Domatesli Sucuklu bu kadar diyorum....

sıcak mı sıcak bunaltıcı mı bunaltıcı bir yaz geldi geçti,
İstanbul da yaşayanlar sonbahara hızlı bir geçiş yaptı ki günlerdir yağmur, serin hava, gri bulutlar insanı iyice melankolik yapmaya yetiyor..
Kışlıklar dolaplardan çoktan çıktı sanırım..
Gündüz evde olan biz hanımlar  tv lerde yemek programlarını seyretmeye başladık yine..
En azından ben rastladım mı takılıyorum.. Mesela geçen gün Oktay Usta vardı ki
ekonomik ve yapılabilir tariflerle, konuklarla ekranlarda bence
en eğlenceli yemek programlarından biri olarak sayılabilir,
evde olan malzemelerle tarifini hemen denedim;
Önce iç harcı;
*Çeyrek kangal(evde olan kadar) sucuk ufak ufak doğranmış,
*2 kuru soğan,
*3-4  küp doğranmış sertlerinden domates

2-3 çorba kaşığı zeytinyağla önce soğanlar kavrulur, sonra sucuklar ilave edilir,
en son domatesler iyice helmelenene kadar pişirilir, tuz karabiber, kırmızıbiber ya da
sevdiğiniz baharatlarla tatlandırılır.
Hamuru;
*4 su bardağı un,
*1/2 çay bardağı zeytinyağ,
*1 paket kuru maya( o yaş maya ile yaptı bende yoktu kuru kullandım)
*1 şişe maden suyu
*1 tatlı kaşığı tuz..
Tam bu ölçülerle güzel bir hamur yapılır ve bezelere ayrılır(ben 14 tane çıkardım.)
Yemek tabağı büyüklüğünde 7 şerli gruplar halinde açılan hamurların aralarına eritilmiş
tereyağ sürüp üst üste konulur ve 2 büyük yufka olacak şekilde açılır, bir tanesi yuvarlak
büyük borcamın altına döşenir, üzerine sucuklu iç harcımız konulur,
diğer parçada üzerine kapatılır, dilimlenir, varsa susam serpilir,
10 15 dakika tepside bekletilip,180 derece fırına verilir.
Şimdi tarif tam tamına tuttu ve inanılmaz lezzetli oldu, artık iç harcının güzelliğinden mi,
yapanın marifetinden mi:) bilinmez;
Güzel bir hafta olsun..
Özellikle İstanbul trafiğinde  bunalmış tüm yolculara kolaylıklar diliyorum,
başta kızım olmak üzere...
Sevgiler, ağız tadıyla...





5 yorum:

  1. Merhabalar, çok leziz ve çok iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Çok leziz görünüyor benim ufaklıklara mutlaka yapıcam hatta bloğumda da paylaşırım belki. Paylaşım için teşekkürler elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence severler :) teşekkürler..

      Sil
    2. Tarifinizi yaptım ve bloğumda yayınladım. Ziyaret etmek isterseniz linki bırakıyorum.
      Tekrardan teşekkürler bu enfes lezzet için

      http://2cocukluhayat.blogspot.com.tr/2015/11/el-acmas-sucuklu-borek.html?showComment=1446615722519#c3763429280337146501

      Sil
    3. Beğendiğinize sevindim, benim gençler beğenirse yaptığım bir tarifi kesin paylaşıyorum,denemenize memnun oldum, kuzucukları öpüyorum, sevgiler...

      Sil