Bursa Saat Kulesi

Tophane parkı

Bursa'ya tepeden bakabileceğiniz en güzel yerlerden biri Tophane'dir. Burada hem manzara seyreder, hem tarihin içinde yaşarsınız.
Tophane'deki Bursa Saat Kulesi şehrin simgelerinden biridir. Kule, 1890 'da Sultan Abdülaziz tarafından yaptırılmış fakat daha sonra yıkılmıştır. 1905 yılında  yapımına tekrar başlanmış ve Sultan 2.Abdulhamit 'in 30. saltanat yılında hizmete açılmıştır. İlk yapıldığında 3 katlı olan kule, daha sonraki inşaasında 6 kata çıkarılmıştır. 33 metre yüksekliğinde olan kulenin altıncı katında ,dört farklı yöne bakan, 4 saat vardır.
Son yapılan restorasyonda 6. katın,kesme taş yerine  beyaz pvc ile  kaplanması eleştiri oklarını üzerine çekmiş olsa da 'ben yaptım oldu' mantığı ile öylece bırakılmıştır.
Umarım yeniden bir düzeltme ile kulenin 6. katı diğer katlar gibi tarihi yansıtan görüntüsüne kavuşur.




15 yorum:

  1. PVC kaplanması, estetik zevkten yoksunluk, sanatsal yönü gelişmemişlik göstergesidir. Her birey için günde en az 1 saat sanatsal göstergelere bakıp, her açıdan özümsemesi gerektiğini düşünüyorum. Tablo, heykel, mimari, el sanatları, müzik, sinema, kitaplar ve doğa. En az bir saat ruhların estetik algısının gelişmesine destek olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum fikrinize koskoca günde boş geçen bir çok zaman var, iyi değerlendirmek önemli.

      Sil
  2. Acaba o abukluğu yaparken akıllarından ne geçiyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstte gecekondu gibi duruyor. Bunları yapanlara bir yaptırım gerek, yazık yani

      Sil
  3. Pvc ne arkadaş. Bu nasıl mantık? Bazen yıkılmadan bu günlere nasıl geldi diye merak ediyorum bu yapıların.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işte zamanında sağlam yapmışlar demek. Şimdiki tadilat gibi yalap şap yapsalardı çoktan yıkılırdı.

      Sil
  4. Bu saat kulesini çok iyi biliyorum hatta orada bir camide cuma namazı kılmıştım teşekkürler komşu

    YanıtlaSil
  5. hımm tophane hımmm istanbul gibi yanii bursa aklımda olsuun bi gitmeliii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gittinmi Tophaneyi görmeli, Hacidayi da iskender yemelisin

      Sil
  6. Merak ediyordum, bu bilgilendirme çok iyi oldu. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Bursa yı gezmeğe geldiğimizde atlamışız biz burayı....teşekkürler....sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Bursaya en son cocukken gitmistim 😊

    YanıtlaSil