Pırasalı Kiş

Herkese sisli bir İstanbul sabahından gün aydın olsun ,diyor,
çabucak geçen bu haftayı sebzeli hafif bir tarifle kapatayım istiyorum.

 

Hamur malzemeleri;
*120 gr margarin,
*1 yumurta,
*1,5 su bardağı un,
*1 çorba kaşığı toz şeker,
*1 çay kaşığı tuz,

Tüm malzemelerle güzel bir hamur yoğurup, buz dolabında 30 dakika kadar bekletelim.
Bekleme sonrasında dolaptan aldığımız hamurumuzu ,kalıbımızın büyüklüğünde açarak içine yerleştirelim,
(kenarlarını biraz yükseltebilirsiniz.)
hamur dolapta beklerken, efendime söyliyim diğer yanda;

Üst malzemeleri;
*1 kg. pırasa,
*2 yumurta,
*1/2 su bardağı süt,
*1/2 su bardağı kaşar peynir rendesi,
*karabiber,biraz tuz.

-Pırasalar küçük yuvarlaklar halinde doğranıp, 1 çorba kaşığı kadar zeytinyağ ilavesiyle
 yumuşayana kadar kavrulur.
-Altını kapattıktan sonra biraz ılınması beklenir, kalıptaki hamurun üzerine yayılır.
-Yumurtalar bir kapta iyice çırpılır, süt ve kaşar peyniri ilave edilir.
-Pırasaların üzerine yumurtalı harç dökülerek , 175 derece ısıda 30 dakika kadar fırınlanır.

             Fırından yeni çıkardım , çaylarıda getiriyorum,

fincan mı bardak mı istersiniz bilemedim??
ee hadi buyrun lütfen....

Güzel ,sağlıklı ,mutlu bir hafta sonu diliyorum
 sayfamın tüm sevgili konuklarına...

51 yorum:

  1. kişi her zaman sevmişimdir değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kışın pırasayı bol bol pişiriyorum her şekliyle,teşekkürler.

      Sil
  2. Ben fincan alayım lütfen :)
    Kişleri çok seviyorum. Pırasa da çok yakışmış olmalı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Canım ben bardakta alayım çayımı pırasalı kişin en büyük dilimi olsun payım bir de.Çok nefis görünüyorlar ellerine sağlık sevgilerimi yolluyorummm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim gibi bardakçısın demekki çayda canım.Benden de sevgiler.

      Sil
  4. Pırasayı çok severim. çok leziz görünüyor. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Mehtap hanım ellerine saglık çok lezzetli görünüyo pırasalı kiş çayda tavşan kanı olmuş bir dilim pırasalı kişden çayıda bardakdan aldım cumanızda mübarek olsun blogları dolaşmaya gidiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Pırasalı lezzetlere bayılırım nefis görünüyor ellerine sağlık sevgilerimle ;)))

    YanıtlaSil
  7. Bardakla çay kocaman bir dilim de kiş alıyorum canım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek canım, buyur tabi:)teşekkürler.

      Sil
  8. Nefis gözüküyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. miis miiis...
    canım ellerine sağlık.............

    YanıtlaSil
  10. mehtabım senin elinden ikiside olur aldım kuzum.
    kişinde iyi gitti yanında börek gibi.
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Ellerine saglik canim cok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. tam mevsime uygun bir lezzet olmuş, emeklerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  13. Tam kışa uygun harika bir tarif.
    Mutlu seneler Mehtap.

    YanıtlaSil
  14. mmmm ellerinize sağlık.Pırasayı böyle hamur işlerinde kullanmayı ben de çok seviyorum tarif nefis çayımı da zahmet olmazsa bardakta alayım :)))sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. her halini çok severim kişin ama bizimkilere pırasalı yedirmek çok zor oluyor.eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa onlara sorarsan her şeyi etli ,kıymalı falan yapmak gerekir zaten bizim evde de.Sebzeler biraz dayatmayla oluyor:)

      Sil
  16. Blogun çok güzel olmuş! Tebrikler!

    YanıtlaSil
  17. Kapiyi caldim caldim kimse acmadi ben geri donuyorum:( Ellerine saglik canim nefis gozukuyor ustunede cay hmmm..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa birara dışarı çıkmıştım, yine beklerim:) Sevgiler...

      Sil
  18. fincan isterim şöyle demli bir çay gibisi var mı teşekkür ederim bu arada : ) pırasayı kullanmayı çok seviyorum hatta neredeyse her yemeğe karışıveriyor ellerine sağık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çoğu yemekte çok leziz oluyor,teşekkürler.

      Sil
  19. Süper bir tarif. Pırasa yerine başka şeylrde kullanılabilir herhalde. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle diğer sebzelerle de denenebilir...Teşekkürler.

      Sil
  20. pırasalı böreğe bayılan biri olarak kesinlikle deneyeceğim.Nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy pırasalı börek mi dedin, ne güzel olur...

      Sil
  21. Pırasa yemeğini yiyemiyorum ama böreğini çok severim :) ellerine sağlık.
    Kesinlikle fincanda içerim :)
    Mutlu hafta sonları diliyorum.

    YanıtlaSil
  22. Pırasayı her hali ile çok severim bu tarifte tam benlik olmuş nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  23. Hiç yemedim ama çok lezzetli gözüküyor, pırasa mevsimi de mutlaka denemek istiyorum, umarım böyle güzel becerebiliri...eline sağlık ve de afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay canım nerelerdesin, yoksun epeydir, ...

      Sil
  24. Geçen gün bir programda gördüm buna benzer bir pırasalı kişi merak etmiştim bir ara denemek istiyorum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben zaten pırasaya bayılırım, kiş için çok güzel bir yakışan lezzet oldu...

      Sil