İstanbul yakınında güzel mi güzel bir koy...KERPE


Aklımızda olup  gitmeye fırsat bulamadığımız İstanbul'a yakın tatil yerlerinden biriydi Kerpe,
oturduğumuz ilçe olan Kartal'a 150 km uzaklıkta, TEM den Kandıra çıkışından çıkıyorsunuz.
Bazı kesimleri biraz virajlıda olsa  yolları oldukça düzgün.
Yeşil alabildiğine uzanıyor, denize yaklaştıkça sizi şaşırtacak güzellikte çam ağaçlarının arasından geçiyorsunuz.
Ufak bir koyda yerleşmiş Kerpe, hem rıhtımı, hem kumsalı, hem plajı bu ufacık koyda.
Yazlıklar  yamaca ,çamlıklara doğru yayılmış.


Sahilde sayıları bir elin parmaklarını geçmeyen sayıda lokantalar var , hemen giriştede,
kumsalın yanında genişçe bir çay bahçesi..

 
 

Kerpe'nin merkezi sayılabilecek bir kaç ufak dükkanın olduğu yerdeki ,
 ince uzun nefis simitleri olan Kerpe Simit Fırınını unutmayayım,
 çünkü oturup çay ya da soğuk bir şey içeyim,  diyeceğiniz pek başka bir yer yok doğrusu.
Kalmak için pek çok pansiyon var, ne kadar düzgünler bilemiyorum.
Biz internetten şansımıza ,hafta arası olmasına rağmen güç bela,bir gece için tam kıyıda
6 odalı bir pansiyonda yer bulduk, sahibi Hüseyin bey önce bize yer var, sonra arayıp
yer yok dese de biz yılmayınca istediğimiz günün bir sonrasına oda ayırdı.


Gittiğimizde öğrendik ki Hüseyin bey müşteri konusunda çok titiz, çok seçici ,
oteli de son derece temiz ve bakımlı ,yeni elden geçirilmiş. Yemekleri harikaydı,
kahvaltısı da. Odanızdan çıkıp hoop denize atlayabilirsiniz..
Tabii kalabalıktan denizde yer bulabilirseniz.

Hafta içi olmasına rağmen günü birlik denize gelenlerle birlikte inanılmaz bir kalabalık vardı.
Hafta sonu düşünemiyorum bile. Çok çeşitli insan profilleri bir arada..
Sahil esnafı sanki biraz mutsuz, çünkü bu kalabalıklar oralara pek uğramıyorlar,
 daha çok piknik misali deniz sefasındalar..



Akşamı nispeten daha sakin ama yine hareketli, insanlar rıhtım boyunca gezip, dolaşıyorlar..
yemek bloğu sahibi olup ,kaldığımız otelin mutfağından
bahsetmeden geçmem haksızlık olur, hem et yemekleri  hem balık ve zeytinyağlı mezeleri çok güzeldi.


 



Soslu Bonfile , eti nefis yanında garnitür mantarı çok daha  lezzetliydi.
salataları taze yapılmış, zeytinyağ güzel, ekmeği tazecik
sadece lakerdayı pek sevmedik,
ama balık kavurma nefisti...
tatlı ise son bombaydı tam manasıyla...



bu kısacık tatil bize iyi geldi, hem merak ettiğim Kerpe nin ne kadar güzel bir yer olduğunu
gördüm, hem de bu yaz sezonunda denize bir merhaba demiş oldum ..
Bence sonbaharda da ziyaret edilip kafa dinlenecek yerler arasında olmalı...

Benim bu sıcak yazda görüp görebildiğim tek tatil bu kısa tatil oldu ,bu sene böyle:)
onun için paylaşayım dedim,
YAZ BİTTİ...
miskinliği kenara koyup tariflere devam etsek mi ne??


5 yorum:

  1. Ah ne güzel bir yer! Mehtap'cığım iyi ki gitmişsin, aslında insan ömür boyu burada, böyle bir yerde oturacak. Hayalim bu benim. Ama neredeeeee:(
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla benimde ömerle hayalim bu .Emekli de olduk ama bir türlü gidemedik , dolaşıp gezip geri geliyoruz buralara ne varsa...

      Sil
  2. yeni yerler tanımak çok güzel. Bloğda baya dolaştım baktım maşallah her yazıda yorum var. burda az olunc abauraya yazayım dedim.:))

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Bundan tam 4 sene evvel yazılmış olsa da, yine güzel bir tatil anlatımı olduğu için ilgimi çekti ve okudum. Şimdi biri bana İstanbul'da "Kerpe" diye bir koy var deseler, ben bilmem. Belki İstanbul'da yaşayan çok kişi de bilmeyebilir. Ama bilen biliyor ve hemen keşfedip değerlendiriyor. Memleketimiz gerçekten bir başka güzel. Ama biz güzelliğin ve güzelliklerin kadrini ve kıymetini bilmiyoruz. Bu koyları, kıymetini bilenlere teslim etmek gerek diye düşünüyorum. Yarın bir gün buraları da iskana açarlar, o çirkin beton blokları ile doldururlar. Hani sahiller devletindi? Şöyle bir bakıyorum deniz kıyılarımıza hiç sahil diye bir yer kalmamış, hep betonlarla doldurmuşlar.

    Hafta içi olmasına rağmen iğne atsanız yere düşmeyecek kadar bir kalabalığı barındırdığına göre, gerçekten çok güzel bir yer olsa gerek.

    Her ne kadar dört yıl önce kaleme alınmış bir paylaşım olsa da hala lezzetinden bir şey kaybetmemiş. Ben çok büyük bir keyifle lezzet alarak okudum. Paylaşımınız için teşekkür ederim. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerpe gerçekten güzel bir yer,bende yazımı yorumunuzdan sonra bir daha okudum.Kerpe'ye sonbaharda,tesadüf oldu bir kez daha gittim.Sonbahar da ayrı bir güzel ama çok boş.Şimdi belki dediğiniz gibi arka taraflarındaki ormanlara daha çok ev yapmış olabilirler,yazık ederler.Gerçekten güzel, görülesi,yaşanası bir memleket köşesi Kerpe.
      Teşekkürler

      Sil