Rokalı Tavuk



*4 parça tavuk göğsü,
*1 adet  kuru soğan,
*1 küçük demet roka,
*3 dal taze soğan,
*Dereotu,
*1 çay bardağı süt,
*2 diş sarımsak,
*1 tatlı kaşığı un,
*2-3 çorba kaşığı zeytinyağ,
*tuz, tane karabiber..

--Tavuk göğüsleri ufak parçalar halinde 3 yada 4 e kesilir, bir çukur kaseye alınarak
 zeytinyağ ile harmanlanır 3-4 saat bekletilir.
--Rokanın yaprakları ince ince kıyılır, taze soğan ve dereotu doğranır.
-- Kızgın  yağsız bir tavada tavuklar iyice rengi dönene kadar sotelenir.
--Kurusoğan yarımay şeklinde ince ince doğranır, sarımsakla beraber tavuklara katılır.
--Kısık ateşte kapağı kapalı pişirilir.
--Etler yumuşayınca 1 tatlı kaşığı un ilave edilir ,tuz karabiber katılıp karıştırılır.
--Bir çay bardağı ılık süt yemeğe ilave edilir, karıştırılır, ardından yeşillikler ilave
edilir ve on dakika kadar daha pişirilir.

Rokanın tadı tavuğa çok yakıştı, yanına ben fırında patates yaptım..

Bugün ne pişirsem diyenlere duyurulur...

          Afiyet olsun...

17 yorum:

  1. Ellerine saglik..ne kadar guzel bir tarif afiyetler olsun, not alinmistir:) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Hımm olsada yesem. Çok güzel görünüyor. Bu tabağı alıyorum :)) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. rokayı çok severim ama tavukta denemek hiç aklıma gelmemişti,iyi fikirmiş.eline sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Ben bu tarifi kesinlikle yaparım, hem kolay hemde nefis görünüyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi kolay, pratik yemekleri seviyorum ben:)

      Sil
  5. Roka tavuğa çok yakışmıştır eminim... bende değişik otlarla karışımlar yapıp farklı yerlerde kullanmaya bayılırım.. Gerçi herkes sevmez ama ben severim ...ellerine sağlık Mehtap:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evde çocuklar olunca onlara yemek beğendirmek zor gerçekten:) teşekkürler Filizcim.

      Sil
  6. ellerinize sağlık.roka ve tavuk .mutlaka denicem.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Tavuğu hiç rokalı denemiştim ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Mehtapçım rokalı tavuk nefis görünüyor afiyet şeker olsun... sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık Mehtapcığım tabiki sürekli aynı şekilde pişirmemek böyle en ufak değişiklik duyduğumuzda denemek gerek bende roka ile tavuk pişirmemiştim. Denemeliyim.. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Eline sağlık Mehtapcım.Tek kelimeyle şahane olmuş sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık arkadaşım.nefis olmuş belli.

    YanıtlaSil