kuru yufkadan şipşak gözleme

Canan Karatay mutfağından tarifleri okurken ''Sağlıklı Küçük Kaçamaklar''
adı altında bir bölümde gözüme çarpan tam bir hamur tutkunu olduğumdan
Kuru Yufka Böreği oldu.
Bursa'ya gidişimizde sevgili halam köyde kendi hazırladığı kuru yufkalardan
vermişti , onları kullanmaya karar verdim;
*2 adet kuru yufka,
*bir kase peynir, (rendelenmiş kaşar, ekşimik, vb.)
*1 çorba kaşığı çörekotu,
*2 çorba kaşığı eritilmiş tereyağ.
Yufkaları suyun altında bir süre tutup ıslatıyoruz , sonra arasına peynirler,
çörekotu seriyoruz, erittiğimiz tereyağı ile yufkaları yağlıyoruz, altı üstü kızarana
kadar ocakta pişiriyoruz,
Sabah kahvaltı da olsun, akşam üzeri çayla olsun  ,
çok leziz ..

Gününüz aydın olsun,
bu hafta sonu ,iple çektiğimizi söylemeyeceğim , seçimler var,
oy kullanacağız hayırlısıyla...
Bizim evdeki seçme sayısı 2 den 4 e çıktı , ikizler ilk kez oy kullanacaklar,
heyecanlılar..
Umarım memleketim için ''hala'' umutlarla dolu olan yürekler
istediği sonuçları alır...


11 yorum:

  1. Hayırlı haftalar, kuru yufkadan şipşak böreğiniz çok güzel ve leziz görünüyor. Ramazanda sahurda çok yaptığımız bir börektir. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Mehtap'cığım günaydın. Karatay'ın tarifi hakikaten kolaymış, eline sağlık. Seçmen sayısının çoğalmasına sevindim, yaşasın 4 oy 4 oydur. :) inşallah dediğin gibi memleket için hayırlı, uğurlu olur. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet seçmenleri 4 ledik evde, sabah gidip oylarımızı kullandık artık sonuçları bekliyoruz bakalım Müjdecim..

      Sil
  4. Ellerine sağlık annem de bu yufkalardan yapıyor ve böreğini yapıyorum aynı şekilde sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende az var da , onun için ikişer ikişer kullanıyorum:)) sevgiler özgen.

      Sil
  5. Tava böreği diyordum bende buna. Evet yapımı çok pratik çayın yanında ani gelen misafir için sunmaya değer bir tarif. Benim ufaklıklar kıymalısını daha çok tercih ediyor. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim oğlumda hep kıymalı sever bu tip yiyecekleri.. teşekkürler...

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım nasl güzel olur..Afiyetle..

    YanıtlaSil