Günaydın. Çiçekler ve Seyrederken aklıma gelenler..

blog pudra şekerim
 Pazar günleri ,öğleden sonra Rehber isimli bir program var. Mert Savaş sunuyor.
Biz yıllardır kendisinin gezi programlarını ,severek izliyoruz. Dünkü programında, Bilecik'e gitmiş, bu tarihi şehrin hem doğal hem tarihi dokusunu bizlere programında tanıtıyordu. Sonra Bilecik, Pazaryeri, Kınık köyüne götürdü bizleri ekran başında otururken.Çok güzel bir yer.

Ama benim dikkatimi başka bir şey çekti!
istanbul

Kınık taraflarının çamuru ,çömlek yapımına uygunmuş.Kınık'da, ki ben sadece Maden Suyunu  duymuş ve içmişliğim vardı, çömlekler de ünlüymüş.Biz çömlekçiliği Kapadokya civarına özgü gibi düşünürken , Kınık'ta seramik ve çömlek yapımında oldukça ünlüymüş.Halkın geçim kaynağı büyük ölçüde çömlekçilikmiş. Seramikten çok güzel cezveler, kupalar, fincanlar daha neler neler yapmışlar.

Ama benim dikkatimi başka bir şey çekti!
Köyün meydanına 3 metrelik kocaman tek parça bir testi çömleği yapmış ve koymuşlar .Zamanında orada staj yapan ,halen bir üniversitede öğretim üyesi olan, vefalı bir eski öğrenci vesilesiyle.Bu çömleğin  beş metreliği Çin'deymiş, şimdi bundan daha büyük olanını yapıp, Guinness rekorunu kırmak isterlermiş.

Ama benim dikkatimi başka bir şey çekti!!.
Prunus Serrulata
Sonra bir çömlek atölyesine ziyarete gittiler. Orada usta ile konuşuyorlar arkada da bir genç adam ,çalışıyor. Rehber önce usta ile söyleşti, sonra arkada harıl harıl çalışan gence döndü;
-Senin memleket nere?
-Suriye..
-??!!
-Nasıl geldin Kınık'a, nereden buldun burayı?
-Enternetten..ben ülkemde bu işle meşgaldim, enternete baktım Kınık'ta bu iş yapılır ,geldim ,buraya yerleştim.
-?( Şaşıran Rehber ;Görüyorsunuz, dedi çalışmak isteyen her yerde gelip işini bulup ekmeğini kazanıyor ,diyerek toparladı sordu;
-Mutlu musun burada yaşamaktan?
-Çok mutluyum..

Hem  Rehber hem biz ekran karşısında şaşırdık.Suriyeliler sanırım ülkemizde her yerde karşımıza , daha sık çıkmaya başlayacaklar.
Bambaşka bir ülkeden gelip, araştırıp , kendine uygun işi bulup çalışıyor, çok da memnun , hem kendisi hem de işverenleri.
İşte beni bu Bilecik'te ekrana düşen Suriyeli şaşırttı .Herkes ekmeğini kazansın tabii ki de benim aklıma ülkemizde ki genç nüfus işsizliği geldi,
takıldı kaldı.

***
Bilecik'e ,Söğüt'e bir kaç yıl önce gitmiştim, görmüştüm.
Güzel bir ilimiz.
Memleketimizin her yeri gibi...

Not: Resimler konu ile alakasız,Rehber programı sonrası çıktığımız yürüyüşten.
        Hava kapalı ve renksizdi ,lakin çiçekler olanca renkleriyle etrafa baharı                hatırlatıyorlardı.
       Merak edenlere bu çiçekli ağacın adı;
      Süs Kirazı..
      Bu mevsimde İstanbul'da laleler kadar sık karşılaşabilirsiniz.


