Beylerbeyi Sarayı

pudra şekerim blog
Evet,  İstanbul havası soluyacağınız yeni bir yazı ile haftaya başlangıç yapayım dedim. Beylerbeyi Sarayı, ki  karadan ayrı denizden ayrı güzellikte görülen bu muhteşem yapı ,İstanbul'un nadide mücevherlerinden birisi kanımca. Şehir ne kadar dağınık , kozmopolit, karmaşa içerisindeyse , mimari açıdan aralarda serpiştirilmiş bu muazzam güzellikteki tarih kokan yapılarla ,kendini kurtarmayı başarabiliyor. Keşmekeşliğin içinde ,soluğunuzu kesen güzellikleriyle tarihi miraslarımız bizi yine 'ne güzel bir şehirsin, ey İstanbul!'  moduna  geçiriveriyor.
pudra şekerim blog
Beylerbeyi Sarayı yazlık bir saray olarak ,  boğazın hemen kenarında inşaa edilmiş.Yabancı devlet adamları, misafirler bu sarayda ağırlanmış. Sultan 2.Abdulhamit tahttan indirildikten sonra, 1918 'deki vefatına kadar , son 6 yılını bu sarayda geçirmiş.
Sarayın 24 odası, 6 salonu var.Taban döşemeleri rutubeti önlemesi bakımından Mısır'dan getirilen hasırlarla kaplı.Hasırların üzerine Hereke  halı ve ipek dokuma fabrikasında üretilmiş halılar serili.Oda ve salonlarda Yıldız çini ve porselen fabrikasında üretilmiş vazolar, duvarlarda büyük aynalı konsollar, tavanlarda Fransız kristallerinden yapılmış ışıl ışıl dev avizeler takılı. Bunun yanısıra porselenler, mobilyalar, genellikle denizcilikle ilgili tavan resimleri ayrı bir güzellikte.
pudra şekerim blog
Sarayın sadece ana binası ziyarete açık.Deniz köşkleri, üst bahçelerde Sarı Köşk, Mermer Köşk ve Ahır Köşk ziyaret kapalı.

pudra şekerim blog



İçeride resim çekmek yasak, biz bilmiyorduk , uyarılmadan önce bir kaç tane çekivermişiz.
Müze pazartesi-perşembe hariç haftanın diğer günleri açık.
Bilet ücreti; 40 TL(turistlere) bize yani TC.vatandaşlarına;
                    20 TL.
                    Sadece bahçede dolaşıp, çay kahve içeceğim derseniz giriş;
                    5.-TL...   (bir bardak çay da 5.-TL)
                    Ücretsiz verilen elektronik rehber ile ayrıntılı açıklamalar eşliğinde
                    müzeyi rahatça gezebilirsiniz.

14 yorum:

  1. Yeni bir müze ve manzaralar fotoğraflar harika, eline sağlık gezmiş kadar oldum :)

    YanıtlaSil
  2. Sahip olduğumuz nadide yapı hakkında paylaşımınız için teşekkürler. 20 sene önce bu müze sarayı gezmiştim, yeniden gezmem gerektiğini anladım.

    YanıtlaSil
  3. Neden bir anıyı hatıra olarak saklamaya izin vermiyorlar anlamıyorum.Çok hassas bir şeydir ve parlayan ışık zarar verebilir,bu nedenle yasaklanır anlarım ama her şey için de yasak olmaz ki...

    YanıtlaSil
  4. Beylerbeyi Sarayı hakkında çok güzel bilgiler vermişsin Mehtap Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Lise dönemindeyken gezmiştik. Denizin yanında olmasıyla çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
  6. bir zamanlar üniversite yıllarımda gezmiştim hayran kalmıştım bir kere de sizinle gezmiş oldum ne güzel oldu...teşekkürler..sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Beylerbeyi Sarayı çok güzel bir yer gerçekten de. Resim çekme olayını hiç anlamıyorum. Saçma bir şey bence. İyi yapmışsınız çekmekle. Sayenizde gidemeyenler görmüş oldu sarayı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Harika bir nostalji oldu benim icin Beylerbeyi Sarayinin resimleri. Tesekkürler canim 😍

    YanıtlaSil
  9. Aman Allaahım ne güzel yerler öyle bende orada olsam dedirtti resmen banada :D

    YanıtlaSil
  10. ayyy gideyim çay kaveye yaaa iyi fikir, saray ilgimi çekmeez :)

    YanıtlaSil
  11. 30 yıl oturduk şu İstanbul'da gezmedim :( eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Çırağan Sarayı'na kış bahçesi yapmışlar insafsızlar; Beylerbeyi sağlamdır umarım...

    YanıtlaSil
  13. hımm şimdi oarada olmak vardı, hoş olurdu

    YanıtlaSil