ev yoğurdu

 
 
Annemin mutfağında her zaman bir köşede örtülerle paketlenmiş mayalanmaya bırakılmış
yoğurt kabı bulunur. Benim çocuklarım da  ''ille de anneannemim yoğurdu '' diye
ısrar edince, ben de artık yoğurdu evde mayalamaya başladım.
Kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum..
Kapıya gelen sütçü bulmak benim yaşadığım yer itibariyle zor ,
varsa da güvenilir mi değil mi tespiti zor..
Bu nedenle , annem usulü, günlük pastörize sütlerle mayalıyorum yoğurdumu.
 
*1 lt pastörize günlük süt,
*1 çorba kaşığı mayalık yoğurt,
 
 malzemeler bu kadarcık..
--Bir tencereye boşalttığımız sütü üzeri kabuk tutmaya başlayıp,
dumanı tütene kadar kadar ısıtın,
--Yoğurt yapacağınız kaba boşaltın,(ben kapaklı cam bir kap kullanıyorum.)
--Serçe parmağınızı içinde tutabileceğiniz ısıya gelene kadar soğutun, yani sıcak olacak
ama parmağınız dayanabilecek.
--mayanın içine sütten bir kaşık kadar alıp ılıştırın,
 sütün içine katın, şöyle bir kere karıştın.
--Sütün kapağını kapatın, bir kaç kalın örtü ile üzerini iyice örtün.
(Ilık bir yerde mayalayın)
--5  saat sonra yoğurdunuz açıp buzdolabına kaldırın,
en az bir gün dolapta dinlendirin..(5 saati geçti diye üzülmeyin çok tutarsanız sadece
yoğurdun tadında ekşilik oluyor, benim unutmuşluğum da var:) )
 
püf nokta kaynayan sütün ılınma ısısını ayarlayabilmek,
tabii ilk mayalama da ev yoğurdundan maya kullanmanız da gerekecek..
ben bir kaç denemede zaiyat versem de
pes etmeden denemenizi tavsiye ederim..
Yoğurt yemeklerin baştacıdır....
 
Afiyet olsun...
 


16 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım.. Ben de bir ara çok mayalardım.. Şimdilerde hazır yiyoruz.. Ev de yapılmış yoğurt gibisi yok.. Hem lezzetli, hem sağlıklı...))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ben bir kaç denemede pes ettim canım.bir türlü tutturamadım nedense.pastorize sütle denemek lazım birde.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerıne saglık ve cocuklara da afıyet olsun.Ev yogurdu gıbısı varmı.Bende evde yapıyorum ve dısarının yogurdunu kimse yıyemıyor lezzet çok farklı.

    YanıtlaSil
  4. Bizim evde çok fazla yoğurt tüketiliyor dolayısıyla evde yapmak şart oldu. Yapımı kolay gibi görünüyor ama bir kere denedik olmadı :) dediğin gibi yılmadan denemek lazım.

    YanıtlaSil
  5. Aslıcım zaten tuttumu tutacakmı diye bir heyecan yaratmıyor değil:) başlangıçta ısıyı tutturdun mu sorun yok..sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. mutfağa buyrun benimde annemim katkıları çok alışmamda bence de arada dene, SEK ile yapıyorum genelde, güzel tutuyor..sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim oyacım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Alışınca öyle oluyor Hedencim, dışarının yoğurdunu yemek istemiyorlar, sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Mehtap,
    15 yıldır yoğurdumu mayalarım ve hazır yoğurt yiyemez durumdayız artık.
    Bende günlük sek süt kullanıyorum ve çok memnunum.
    Seninde ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Sek bu konuda iyi demekki, seninde ellerine sağlık, sevgiler yaşamın kıyısında.

    YanıtlaSil
  11. teşekkürler Büşracığım.

    YanıtlaSil
  12. Kesinlikle ben de ev yoğurdu tutkunuyum ve hep yaparım, lezzeti bir başka, güvenilirliği bir başka...ellerinize sağlık, çocuklarınıza da afiyetler olsun :))

    YanıtlaSil
  13. Bende 2 senedir her hafta mutlaka oğluma mayalarım. Ama ben aynı şekilde mayalayıp makineye koyuyorum harika oluyor. Sizinki süper görünüyor.Bende sarıp denedim bir kere tutturamadım. Makineye devam şimdilik :)) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  14. teşekkürler hayat mutfakta güzel.

    YanıtlaSil
  15. bende çocuklar doğduğunda makine almıştım ama beceremedik:( anne usulüne devam ediyorum, sevgiler nurcan.

    YanıtlaSil