Yeni kimlik kartları

Epeydir kimliklerimizi yenilemek aklımızda.Herkes yenisini alıp eskitti, biz o gün bu gün derken, nihayet müracaat edebildik. Nüfus cüzdanlarımız ,yeni çipli kimlik kartları şekline dönüşecek.
Bunun için öncelikle Nüfus ve Vatandaşlık İşler Genel Müdürlüğünün (www.nvi.gov.tr)  internet sayfasından randevu almanız gerekiyor.
(randevu Alo 199 dan da alınabiliyor)
Randevusuzda çalışıyorlar, fakat bekleme süreniz belli olmuyor tabii ki.
Randevu eğer oturduğunuz yer ilçe nüfus müdürlüğünce verilemiyorsa size en yakın başka bir nüfus müdürlüğünden de randevu alabiliyorsunuz.Biz Kartal ilçe Nüfustan bir türlü randevu alamayınca ,Tuzla Nüfus idaresinden aldık randevumuzu.Malum artık pek çok işlem Nüfus Müdürlüklerince yapılıyor, çok yoğun çalışıyorlar.Randevulu sistem bu açıdan gayet güzel.Gidip kuyruklarda saatler harcamıyorsunuz.
Randevu aldıktan sonra yapmanız gereken  1 adet biyometrik fotoğraf çektirmek.
(tabii ki onuda 4'lü çekiyorlar 4 tanesi 25 TL)
18,50.-TL bir ücreti bankaya makbuz karşılığı ödüyorsunuz.(Hemen tüm bankalar ödemeleri alıyor.)
Gereken başka bir şey yok.Yatan paranın makbuzu, bir adet resim ve değişecek olan kimlikle Nüfus Müdürlüğüne randevu saatinde gidiyorsunuz.
Lakin randevulu olmanıza rağmen yine sıraya girip numaratörden bir sıra numarası almanız gerekiyor. Randevu saatine göre sizi bekletmeden numaranız hemen yanıyor.
Memur sizden  değişecek kimliği ve bir adet resmi alıyor.Yatırdığınız 18,50.-TL nin ödendiğini ekranda görüyorlarmış makbuzu istemediler,yinede yanınızda olsun tabii.
Sonra tek tek parmak iziniz alınarak biyometrik veriniz oluşturuluyor.Burası biraz uzun sürüyor,makinalar mı eski parmaklar mı bilemedim 😃 memur hanım tek tek uğraştı parmaklarla.Neyse o kısımda geçtikten sonra imza atıyorsunuz.
Ekrandan bilgilerinizi kontrol ediyorsunuz.Memur geçici kimlik yerine ,üzerinde bilgileriniz yazılı bir A4 kağıtla beraber ,delgeçle tık tık deliverdiği eski kimliğinizi geri veriyor.Bir de içinde bir takım şifrelerin bulunduğu bir zarf alıyorsunuz.Pin şifresi denilen bu şifreler ile daha sonra başlayacak uygulamalarla  e-devlette bir takım işlemler yapılabilecekmiş .
Bu Pin şifrelerini KİOSK denilen ve Nüfus İdarelerinde bulunan cihazlarla değiştirebilecekmişiz. Yani yeni kimliklerle birde Kiosk nedir ve Pin şifresi nedir diye bir sorgulama yapmanız gerekiyor. İşte Kiosk  kimlik şifrelerinizi değiştirebileceğiniz cihaz, pin şifreside e-devlet için bir şifre.Benim anladığım bu.
Sonrası Ptt kargoyu beklemeye kalıyor.Pazartesi müracaat ettik, salı günü kargoya teslim edildi mesajı geldi.Sonra işlem Kartal posta Dağıtımda takıldı sanırım.Hafta sonuna kadar bekleyip ,kimlikler hala kargo aşamasında kalınca ,posta dağıtım merkezine gidip kendimiz elden teslim aldık yeni kimliklerimizi. PTT kargo, kargoları dağıtamayacak kadar yoğundu anlaşılan.Gerçekten de posta merkezi acayip kalabalıktı.Belli ki herkes beklemekten usanıp postasını gelip buradan almayı tercih ediyor.Zamanında dağıtsalar da insanlar buralara gelmeseler,ne iyi olur.

Yeni kimlikler ufacık ,incecik bir kartvizit gibi.En kötü kısmı da sanırım kimlik üzerindeki siyah beyaz resimler.😖 Memnun olan yoktur sanırım.Çabuk yıpranmaması için iyi muhafaza etmeli,öyle bir görüntüsü var.Süreleri 10 yıl. Üzerinde yıllardır her türlü işlemde sorulan nüfusa kayıtlı olunan yer, cilt no, hane no, medeni hal,din bilgisi ,kan grubu gibi bilgiler yer almıyor.Bu tip bilgiler kimlikteki yonga üzerinde yer alıyormuş.

Evet hala bizim gibi yeni kimlik alma işini ,sonraya bırakanlar varsa, bu yazı onlar için olsun.
 Çalışkan bir hafta dileğiyle ..