40 yorum:

  1. rehberi biz de açıp açıp izleriz severek , memleketimizin gençlerinin bazıları sanki fazla mı hazırcı diye düşünüyorum ben evet ülkemize gelip işlerde çalışan çoğu suriyeli yabancı uyruklu çok insan var ama bizim gençlikte de az çalışayım çok para gelsin ama az yorulayım kafasındalar ... bir işi layıpıyla öğrenmek özellikle de zanaatleri emek ve vakit istiyor , ve ülkemizde bir de şu var ki öğreneni sömürüp kötü davranlar yüzünden de düzen yok sanırım zanaat aktarımında ve bazıları yok oluyor ya da yabancılara geçiyor bir bakır zanaatçisini de izlemiştim ben aynı böyle idi hakkımızda hayırlısı olsun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu konuda sana hak veriyorum ,gençlerimizi biraz hazır lopçu yetiştirebiliyoruz ama yine de keşke hemen her gencimizin iş bulması kolay olsa da yabancı insanlara ondan sonra sıra gelse.Bu tip el becerisi isteyen sanatların yaşatılması, kuşaktan kuşağa aktarılması gerektiğini, tanıtımlarının, özendirilmesinin gerekliliğine önem verilmesini düşünüyorum.

      Sil
  2. Tebrikler Mehtap dikkatini çeken şeylere sürekli dikkat çekerek yazıyı akıcı hale getirmişsin. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ülkemde ne kadar çok gezilecek yer var tanıtıcı yazıları gördükten sonra birden gidesim geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın:)) o huy bizde de var, seyrettikçe gidip göresimiz geliyor.

      Sil
  4. Bizde sanki herkes amir, müdür, yönetici olmak zorunda. Ara işler tercih edilmiyor ama herkes yönetici olursa ne olacak:) Gençlerde var bu düşünce ama onları yetiştiren anne babalar da sorumlu bence bu anlayıştan. İş gelsin diye oturduğun yerde beklemeyeceksin, çaba göstereceksin. Çalışan insanın milliyeti ne olursa olsun takdir edilesi bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki bizim insanımız nasıl gidip başka ülkelerde her işi yapıyorsa ,
      işte sonunda yabancı ülkelerden bize gelip çalışıyorlar her şekilde. Ama bizde işsizlik bu kadar fazla ve Suriyeliler ayrı bir konu iken farklı konularda giriyor işin içine. Keşke bize de hep iş bilen insanlar gelse de çalışsa.sevgiler.

      Sil
  5. Bende bu tip programları severek izliyorum. Tüm zanaatkarların ortak şikayeti gençlerin ilgisizliği. Bu yüzden el sanatları gelişmediği gibi unutulmaya da mahkum oluyor. Düşünün ki o bölge de hiç mi işsiz genç yok. Ama istememişler. Gençler gelmeyince eski ustalar bu sanatı kime öğretecek. Bu durumda Suriyeli genç bu mesleğe olan katkısından dolayı teşekkürü hak ediyor. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tam onu düşündüm, keşke orada yaşayan gençlere bunu mesleği öğretecek eğitim verecek kurumlar olsa.Çünkü belki ana babanın sözü yetmiyor ''Gel öğretteyim diyor, genç istemiyor.Belki de ana baba oğlum gitsin büyük şehirde büyük adam olsun ,diyor.Yok mu. Böyleleri de var.Kendi işini geliştirmeyi, büyütmeyi düşünmeyip küçümseyen,komşunun tavuğu kaz gören.
      Önce kendimiz işimizi sahiplenmeliyiz, yoksa elin oğlu gelir çalışır, didinir, hatta başka hemşerilerini de getirir kazanır.
      Sevgiler..

      Sil
  6. ha ha haaaaaaa benim de dikkatimi başka şey çekmiştiiiii :) çiçekleri ne zaman anlatcak diyoduuuum :) tatlı yürüyüş ve tatlı gezi tv si olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçekler beni benden aldı, havaya baka baka yürüdüm:)) çok güzeller, gök de mavi olaydı daha da güzel çıkacaklardı.

      Sil
  7. Ekmeğinin peşinde olan kim olursa olsun takdirlik. Bir yol da biz mi düşürsek oralara?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimi ülkemizden gurbete gider, kimi de bizim memleketi gurbet eder, gelir çalışır buralarda.

      Sil
  8. çiçekler bir harika işsizlik oranı ise giderek büyüyen bir yürek yarası..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu süs kirazları son yıllarda fazlaca ekiliyor çevreye, çok güzeller ama kısa sürüyor üzerindeki çiçekler ,soluyorlar hemencecik.

