Çikolata ve Sade Muhallebi


Arda'nın Mutfağında izlemiştim, sütlü, bitter ve beyaz çikolata ile üç renkli cup  yapmıştı,
ama ölçüleri pek içime sinmedi, çok koyu olur diye düşündüm, nitekim sütlü çikolata
ile denediğim ölçülerle yukarıda görünen muhallebinin ancak sosu olabilecek miktarda ,
yayılmayacak koyulukta bir muhallebi olunca hemen mehtapanne usulü bir muhallebi
 devreye girdi ve kaselere döküldüler sıra sıra:

Beyaz muhallebi;
*1 lt süt,
*1 su bardağı toz şeker,
*3 çorba kaşığı pirinçunu,
*1 çorba kaşığı buğday nişastası..
*1 paket vanilya

--Toz şeker ve süt tencereye konulup ısıtılmaya başlanır.
--Bir kasede pirinçunu ve nişasta , ayırdığımız yarım bardak kadar sütle ezilir.
--Ocaktaki şekerli süte karıştıra karıştıra ilave edilir.
--Göz göz olup kaynayınca, 3-4 dakika daha kaynatılır,
kaselere paylaştırılır...

Sütlü çikolatalı muhallebi;
*2,5 su bardağı süt,
*1/2 su bardağı toz şeker
*2 çorba kaşığı un,
*1 çorba kaşığı nişasta,
*1 paket vanilya
*80 gr sütlü yada bitter çikolata..
--Toz şeker, un , nişasta sütle karıştırılıp, kaynayana kadar pişirilir.
Altını kapatınca çikolatalar içine atılır, eriyene kadar karıştırılır...
Bir kaşık yardımıyla muhallebilerin üzerine paylaştırılıp, oda sıcaklığına gelince
buzdolabına kaldırılır...

Bu arada muhallebi pişirmenin en güzel yanı, sıyırılacak tencere dibi olması bence:)
çocukluğumdan hatırlıyorum;
anneannemin yaptığı muhallebilerin  özellikle hafif dibini tutmuş
tencerelerini sıcaktan ağzımız yana yana sıyırmaya bayılırdık..
muhallebi tenceresi sıyırmayı seven var mı bilmem sizlerden ama
benim bu huyum hala devam ediyor...


ağız tadıyla..

8 yorum:

  1. ben de sıyırıyorum hala :) tatlı yiyemesem de bu ara bu çok güzel görünüyor ablacım :)

    YanıtlaSil
  2. Galiba cokta lezzetliler goruntusu nefis afiyetler olsuun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Muhallebi tenceresi sıyrılmaz mı?:)))bayılırım ben de, hele hele çikolatalı puding tenceresini sıyırmanın tadı:)))eline sağlık Mehtap'cığım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Çok şık görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor, Ellerinize sağlık
    Sevgiler
    cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil