Hindistancevizli kakaolu kurabiye ve yeni kitap

Bu kış ve devamı süregelen günlerde kitap okuma sevgime yeniden kavuştum.
Yaşadığım karakışta kendimi kitaplarla avuttum da diyebiliriz..
Reklamı yapılan kitapları tercih etmiyorum, elim almaya gitmiyor ,
lakin Ömer Zülfü Livaneli başka.
Onu isterse her kanalda kitabını anlatsın ilk duyduğumda alıp okumak istiyorum.
En son ''Son Ada'' da bırakmıştım kendisini,  ''Kardeşimin Hikayesi'' nde yeniden buldum.
Özellikle ikizlerle ilgili olması daha bir merakla okumama neden oldu.
bende iyi bir hikaye dinleyicisiyimdir?bakalım sonunda n'olcak:)


Bu sabah çocuklar okula gidince kahve keyfi yapmak istedim, kahvaltıyı biraz geç
oturuyoruz eşimle,
(emekliliğin een güzel yanı)
efendime söyliyim ,kahvenin yanına eşlik eden kurabiyenin tarifine  geçersek;

*125 gr Teremyağ,
*1 su bardağı pudra şekeri,
*1 yumurta(sarısı hamura, akı üzerine)
*2 çorba kaşığı hindistancevizi,
*1 çorba kaşığı kakao,
*yarım paket kabartmatozu,
*2 su bardağı un,

-yağ, yumurta sarısı, hindistancevizi iyice karıştırılır,
-kuru malzemeler un ,kakao, kabartma tozu karıştırılır,
-Yağ yumurta hindistancevizi karışımına azar azar ilave edilerek, ele yapışmayan bir hamur yapılır.
-hamurdan ufak parçalar kopartılıp yuvarlanır, önce yumurta akına sonra hindistancevizine bulanır.
-Orta ısıda fırında yarım saat kadar pişirilir..

 bugün salı olmasına rağmen yine bu okul tatilleri yüzünden pazartesi modundayım:)
hepimize bol okumalı , bol kitaplı günler diliyorum....


35 yorum:

  1. kurabıyeler cok guzel duruyorelıne sağlık kıtapları bende severım ınsanı okurken ıcıne cekıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, okumanın yeri başka hele ki sevdiğiniz bir yazar ya da hikaye ise...

      Sil
  2. harika görünüyor ellerinize sağlık ayrıca aynen reklamı yapılan kitapları alamıyorum nedense elim gitmiyor ..kıyıda köşede kalmışlara kıyamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. Kitaplarla ilgili yapılan tanıtımlar ayrı ama bazen reklam olayını abartıyorlar diye düşünüyorum.

      Sil
  3. bende en son zülfü livanelinin serenad 'ı okumuştum çok güzeldi iki gün önce bu son kitabına başladım kitapdaş olduk yani seninle:)))
    kurabiyeler de harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler kitapdaşım..Serenad bende sırada bekliyor:)

      Sil
  4. Pazartesi görünümlü salı :) Ellerine sağlık mehtapçım .Yine nefis bir tarif paylaşmışsın bizimle
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım. Çok güzel bir tarif....:)
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  6. Kurabiyeler çok leziz eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Nefis eline sağlık canım:)sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Kitaplar kitaplar..en sevdiklerim her Turkiyeye gittikce birsuru kitap alip geliyor 1 yil boyunca okuyorum, Zulfu Livanelinin son kitabinida kisa zamanda alacagim umarim..kurabiyelerde nefis minik minik ne guzeller:) ellerine saglik diyorum..

    YanıtlaSil
  9. Kurabiye sekersizmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVGİLİ ADSIZ, ÖNCELİKLE TEŞEKKÜR EDERİM..
      ŞEKERSİZ KURABİYE OLUR MU TABİİ Kİ BEN UNUTMUŞUM FARKETTİĞİN İYİ OLMUŞ,
      ***1 SU BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ VAR 😖
      ASLA EKSİK TARİF VERMEK İSTEMEM.. SEVGİLER...

      Sil
  10. Nekadar keyifli... çayım,kurabiyem ve kitabım.Bunun adına değmeyin keyfime denir... Ne güzel:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen , en güzel anlar kendi başıma kaldığım anlar:))

      Sil
  11. Ellerine sağlık canım. kurabiyeler çoook güzel görünüyor. Kitap okumak çok güzel bişey. Bende iş yoğunluğundan yavaş okuyorum ama mutlaka elimde bir kitap oluyor. Sevgiler canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel, ben galiba bıraktım mı hiç okumuyorum, başladığım zamanda üst üste kitap okuyorum.Tabii ev durumları neden oluyor bunlara.Birde yakın gözlüklere alıştım galiba artık okurken rahatsızlık duymuyorum..
      sevgiler...

      Sil
  12. kahve,kurabiye,güzel kitap ....daha ne olsun insanın mutlu olması için .

    YanıtlaSil
  13. son zamanlardaki favori kurabiyemmmm enfes canım çekti.....
    ellerine sağlık..... ankaradan sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara özlemim, gençliğimdir benim, İstanbul'dan kocaman sevgiler...

      Sil
  14. keyifin daim olsun canım hımmm kurabişler nefis görünüyor ellerine sağlık...
    Zülfü Livaneli çook severim eminim yazdıkları su gibi okunur... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yorumlara cevap yazana kadar kitap bitti bile:) sonu çok ilginç bağlandı...sevgiler..

      Sil
  15. merhaba sanırım blogunuzun bır face sayfası yok bu konuda yardıma ıhtıyacınız olursa bana ulasın yardım ederım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok , cesaret edemiyorum, ikisiyle birden başedemem sanırım.Teşekkürler , kesinlikle yardım için ulaşırım,sevgiler...

      Sil
  16. Eline sağlık Mehtap'cığım, çok lezzetli görünüyorlar ve de iyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın Bücürük bitti bile kurabiyelerde kitap da...sevgiler..

      Sil
  17. Ohh mis gibi :)Ellerine sağlık şekerim :)

    YanıtlaSil