Aslan Sütü




*1 lt süt,
*1,5 çorba kaşığı mısır nişastası,
*1 bardak toz şeker,
*3 çorba kaşığı tel şehriye,
*2 çorba kaşığı antep fıstığı
*1 çorba kaşığı Hindistan cevizi,
*1 çorba kaşığı fındık,
*1 çorba kaşığı badem,
*1 paket vanilya..


--tel şehriyeler pembe kavrulur..
--Antep fıstığı , fındık ve badem incecik öğütülür.
--Süt ve şeker kaynatılır..
--Kaynayan süte tel şehriyeler katılır..
--Yarım bardak su ile ezilen nişasta kaynayan şehriyeli süte karıştırılarak ilave edilir.
--Bir süre karıştırılarak kaynatılır..
--Kapamaya yakın fındık, fıstık, Hindistan cevizi ve vanilya katılır.
--Kaselere paylaştırılır ve afiyetle yenilir...

Epeydir yemek kitabımda yapılsa keşke, diye bekleyen tariflerdendi.
Ömerin canı da tatlı isteyince hafif olsun diye hem de adı hoşuma gittiğinden
aslan sütü pişirdim.

Eee ''Sevgiler Günü'' ne de olsa. Ömer ile 18 yıllık evliyiz ,
evveliyatı ile birlikte daha da uzun süredir devam eden
bir ''bizimkisi bir aşk hikayesi'' birlikteliğimiz var :)

Sevgili olan tüm çiftlere mutlu beraberlikler diliyorum..

Yalnız olanlara da en kısa sürede hayatlarının aşkları ile buluşmalarını
temenni ediyorum..
Unutmayın  hayatta herkesin, bir gün karşılaşacağı ,bir aşkı vardır...
inanın buna...

20 yorum:

  1. Oooo çok tuttum değişik isim değişik lezzet. Hemen yapacağım, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. değısık bır tarıf ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. isim ve tarif çok farklı. sütlü tatlıları çok sevdiğim için en kısa sürede denemek lazım:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz sulucana bir tatlı , biz beğendik hatta günümde yapıcaklarım arasında..

      Sil
  4. Ismi kandirdi sabah sabah:)) ellerine saglik Happy Valentine's Day:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ismine bayılıdım bende :) ama tadı da ismi gibi güzzel...sevgiler emelcim.

      Sil
  5. Aslan sütüne koştum geldim ayyy ne hoş isim bayıldım :)) tarif de bi o kadar farklı ellerine sağlık arkadaşım... Sevgi günün kutlu olsun Mehtapcım ben de sana kocamaaan sevgiler...
    Eşinle nice nice mutlu huzurlu sağlıklı 18 yıllar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgiler kocaman hem de benden de sana Banucum..

      Sil
  6. ismine koştum geldim ama gördüm ki tarif de çok güzel elinize sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ferahça, her daim bekleriz..

      Sil
  7. Eline sağlık canım çok hoş bir ismi var değişik bir lezzet Eşinle sana nice mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tüm sevgililere mutlu yıllar olsun..

      Sil
  8. değişik geldi bana bu tarif tel şehriyeyi görünce :)
    ellerine sağlık canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. 68000 takipçili iki facebook yemek tarifleri sayfam var. Tariflerinizi paylaşmak ve blogunuza ziyaretçi çekmek ve tanıtımını yapmak isterseniz detaylar için iletişime geçebilirsiniz.

    Sevgiler

    tmyemek@yahoo.com

    YanıtlaSil
  10. Nice güzel birlikte baş başa mutlu yıllarınız olsun.Tarif çok değişik yöresel bir lezzet mi acaba dedim eline sağlık afiyetler olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Macidecim, yemek kitabından not almışım yöresel mi bilemedim ...sevgiler..

      Sil