Ispanaklı Tart

İÇİNDE NE VAR??
*1 yumurta,
*200 gr margarin,(TEREYAĞ DA OLABİLİR)
*1 çorba kaşığı yoğurt,
*1 çay kaşığı tuz,
*1 çay kaşığı kabartma tozu,
*aldığı kadar un..

ÜZERİNDE ??
*1 kilo ıspanak,
*2 kuru soğan,
*kibrit kutusu kabar peyaz peynir,
*2 yumurta,
*tuz, karabiber..

-soğanlar ufak doğranıp sararıncaya kadar kavrulur.
-yıkanıp, ince ince doğranan, birer tatlı kaşığı tuz ve şekerle oğularak sıkılıp suyu süzülen
ıspanaklar kavrulan soğanlara katılır, yüksek ateşte kısa süreli kavrulur.
-Ocaktan alınıp, soğutulur.
-içine 2 yumurta kırılır, beyaz peynir ufalanır, tuz karabiber serpilir.


-tüm malzemeleri yoğurarak hazırlayacağımız hamuru 15-20 dakika buzdolabında bekletelim.
-tart kalıbına hamurumuzu, kenarlarını biraz yükselterek yayalım.
-üzerine hazırladığımız ıspanaklı içi koyalım, 1-2 kaşık zeytinyağ gezdirelim.
-180 derece fırında pişirelim, ılık olarak servis edelim...

Bu tarifi kabak ile de deneyebilirsiniz.
benim kış aylarında ıspanakla aram iyi olduğundan , onu tercih ettim.
Çok yakıştı çayın yanına tabii ki...

40 yorum:

  1. Ispanakla olan herşeyi çok severim,çok güzel olduğuna eminim:)
    Ellerine sağlık ablacım
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. tadılası bir lezzet
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ispanaklı şeyleri ben de çok seviyorum, eline sağlık Mehtapçım, afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık çok nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  5. En pratik börek olmuş Mehtapcım ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. ispanagin her cesidine bayilirim
    tartlarida ayrica cok severim
    ellerine saglik canim :-)

    YanıtlaSil
  7. ıspanak severim ,bu tarif de çok güzel,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  8. Mehtapcım merhaba .Ellerine sağlık börek gibi gözüküyor.Çayımın yanına bir dilim aldım .
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım nefis bir tart olmuş:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglik, Ispanak in her turlusunu severim, bu tart ta kimbilir ne guzel olmustur..sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. harika bir şey olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor, eline sağlık, deneyeceğim.:)

    YanıtlaSil
  13. harika bir lezzet olmuştur eminim, emeğine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  14. Çok değişik. Ispanağın süper bir hali. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Canim nefis görünüyor ellerine emklerine saglik hayirli aksamlar .

    YanıtlaSil
  16. Ispanakla yapılan herşeyi çok severim. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor .. sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. elıne sağlık tart hamuruna ne koysan yakısıyor

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık canım ıspanak olurda hamurda yenmez mi oooo...
    sevgileirmle...

    YanıtlaSil
  19. Amanda aman bu ne şahanelik...Ispanaklı böreği seven tartını sevmez mi?..Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  20. Nefis canım ellerine sağlık...sevgilerle:))

    YanıtlaSil
  21. ıspanak çok yakışıyor tartlara, çok lezzetli oluyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık, nefis görünüyor, ıspanaklı kişi, tartı çok seviyorum. Ispanağın aslında herşeyini seviyorum:)))
    Nereye koyarsanız çok yakışıyor. Görüntü çok hoş:))))
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  23. Canım ellerine sağlık ıspanağı çok severim tart zaten sevilmez mi ikisi bir arada nasıl da güzel olduğu sunumundan belli afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  24. Ellerine sağlık , çok güzel görünüyor:-)sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Patatesliden sonra en sevdiğimdir :)

    YanıtlaSil
  26. ıspanağı her yerde seviyorum :)
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  27. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. ne kadar sağlıklı bir tat olmuş böyle :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  29. Merhaba ben blognuzu çok beğendim hemen izlemeye aldım.Tart çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık bende sizi blogma bekliyorum umarım katılırsınız sevgiler.:))

    YanıtlaSil
  30. ellerinize sağlık nefis olmuş,ıspanak tüketmek için güzel bir tarif :)
    haftada bir kere evde ıspanak pişirmeye çalışıyorum bu sıralar :)

    YanıtlaSil
  31. Merhabalar:)
    Bloğunuzu yeni keşfettim ...
    takibe aldım güzel paylaşımınlarınızı..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Ispanaklı tartları ve börekleri çok severim. Enfes görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  33. ıspanak salatası dahil her şekilde tükettiğim bir sebze, bunu da deniycem canım. hem sunum güzel hem lezzet eminim. eline sağlık.

    YanıtlaSil
  34. neşeli hafta dilerim canım.

    YanıtlaSil
  35. Hem sağlıklı hem lezzetli ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  36. mehtap hanım elineze sağlık harika olmuş...

    YanıtlaSil
  37. Sen bu kadar ara vermezdin mehtapcım nerelerdesin merak ettim..

    YanıtlaSil
  38. Merhabalar canım,
    Ispanaklı tart nefis görünüyor. ellerine sağlık. bloğunu yeni keşfettim ve çok beğendim. artık bende aranıza katıldım. bana da beklerim. sevgilerimle,

    YanıtlaSil