayacağı bir yıl diliyorum bende her sene fakat mümkün olmuyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun biz yine dilemeye devam edelim, br gün biter belki.

      Sil
  8. Aralık ayında çok sıkıcı şeyler olmuş:) "Aralık ayında da.." demek daha doğru belki:) Daha güzel haberlerde buluşmak dileğiyle diyeyim o zaman. Mutlu yıllar Mehtap...

    YanıtlaSil
  9. 2019 un tüm güzellikleri bizlerle olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  10. Senin bu özetlerini görünce koşa koşa geliyorum. Aklımdan uçup giden, sahiden bu da olmuştu dediğim heberleri görünce de amma balık beyinliymişim diye hayıflanıyorum. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Lütfen sorunsuz bir yıl yasayalim

    YanıtlaSil
  12. çok keyifli yıl değilmiş gibi sankii. bu yıl daha iyi olsun hadiii en çok da ekonomiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ekonomi zor gibi, ayağımızı yorgana göre uzatmamız gereken bir yıl geliyor.

      Sil
  13. Güzel bir derleme olmuş başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar.
    Önce sizin blog sayfanıza girdiğim de adres satırına blog sayfanızın URL adresi düşerken, kırmızı bir üçgen içerisinde ünlem işareti ve ardından "güvenli değil" ibaresi yer alıyor. Geçenlerde bir başka blogcu arkadaşımın da böyle bir yakınması vardı ve onun bu sorununu çözmüştük. Sizinkinin sebebinin de aynı olduğunu sanıyorum. Malumunuz olduğu üzere Blogger "Http" olan yönlendirmesini "Https" olarak değiştirdi ve bu değişikliği uygulayıp uygulamayacağımızı da bizim tercihimize sunarak kumanda panelinin ayarlar bölümünde "Https"yi tercih için bir modül koydu. Siz de buraya girerek "Https" yönlendirmesi için "evet"i seçin. Eğer buna rağmen bu güvenlik sorunu devam ederse, bir başka sorun daha var demektir.

    2018 yılında olup bitenleri özetle sıralayarak adeta bir 2018 almanaağı yaratmışsınız. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Çok güzel olmuş. Yaşlanmanın dışında, biz Türk milleti biraz balık hafızalı bir toplumuz. Olanı biteni çok çabuk unuturuz. Sizin de hazırlayarak bizlerle paylaştığınız böyle almanaklar olmasa, emin olun aklımızda hiç bir şey kalmıyor. Hürriyet gazetesi bir aralar önemli olayları böyle kitap halinde almanak hazırlayarak, okuyucularına 21 kupon karşılığında verirdi. 3 yıl kadar üst üste aldıktan sonra bir dahasına vazgeçtim almadım artık. Şu anda evde 2013-2014 ve 2015 almanakları var. Daha bir günden bir gün açıp da şu olay nasıl olmuştu diye baktığımı hatırlamıyorum. Elimizin altında hazır internet varken, kitapları karıştırmak biraz zor geliyor herhalde. İşte ne kadar çalışkan bir millet olduğumuz buradan belli. Ben her zaman derim. Her ne kadar Yüce Atatürk: "Türk milleti çalışkandır, zekidir" dediyse de zekiliğine bir şey demiyorum ama, çalışkan olduğumuzu söyleyemem. Bu yargıya ben kendimden pay biçerek ulaşıyorum. Hani bir söz vardır ya "iğneyi kendine, çuvaldızı başkasına batır" diye. İşte o hesap!..
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güvenli değil uyarısı ile bilgilendirme için teşekkürler.Pek çok blogda aynı şeyi görüyorum ben, teknik konulardan pek anlamasamda bir bakayım ,nasıl düzelecek.
      Anılarımı yazmayı seviyorum, günceli takip etmeyi de seviyorum. Bir kaç aydır kendime yazdıklarımı blogda da paylaşmaya başladım. Devam etmeyi düşünüyorum bakalım.
      Teşekkürler..

      Sil
  15. 2019 barış ve bolluk yılı olsun, iyi diyelim iyi olsun, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çekim kanunu diyorsunuz, katılıyorum.İyi söyle iyi olsun.

      Sil
  16. Mutlu Yıllar Mehtap Hanım inşallah Ocak ayı güzel geçer

    YanıtlaSil
  17. Bu özet işi harika olmuş ya 😉👍

    YanıtlaSil
  18. https://zamcik.rehitu.com/ adresine uygun içerik gördüm burada. Zamlardan uzak bir yıl olur umarım 2019.

    YanıtlaSil
  19. emin çölaşana fetöcülük suçlaması yapılması..🤔 biraz da güleyim bari..😀 Asgari ücret 2,020 lira da az ama onu da vereceklerini pek sanmıyom, çoğu zaten vergi,sağlık,sgk gibi kesintilere gidiyo,geri kalanıda ancak çalışan ve emeklilere ödeniyo.. 🤔 unutmamamız gereken çok faydalı özetlerdi,emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  20. Avusturyada yasadigim icin tüm gündemi an be be an bilemesem de her gün Türkiyede neler olmus diye haberlere bakarim. Gercekten ic karartici uzakta bile olsan.

    YanıtlaSil