32 yorum:

  1. Hayırlı olsun yeni kimlik :) Epey oldu biz halledeli ama bu şifre işinden haberim yoktu, onu bir araştırayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiler 10 yılı geçmese daha duracaktık 😉

      Sil
  2. Off ben de hâlâ degistirmedin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçime doğru bir yoğunluk başlar,şimdiler tam sırası.

      Sil
  3. Ben geçen sene yatırmıştım. Ama çok bekletiyorlar

    YanıtlaSil
  4. Hayırlısı olsun, bizde ailecek daha duruyoruz değiştiremedik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. darısı başınıza.Gerçi bizimde çocukların duruyor, sömestrede artık onlarınki.

      Sil
  5. Hem paralı hem külfetli işlem..Hadi şehirlerde yaşayanlar bir şekilde halletti de köylerde mecralarda yaşayanlar ?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e artık böyle, herşey paralı.bedava bir şey yok.

      Sil
  6. biz de hala çıkartmadık
    eskiler iyiydi yaaaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşey değişiyor, kimlikler kusur kalmasın.

      Sil
  7. Benimkinde ben fino köpeği gibi duruyorum. Gözlerimin üzeri mosmor, hayır makyaj da yoktu. Biometrik film falan çekiliyoruz sonra abuk bir fotoğraf kimliğin üzerinden bize bakıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😅 ya ilahi Handancım:))) hiç güleceğim yoktu..

      Sil
  8. ay üşenmezsem yaptırcam. ehliyeti deniştirdim amağğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıra kimlikte o zaman:bizimde ehliyet eski, ama sağlık raporu falan istiyorlar diye öteliyoruz onu.

      Sil
  9. eskisini kullanıyoruz, yenisi hakkında fazla bilgim yoktu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neyse değiştirmeyen sadece biz değilmişiz:)

      Sil
  10. Merhabalar.
    Yeni kimlik kartları için henüz bir başvuruda bulunmadık. Şu aralar pek de yeni kimliklerle uğraşmak istemiyorum. Ben de sizin gibi yeni kimlik kartlarında kullanılan fotoğrafa ben de takmış durumdayım. Aslında bir denk gelse de Avrupalı birinin kimlik kartı ile birlikte üzerine tab edilen biyometrik fotoğrafını görmek istiyorum; bizimkileri gibi mi? Yoksa farklı mı? Kimliğe tab edilen resimleri kimlik sahibine benzetmekte ben zorlanıyorum. Örnek: Eniştem yeni kimliğini aldığın da kimliğini ve üzerindeki fotoğrafı inceledim, hiç memnun olmadım. En çok da üzerindeki biyometrik fotoğrafına taktım. Hani biraz da obsesifim ya!..

    Yeni kimlik nasıl alınır? Sorusuna cevap bulmak isteyenler, sizin blog sayfanıza uğrasın. Gerçekten yeni bir kimlik için vatandaşın ne gibi hazırlıklar yapması gerektiği, önden temin edilmesi gereken fotoğraf ve kimlik harcı ile başvurunun nasıl yapılacağı konusunda o kadar güzel ve detaylı anlatmışsınız ki, bence hiç bir eksiği olmadığı gibi fazlası var diyebilirim.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve dualarımla birlikte Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
  11. Avrupalılarda kimlik nasıl bilemiyorum bende, ama bizimkiler oralardan görüp örnek almıştır,diye düşünüyorum. Alışkınız kimlik için şöyle afili vesikalık fotoğraflar çektirmeye,böyle biyometrik falan tuhaf geiliyor doğrusu.
    Teşekkürler selamlar..

    YanıtlaSil
  12. Eski yapraklı pasoport gibi olan nüfus cüzdanı kullanan varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok, artık kalmamıştır onlardan:)

      Sil
    2. Geçenlerde nüfusta çalışan bir arkadaşım var abi hala yapraklı kimlikle gelen var dedi bana bende şok olmuştum.

      Sil
    3. kıyamamışlar demekki değiştirmeye..

      Sil
  13. bu yaz yeni kimlik ve yeni ehliyet işlerini kafaya takıp hallettim sonunda resim iğrenç çıktı hapishane kaçkını gibi görünüyorum adeta sinir oldum...birara randevu alıp kızımınkini de almalıyım...hatta hemen şimdi randevu alayım bari...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugünün işini yarına bırakma, gibi oldu:) sevgiler..

      Sil
  14. hepiceğmiz o şifreleri kaybetcez bence, teee ne zaman gerek olcek bilmiyos ki ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de:) eşim gibi arşivci olanlar saklarlar anca..

      Sil
  15. Benimkinin üstüne wanted 500.000$ yazarlarsa şaşırmam. O kadar kötü :)

    YanıtlaSil
  16. Ben de bu aralar alacağım. Küçük ilçe diye randevu olayı yokmuş burda. Bekleme olayı da yok haliyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süpermiş.Zaten kalabalık şehirler her yönüyle eziyet halini alıyor.

      Sil