hava çok soğuk, çorba çok sıcak..



 Paça çorbası ve faydaları ile ilgili  yeni bir şeyler mi okuduydum,aklıma düştü.Ne yalan söyleyim , çocukken içtiysem hatırlamıyorum ama kendimi bildim bileli hiç paça çorbası içmedim. İşkembe çorbasını severim, arada içmeye de gideriz ama paça çorbası, nedense uzak kaldığım bir çorbaydı.
Neyse gittik her zamanki çorbacımıza. Siparişlerimizi verdik,paça çorbası diyerek.Çorbalar  geldi. Baktık çorbanın içinde paçaya benzer bir şey yok.
 Eşim:
'' etlerin arasında paça yok ki, bunlar sırf baş eti ''dedi.Belki böyle oluyordur falan desem de ikna olmadı,''Olur mu dedi,ben çok içtim , böyle olmaz.''
Garsonu çağırıp sordu , bu nasıl paça çorbası diye
Meğerse menüde ''kellepaça çorbası'' diye geçiyorsa da, bu çorba sadece kelle çorbasıymış.Garson tabaklarımızı alıp içine paça suyu ilave etti. Hem baş eti,hem paça biraz ağır bir çorba oldu.
Diğer gidişimizde, akıllanmış ve öğrenmiştik siparişimizi sırf paça çorbası olsun, diyerek verdik. Resmi görüldüğü şekliyle sıcacık çorbalarımız geldi.Diğerinden daha hafif, daha lezizdi.
Mis gibi, şifa niyetine içtik.Hafif acı, sirkeli yanında yeşillik olarak roka ve turşu.
ıyy, yapmayın, kemikler için çok faydalı paça çorbası. Kollojen deposu,protein
kaynağı. Yıllarca bizlere, bunların sağlığa zararlı olduğu söylendi. Oysa büyüklerimizden duyduğumuz,tam tersi ,bu tip hayvansal yiyeceklerin bedenimize çok iyi geleceğiydi. Paça çorbası kemiklere faydalı denirdi, birisi kırık çıkık falan olduğunda, hemen paça içsin diye ,öğütlenirdi. Dönüldü dolaşıldı yine aynı noktaya varıldı. Şimdilerde yine paça ve sakakat türlerinin faydaları üzerine konuşuluyor.Bağışıklık sistemimize iyi geldiği,kemiklerimiz için kollojenin doğal olarak paça çorbasında bulunduğu, kış aylarında bolca tüketilmesi gerektiği yazılıyor, söyleniyor.
Bizde bu gerçeği takip ederek, bedenimize sağlıklı bir ömür vermek istiyorsak sağlam kemiklere, güzel bir cilde sahip olmak istiyorsak bu tip faydalı yiyeceklerden bol bol tüketmeliyiz. Gençleri de bu yiyeceklere alıştırmalıyız.
Biz paça çorbasının üzerine  yarım porsiyon, bol tahinli ,cevizli,nefis bir
  kabak tatlısı yemiş ,şeker patlaması yaşamış olabiliriz.
Ne yapalım?
Olsun,
o da sefamız olsun..

24 yorum:

  1. En sevdiğim çorbalardan özellikle Adana'da ayrıcalıklı süper bulduğum bir mekan var. Her yıl gittiğimde içmeden ayrılmıyorum... Aklıma geldi canım istedi şu soğuk havalarda valla... Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:)) Bende her yerde içemem bu tip çorbaları.

      Sil
  2. Afiyet olsun. Bu soğuk günlerde ismini dahi duyunca ağzımın sulandığı çorbalardandır kelle paça, işkembe vs. Çocukluğumda nefret ettiğim, akli bali olunca bayılarak içtiğim, içine masada ne varsa boca edip hüplettiğim enfes çorbalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim evlatlarda sevmiyor.Bazı lezzetler nedense yaş ilerledikçe daha çok sevilmeye başlanıyor.

