Hindistan Cevizli Sünger Kek



*3 adet yumurta,
*2 çaybardağı (küçükboy) toz şeker
*2 çaybardağı yoğurt,
*4 çay bardağı un,
*1 paket vanilya,
*1 paket kabartma tozu,
ıslatmak için;
*1 paket (200ml) krema,
*!/2 su bardağı soğuk süt
Üzeri için;
*3 çay bardağı hindistancevizi,
*2 çay bardağı toz şeker


Annemde ınstagram kullanır oldu ve bana oradan bulduğu, denediği ve tavsiye ettiği
bu nefis kek tarifini yolladı..Yolladı diyorum çünkü her yaz olduğu gibi ve bu yaz
bizim gidemediğimiz gibi kendileri Ayvalık'ta henüz..
Daha da Kurban Bayramı'ndan önce gelmezler :) onları özledim ama orada mutlu ve
sağlıklı olmaları bana yetiyor..
gelelim kekimize;

**yumurta şekerle iyice çırpılır, yoğurt ilave edilir çırpmaya devam edilir.
**Un ,kabartma tozu, vanilya karışımı katılarak kaşıkla karıştırıp,  yağlanmış cam bir kalıba
dökülür..
**3 çay bardağı hindistancevizi ve 2 çay bardağı toz şeker bir kabın içerisinde
karıştırılıp kek hamurunun üzerine yayılır.
***Önceden ısıtılmış fırınına verilip üzeri pembeleşene kadar pişirilir..
***Piştikten sonra fırından alınan kekin üzerine krema ve süt karışımı dökülür.
Tarifte 2 paket kremaydı ilk denememde bana fazla geldi bu kez bir paket krema ve
süt kullandım ıslatmak için..

---yalnız çok lezzetli yumuşacık bir kek tarifi ..
sık yapılacaklar listemde***********

ağız tadıyla..

13 yorum:

  1. elinize sağlık ben çok severim sünger keki çok hafif ve bence daha lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet güzel ve yumuşak bir kek, teşekkürler..

      Sil
  2. ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık canım nefis bir tarif..Okurken hindistan cevizini kremanın üzerine dökeceğimizi zannettim ilk önce:)Mutlaka deneyeceğim ve çok seveceğim:)Anneciğinle de tez zaman da kavuşmanı dilerim Mehtapcım..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hindistancevizi ve şeker kekin üzerinde pişiyorlar, üzerine de krema dökünce şerbet tadında oluyor:) güzel dileğin için teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  4. Uzun zamandir farkli tarif ariyordum. Bu kesinlikle denenecek. Tesekkurler paylasiminiz icin^^

    YanıtlaSil
  5. ne olur,ne olmaz önce kopyaladım tarifi sonra ellerine sağlık demek için geldim ,değişik,zaten bir kaç gündür aklımda tatlı bir şey dolaşıyor,havalar serinlemeye başladı ,iştah açılıyor.....

    YanıtlaSil
  6. Afiyet olsun cok guzel gozukuyor ellerine saglik Mehtapcim..sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım,selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım, nefis oluyor böyle yumuşacık kekler, bereketli olsun..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Mehtapcim ellerine saglik sunger kek tarifi ararken senin tarife rastladim en kisa zamanda denemeliyim bunu cok cok guzel gorunuyor

    YanıtlaSil