      Sil
  9. Üretip emek veren her kim olursa olsun...insanlık için,
    takdir ediyor,saygı duyuyorum.
    Senin de emeğine sağlık...
    Sevgile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ülkemize gelecekse zaten kalifeye eleman olanlar gelsin:)
      Sevgiler..

      Sil
  10. Genç nüfusun iş sorunu kanayan bir yaramız maalesef :( Bu arada güzel bir bloğunuz var takibe aldım. Saygılar ve sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bende sizin blogunuzu ziyaret edeceğim.Hoşgeldiniz.

      Sil
  11. Mert Savaş ile Kars'ta bir program yaparken karşılaştık. Çok samimi içten cana yakın birisi 5 senedir görüşüyoruz. Mer Savaşla gez dolaş, dolu dolu anadolu ve son olarak Rehber ile karşımızda başarılar Mert Savaş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel:) Samimi bir program yapıyor, herkesimin ulaşabileceği yerlerden,fiyatlardan bahsediyor. Sayesinde gidemesek de gitmiş kadar oluyoruz.Görüştüğünüzde bizim aile adına selamlarımızı ve başarı dileklerimizi iletin o zaman:)

      Sil
  12. işsizlik artık her yerde...maalesef...çiçekler çok güzel bu arada

    YanıtlaSil
  13. evt ya rehbere ben de arasıra denk gelmiştim bi ara..böyle belgeselleri,doğayı tanıtımları severek izliyom doğrusu..mert savaşla birlikte birde şoray uzununda böle anadoluyu gezip gösteren belgeselleri vardı.. Bilecik'teki Suriyeli gibi her yerde böle durumlar maalsef..elinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Şoray da vardı bir zamanlar onlar yokoldu artık.

      Sil
  14. Benim de dikkatimi en çok bahar çiçekleri çekti :) Güzel bir yazı olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,süs kirazlarına bayılıyorum.

      Sil
  15. Ah be canım suriyeli genç mesleğine gönül vermiş ne güzel bizim gençlerimiz el sanatlarında çalışmak istemiyorlar artık.Oltu taşı yapan bir beyle röportaj yaptık adamcağız çok dertli lise bittikten sonra geliyorlar ama asi oluyorlar laf dinlemiyorlar birde elleri kırılmıyor diyor yakında bir çok alanda çalışan kalmayacak:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belirli meslekler sanırım ilgi ve alaka gösterilmedikçe yok olup gidecekler ya da ellere kaptıracağız.

      Sil
  16. gerçekten de bizim ülkemizdeki işsizliği düşününce üzülüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kanayan yara, ne kadar farkındayız bilemiyorum.

      Sil
  17. İlk önce kendimizi tanımıyor ve neyi sevdiğimizi bilmiyoruz ki uygun işi araştırıp bulalım :( 55 yaşındaki danışanıma onu neyin mutlu edeceğini sorduğumda cevap verememişti :(
    Vizyonumuz da dar.İlla memur olacağız,illa garanti iş :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memelekette hayat her türlü zor demek.İnsanlar sadece kendileri için bir şeyler yapmayı bile unutmuş demek.Yeni nesiller umarım daha geniş açılı bakarlar hayata.

      Sil
  18. Maalesef bizim gençlerimiz zanaat sahibi olmayı meslekten saymadığı için; sadece doktor, mühendis ya da avukat olmak gerekirmiş gibi yönlendirildiklerinden veyahut devlet memurluğuna kapağı atmayı amaç edindiklerinden üretim bize uzak bir hayâl olmaya başladı. Üzücü.

    YanıtlaSil
  19. Süs kirazlari cok güzel oluyor. En azindan meslek sahibi Suriyeli gelmis 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın ,nasıl başka ülkeler nitelikli nüfus göçünü tercih ediyorsa biz de öyle yapmalıyız.

      Sil
  20. Gençlerin gözü hep yükseklerde. Ha, eğitim falan olursa bir şeyler değişir mi? Denemek lazım.

    YanıtlaSil
  21. Güzel bir yer miş bileceğe gittim ama kınığa gitmedim sanırım biz gençlere gelince rahata çok alıştılar ağır istemiyor maaşlarının da çok yüksek olmasını istiyorlar bunu yapabda ebeynler ve tvler

    YanıtlaSil