      Sil
  3. kelle paça çorbasını da işkembe çorbasını da hayatım boyunca içmedim. Kellepaça çorbasının faydalarını çok duydum, hatta Çağla Şikel de gençliğini kelle paça çorbasına borçlu olduğunu söyledi ama içmem mümkün değilmiş gibi geliyor. Kokusu bile beni itmeye yetiyor :(
    Afiyet şifa olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama kokmuyor ki:) bence deneyin, pişman olmazsınız..

      Sil
  4. Ben de tam aksi hep faydalı olduğunu duymusumdur severim de afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dönem sağlıkçılar uzak durun diyorlardı.Hatta yumurta bile zararlı dedikleri dönem olmuştu. Bizde büyüklerimizden faydalı diye duyduk, onlara itibar ettik hep..

      Sil
  5. Bayılırım... Afiyetler olsun... Haftada 1 kez mutlak içmek çok faydalı, tüm doktorlar bunu kabul ediyor çok şükür...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat buldukça içiyoruz bizde:)Teşekkürler.

      Sil
  6. Merhaba. Ben Dert Anasının diğer yarısı Gülhan. :) Hemen ben de takibinize geldim. Ne güzel paylaşımlarınız var. Evet paça çorbası çok faydalı. Arada içmek gerekiyor. Hatırlattığınız için teşekkürler. Şu sıralar yapıp içeyim diye düşündüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, teşekkürler ziyaretiniz için..

      Sil
  7. Çok severim bak aklıma düşürdün şimdi yarın gidip çarşıya içmem lazım. Bol sirkeli ve sarımsaklı.

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar.
    Paça çorbasını çok severim. İşkembe çorbasını evde pişirdik ve afiyetle yedik ama, evimizde daha hiç kelle paça çorbasını pişirmedik. Ama ahdettim, halden hazırlanmış kelle ve paçalardan alacağım evde kelle paça çorbasını pişireceğiz.

    Çok saydığım ve sevdiğim televizyon proğramlarına uzman konuk olarak çıkan Yavuz Dizdar hocamızın söylediklerini asla yabana atmam. Ona çok güvenirim. Sakadat çorbalarını öneriyor. Hele de yaşlı insanlar ve onların kemikleri için mutlaka paça, kelle paça, işkembe, kokoreç vs. tüketin diyor.

    Yıllar önce proğramlara çıkan ya da beyanat veren bazı hocalarımız da belli bir yaştan sonra tereyağ, süt, yumurta ve sakadat tüketimine sınır getiriyordu.

    Hele de böyle kış mevsiminde sizin de dediğiniz gibi, hava çok soğuk, çorba sıcak, hele bu çorba bir de paça ya da işkembe çorbası olursa, koca bir tencere çorbayı gördüm demem.

    Bu güzel, sağlıklı, lezzetli ve enfes çorba paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla birlikte esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde pişeni daha güzel olur tabi ama ben denemedim. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  9. Çorba benim için ezo gelin ve mercimektir. Bu tür çorbalarla hiç aram yoktur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların yeride ayrı. Mercimek ve ezogelin çok sık pişirip, bol bol içeriz.

      Sil
  10. En sevdiğim çorbalardan biridir...
    Bak bu öğlen saatinde ağzımı sulandırdı :)))
    Afiyet bal şifa olsun ♥

    YanıtlaSil
  11. ayyy kelle paça işkembe ve ciğer tek yiyemediğim şeyler :)

    YanıtlaSil
  12. afiyet olsun..ben de çok severim kelle paçayı...soğuk günlerde insanın içini ne güzel ısıtır...kabak tatlısı da benim favorimdir...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Paçayı da işkembeyi de hiç içmedim.Ama ön yargılı değilim.Deneyebilirim :)

    YanıtlaSil
  14. Bayılırım bu tip çorbalara, canım bile çekti diyebilirim. Çıkayım da içeyim diyorum :)))

    YanıtlaSil
  15. Paça, kelle ve işkembe favori çorbalarım. Ama yapan çok iyi olacaak

    YanıtlaSil