soy ağacı

E-Devlet uygulaması kapsamında başlatılan Alt-Üst soy bilgisi sorgulama
ile ilgili ilk haberleri izlediğimde şaşırdım. Doğrusu önce ne gerek var diye
düşündüm. Oysa halk gerek görmüş, bir talep patlaması yaşanmış ,sistem
yoğunluktan kitlenmişti bile.
Sonra yeniden açıldı diye haberler çıktı. Bizde soyadı kanunu bile 1935
yılında yürürlüğe girmişken, en fazla kaç yıllık çıkar ki soylar,
ondan öncesi kayıtlar nasıldı, var mıydı falan derken,
 bu kadar konu edince ,meraklandık.
Meraklı milyon kişi arasına girip sorgulama yaptık.
TC numaranız ve şifrenizle girdiğiniz E-Devlet uygulamasında
Alt-Üst Soy Bilgisi Sorgulama kısmına giriyorsunuz, hemen hemen
bir saat sonra telefona bir mesaj düşüyor.Sorgulama işleminiz
hazır , girip bakabilirsiniz diye.
Nüfus ve vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Alt Üst Soy Belgesi
adı altında bir nevi nüfus kayıt örneği dökülüyor önünüze.
Bir tuhaf duygu.
Benim soyağacımda anne tarafımda beş kuşak öncesini ,
yani;
Annesinin, annesinin, annesinin, babasının ,babası
var..Doğum yılı;1837
Baba tarafım üç kuşak geride.
Babasının babasının babası..Doğum yılı;1866
 Birdenbire karşınıza çıkan büyükleriniz.
Doğum yılları, yerleri..
Bildiğiniz, hiç duymadığınız isimler.
Değişik bir tecrübe..

14 yorum:

  1. Ben de baktım, ilginç gerçekten 😊

    YanıtlaSil
  2. Geri zekalılar bir siteyi açmayı beceremiyorlar devlet yönetiyorlar:)))
    Ben de baktım ama tam bir hayal kırıklığı idi, anne tarafımdan sadece anneannemin annesi, babasının isimleri vardı. Ama anneannemin ilk eşi ölünce, ikinci kez evlendirmişler (o yıllarda dul kadınları hemen evlendirirler malum...)belki o yüzden karışıklık olmuştur...baba tarafı biraz daha iyiydi babamın, babasının, babasının babası hepsi de Giresun Görele...onu zaten biliyordum yani bir sürpriz olmadı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi çok detaylı değil ama özellikle gençler çok merak ediyor gözlemlediğim kadarıyla.Maşallah kızımın okulunda hemen hepsi bakmışlar:)

      Sil
  3. çok ilginç gerçekten,bi ara ben de bakayim bari..teşekkürler..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ulaşırsın,arada kapıyorlar sanırım.

      Sil
  4. Ben de daha dün denedim. Bir baktım 3 sayfa dedelerim, ninelerim. Erken yaşta ölenleri araştırınca öğrendim ki şehit ve gazi de varmış aralarında. :/ Keşke kısacık da olsa görebilsem yüzlerini, yaşamlarını deneyimleyebilsem diye düşündüm. Keşke tanıyabilsem azıcık. Ve bütün gün etkisinden çıkamadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ismini ilk duyduğum büyüklerimi görünce listede bir fena oldum.
      Etkiliyor gerçekten. Hepsi nurlar içinde yatsınlar.

      Sil
  5. ben de bugun baktım soy ağacıma bildiğim isimler çıktı, sürprizler bekliyordum halbuki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar kayıt bulabilirler ki. İşte Nüfus kayıt zamanı herkes gidip yazdırmış büyüklerini hatırladığı kadar, olan onlar.Yoksa gerçek belge mi varmış o zamanlarda.Hele göçle geldilerse iş çok zor.

      Sil
  6. ben soyağacını ana baba değilde daha yayılarak bekliyordum :) Tabiki sakıncalı bir durum oluşabilirdi, öyle olsa ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunda bile sakıncalı diyorlar.Sakıncalı olmayan ne kaldıysa..her yerde her bilgimiz var zaten.

      Sil
  7. Bende babaannemin dedesinin annesinin adını öğrenmiş oldum. 1830 larda Zeynep adını görünce de şaşırdım doğrusu

    YanıtlaSil