Fırında sebze türlüsü



Yaz aylarında gözüm pek tv ye gitmese de arada gözüme çarpan takdir ettiğim şeflerin
programlarına denk gelirsem, seyretmeden geçemiyorum.
Genç, güleryüzlü  şef   Arda Türkmen de bunlardan.
 Fırında sebze türlüsü pişiriyordu tv yi açtığımda, ertesi günde bizim mahalle pazarı var,
sebzeleri meyveleri oradan satın alıyorum, dedim ben bunu pişiririm, hem hafif sıcaklarda
hem de lezzetli.
Tarif aklıma yatmazsa yapmaam, onu da belirteyim..

*2 patlıcan,(ufak boy)
*2 kabak,(ufak boy)
*2 patates,
*1 küçük kuru soğan,
*2 diş sarımsak,
*3 adet köy biberi,
*1 çorba kaşığı  domates salçası,
*2 domates,(kabukları soyup, küp küp doğranmış)
*3 kaşık zeytinyağ,
*1 bardak su,
*tuz karabiber..
üzerine;
kaşar peyniri rendesi

-Patlıcan ve kabaklar iyice yıkanıp, kabuklarıyla beraber biraz kalınca doğranır,
-Patatesler daha ince kesilir, biraz daha zor piştiği için..
-Biberler irice, soğan dörde , sarımsaklar bütün halde,domatesler
kabukları soyulup minik küpler halinde kesilerek hazırlanır.
-Doğranan tüm sebzeler, genişçe bir kabın içerisinde 1 bardak suda eritilmiş
 bir kaşık domates salçası ve zeytinyağ ile iyice harmanlanır.
-Ben büyük kare borcam kullandım, borcama boşaltılır.
-180 derecede arada 1 -2 kez karıştırılarak 1 saat kadar pişirilir,
pişmeye yakın kaşar peyniri rendesi serpilir..

Bir de güzel kokusu var...

ağız tadıyla..
teşekkürler Arda Türkmen...

19 yorum:

  1. yenmezmı bu guzel yemek bende takıp edıyorum arda yı lımonlu muhallebısını yapmıstım cok guzel ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler selmacım, limonlu muhallebide güzel olmuştur eminim..

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım nefis olmuş afiyet olsun sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik bayilirim sebze lerin karisim olarak firinda pisirilmesine..afiyetler olsun canim sevgiler simdiden iyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin bahçenden sebzelerle de nefis olur hani:) sevgiler...

      Sil
  4. Merhabalar.

    Cenab-ı Hakk'ın biz insanlara sunduğu sayısız nimetleri ve insanoğlunun yeni bir şeyler ortaya çıkarma kabiliyetiyle birleşince damağımıza uygun, lezzetli bir "FIRINDA SEBZE TÜRLÜSÜ" ortaya çıkmış. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Fıtır(Ramazan) bayramınızı kutlar;tüm sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir bayram geçirmenizi Cenab-ı Hakk'tan niyaz ederim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel cümleleriniz için teşekkürler Recep bey..

      Sil
  5. Mehtapcım merhaba,
    Arda'nın mutfağını ben de çok beğeniyorum ve takip ediyorum. Yaptığın sebze türlüsü şahane olmuş, ellerine sağlık. Sana da iyi bayramlar ve sevgilerimi yolluyorum; Pırıl.

    YanıtlaSil
  6. Fırında sebzeyi çok severim. Eline sağlık. İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık, annem çok yapardı buna benzer, çok severdik, onu hatırladım:)
    hayırlı bayramlar...

    YanıtlaSil
  8. Görüntüsünden lezzeti belli zaten. Oruç tutanların bence çok acil böyle fırın yemeklerine falan dönmeleri gerek. Hem sıcaklarda çok fena hafif şeyler gerek. Elinize sağlık süper görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sık sık yapılabilecek kolay ve lezzetli bir tarif, onaylandı yani:) teşekkürler..

      Sil
  9. Tam yaz yemeği hem hafif hem lezzetli ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil