Kıbrıs Tatlısı



Bu şerbetli, üzeri muhallebili,unsuz sayılabilecek Kıbrıs tatlısı, gerçekten kahve ya da çay yanına çok yakışan ,bir tatlı oldu .
Sevgili  Emel'in Mutfağı 'na(@emel_akan) teşekkürler bu güzelim tarif için. Bilirsiniz internette gördüğünüz her tarif uymaz.Ben deneyip mükemmel sonuç aldıklarımı paylaşıyorum burada.Bu gün pazar, şöyle güzel bir tatlı tarifi bırakmak istedim bloga.
Kıbrıs tatlısı epeydir aklımda.Denenmek için sıra bekliyor. Bu hafta sonu evlatlar burada olacak , değişik bir tatlı olsun dedim. İnstagramda görüp denediklerim arasına Kıbrıs Tatlısı da katılsın istedim. Emel'in Mutfağı'nın instagram sayfasından denedim tarifi.En mantıklı tarif o geldi. Hem hafif ,iç baymayan bir tatlı oldu, hem de lezzeti tam yerinde.
İşte malzemeler;

*2 su bardağı toz şeker,
*2 su bardağı su ,
kaynatılır, içine dört beş damla limon sıkılarak şerbet hazırlanarak, soğumaya bırakılır.

*3 yumurta,
*1 çay bardağı toz şeker(normal çay bardağı)
*1 çay bardağı sıvı yağ,
*1 su bardağı iri kırılmış ceviz,(200 ml'lik bardak)
*1 su bardağı galeta unu,
*1 su bardağı hindistan cevizi,
*1 paket kabartma tozu, bir paket vanilya,
*1 tatlı kaşığı tarçın.
Önce oda ısısındaki yumurtalar ile toz şeker iyice çırpılıp, diğer malzemeler
ilavesiyle kek hamuru hazırlanır. Tereyağ yada margarin ile yağlanmış kare borcama dökülür. İnce bir hamur, kabarmayacak falan diye endişelenmeyin. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 20-25 dakika kadar kalsın.(30 dakika denilmiş ama o biraz yakıcı olabilir, fırını arada kontrol ederek pişirin.)
Siz bu arada muhallebisini hazırlarsınız ki o da azıcık ılınsın.
Fırından çıkan yine size çok kabarmamış gelecek kekin üzerine soğumuş şerbeti güzelce dökün.Kısa sürede şerbetini çekecek kendisi.

*1 litre süt,
*2 çorba kaşığı nişasta,
*2 çorba kaşığı, un,
*1 çay bardağı toz şeker,
*1 paket vanilya,
*1 paket toz krem şanti( Orjinal tarifte krema koymuş, bende yoktu,olanla yaptım)
Bir tencerede karıştırılan nişasta, un, tozşeker ,vanilyaya 1 litre sütü ilave edip ,göz göz olana kadar karıştırarak hazırlanan muhallebinin içine en son ocaktan aldıktan sonra krem şantiyi de ilave edip 4-5 dakika iyice mikserle karıştıralım.
(upuzun bir cümle oldu :)  ) Muhallebimizi de şerbeti iyice çeken kekin üzerine yaydığımızda evet meşhur Kıbrıs tatlımız önce soğumaya sonra  afiyetle yenilmek üzere sofralarımıza hazır.
Ağız tadıyla, güzel bir pazar günü geçsin..

23 yorum:

  1. Seneler önce yemistim.Lezetli bir tatlıydi.Gerci benim yedigimin serbeti coktu.Ams sen onerdiysen mutlaka denerim.
    Teşekkürler canım ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tarifte şerbeti tam ayarlanmış. sevgiler.

      Sil
  2. Bayağı zahmetliymiş ama çok güzel görünüyor, canım çekti yaaa:))))hiç yemedim Kıbrıs Tatlısı ilk kez Yemekteyiz programında duydum. Eline sağlık, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet yemekteyizde yapıyorlar arada.Böyle yazınca zahmetli gibi ama değil aslında Müjdecim.

      Sil
  3. Ellerinize sağlık, hafif bir tatlıya benziyor. Eskisi gibi pastalar, börekler, çörekler yapmasam da, arada bir çok canım çektiğinde hafif tatlıları yapıyorum yine de. Verdiğiniz tarifi deneyeceğim. Sevdiklerinizle birlikte, afiyetle tüketeceğiniz günler ve iyi pazarlar dilerim. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey kalabalık sofralarda daha lezzetli geliyor galiba:) sevgiler.

      Sil
  4. Eşim de yapar bunu ve "Rum Tatlısı" der. Kıbrıs Rum kesimi tarafından çıktığı için sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur, Rum tatlısı desek olmaz Kıbrıs deyip genellemişiz demek tarifi:)

      Sil
  5. Merhabalar.
    Tatlıya hiç özlem duyduğumu hatırlamıyorum. Ancak, eğer önüme konulursa, tereddüt etmeden yerim. şeker rahatsızlığım da olmadığı için, şimdilik halime şükrediyorum.

    Siz istediğiniz kadar tarifini güzel yazın, her elin, her emeğin, her yüreğin bu tatlıyı arzu edilen kıvamda yapacağından emin değilim. Ama olduğu kadarıyla da yetiniriz, yetinmek zorundayız. Bu konuyu neden yoruma taşıdım. İçine sevgi konmayan hiç bir şey lezzetli olmuyor.

    Bu güzel Kıbrıs tatlısı tarifi paylaşımınız için elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle içten gelerek, severek yapıyorsak o yemek daha lezzetli oluyor.Baştan savma yapıldığında tadı da aynen baştan savma olabiliyor.
      Teşekkürler, selamlar.

      Sil
  6. Ablam yapmıştı bu yaz, gerçekten hafif bir tatlı. Tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar ablanıza da, onunda eline sağlık.Teşekkürler.

      Sil
  7. Nefis bir tat çok severim bayadır da yapmıyordum aklıma düşürdünüz en kısa zamanda bende yapayım ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir yerlerden aklımıza düşüyor böyle işte:) teşekkürler.

      Sil
  8. Canımmmm Emel'in tarifleri mükemmeldir...Ölçüleri de tamdır hep.Afiyet olsun size :)

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor
    denemek lazım

    YanıtlaSil
  10. Ara sıra tatlıları yerim ama bu tatlıyı yedim mi yemedim mi pek hatırlamıyom?🤔 Kıbrıs tatlısı..✔ aFiYeT oLsUn..😊

    YanıtlaSil
  11. Epey bir süredir rastlıyorum bu tatlıya ama hiç okumamışım demek ki unsuz olmasına şaşırdım. Vaktiyle Kıbrıs'a gezmeye gitmiştim ama böyle bir tatlı yediğimi hatırlamıyorum. Muhallebili şerbetli tatlıları seviyorum, rahat yeniyor baymıyor. Elbet bir gün ben de denerim, kısmet. Afiyet olsun, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. oleeey saool adı da görüntüsü de güzelmiiş :)

    YanıtlaSil
  13. Hi dear!
    Your blog is fantastic.
    This post is great. :)
    If you want to follow each other write me on my blog. <3
    https://belyfashionadress.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Tatli düskünü degilim ama güzel görünüyor 😊

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık. Müsaadenizle not alıyorum, en kısa sürede yapacağım. Harika olmuşşş :)

    YanıtlaSil