FON

 Mahfi Eğilmez'in FON isimli polisiye romanının sonuna gelmek üzereyim. Bu kitap yani Fon, yazarın kara roman üçlemesinin üçüncüsü . Romanlarda bazı karakterler süreklilik içeriyor ,Murat ve Rüya her üç romanda da var olan karakterler mesela. Fon; İnferis ve Sahte Sultan'dan sonra yazılmış. Ben sırasına göre okumamış oldum . İnferis'ten sonra Fon'a geçtim. Sahte Sultan'ı da alıp okumam şart oldu. Bu üçleme kara roman türüne yakın romanlar, diye bir bilgi var. Kara Roman okuru sadece suçlu ve suç üzerine değil arka plandaki toplumsal olayları, siyasi eksiklikleri , sosyal hatta hukuki kirli ilişkileri, çevre sorunlarını ,kültürel bozulmaları, büyük kent sorunlarını da düşünmeye iten bir roman türü olarak belirlenmiş. Klasik polisiyeden izler taşımakla birlikte bu tip konulara da dikkat çekerek kara roman türü ortaya çıkmış oluyor.

Fon'da yüksek gelir vaadiyle zengin insanlardan para toplayıp Slalom Fon'unun kurulması, bu fonun siyasilerle hukuk dışı ilişkileri, Fon'un batması ile işlenen cinayet,intihar ve bazı sansasyonel olayları çözmek yine kahramanlarımız Rüya ve Murat'a düşüyor.  

4 yorum:

  1. hım aklımda olsun çünkü polisiyeleri kaçırmam :)

    YanıtlaSil
  2. İnferis i okumuştum, diğerlerini de okumayı planlıyorum.her ne kadar gerçek kurum ve kişilerle ilgili değil dense de olaylar çok tanıdık geliyor:)

    YanıtlaSil
  3. İnferis’i daha yakınlarda okumuş ve beğenmiştim. Meğer serimiş bu kitap demek. Diğerlerini de okurum o zaman :)

    YanıtlaSil