21 Günlük Yazı Maratonu



İnstagramda takipçisi olduğum sevgili Yeşim Cimcöz  bir yazı maratonu başlattı.Kendisini şahsen tanımıyorum ama kendime çok yakın hissediyorum. Videolarını izleyince sanki benim duygularımı dile getiriyor hissine kapıldığım oluyor. Sıkı takipçisiyim, kendisinden ve bir dönem kayıt olduğum atölyesinden, ''yazmak'' ile ilgili pek çok şey öğrendim.
Bu aralar yazma konusunda tam bir tembel teneke modundayken , imdadıma yetişti.
21 günlük bir yazı maratonu başlattı.
Yapmam gereken videolarını izlemek ve kalemi defteri eline almak.Tabii benim gibi sağ omuz sıkıntı verip ,kalem tutmayı zorlaştırıyorsa, klavyeler ne güne duruyor, zaten hep elimizin altında artık.
Sanırım ben en kolay sevgili Asus'umla yazıyorum.
1. gün..
Bir kelime seçin ve ''6 dakika yazısı'' yazın.
Kelimemi okuduğum kitaptan seçtim. Gözüm kapalı ,herhangi bir sayfasını açarak, parmağım rastgele hangi kelimeye denk gelirse ,o kelime olsun ,diyerek seçtim.(Beğenmeyip kelimeyi değiştirmeyin lütfen,şansınıza artık)
Sonra 6 dakikayı ayarlayıp, o kelime ile başlamak şartı ile zihninizi boşaltın.
Düşünmeden, kalem ne yazarsa, değiştirmeden,içinizden ne akarsa onu yazın.
çok rahatlatıcı;
İşte benim bugünkü şansıma çıkan kelimem;
                                                                     Göğsüne;
Göğsüne; yatırdığı bebeği usulca aldım .ikiside uyumuş.kızın kolları buz gibi üşümüş ama babasının kucağına denk gelen yanağı sıcacık.ne tatlı kokusu var bu bebelerin sıcak poğaçalar gibi. koklamaya doyulmuyor. baba olmak da anne olmak kadar zor mu acaba. bir yerde duymuştum babalık yolda öğrenilen bir şeymiş.annelik ise doğuştan.yani tabi doğuştan derken küçük bir kız çocukken çoğu çocuk, bebekleriyle bir anne -çocuk oyunu oynar.onları ayağında sallar mesela.ama bir erkek çocuk görmedim ki babacılık oynasın zaten bebekle oynamazlar.onların en sevdiği oyuncak arabalardır. ya da dı. neden çünkü erkek çocukları ve delikanlılar zamanımızda sadece ekran başında klavye oyunları oynuyor. tıkır tıkır tuş sesleri, ekrana eğilmiş fıldır fıldır gözler,ekrandan duyulan diğer oyuncu arkadaşların sesleri odalardan taşıyor. sıkılmadan bıkmadan oynuyorlar.biz anaların işi pek zor onları o ekrandan uzak tutsan bir dert ki başarmak zor ,tutmasan bir dert..

ve 6. dakikanın sonu,yazıyı nerede kaldıysa orada kesiyoruz..
Maratonda 1. gün sona erdi.

(Katılmak isterseniz,haydi gelin;@sanalyazievi youtube kanalında)

36 yorum:

  1. Yazılarını zevkle okuyorum :)
    Bu seri çok hoş olmuş, doğaçlama ve kelime üzerinden yürüyen. 'Göğsüne' den ne güzel bir paragraf çıkmış :)

    YanıtlaSil
  2. keyifli yaratıcı bir maraton bu harika ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yazmada tıkananlar için, özellikle.

      Sil
  3. Güzel olmuş altı dakika yazısı. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Yeni bir meydan okumaymış. Dikkate değer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet meydan okuma tarzı ,bende öyle düşündüm.

      Sil
  5. Aaaa ne güzel bir yazı olmuş bir an içinden gelenler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu 6 dakikaları Yeşim Cimcöz'den öğrendiğimden beri yapıyorum, çok zevkli neler neler çıkıyor:))

      Sil
  6. Selam ne güzel bir etkinlik. Mehtap konuyu beğendim. Annelik ne doğuştan ne öğrenmeye ilgili zorunluluktan. Şu an torunla Beraber 12 günüm. Onu takip etmek, uyarmak olumlu davranışları yönlendirmek için anam ağlıyor. Kızım diyor ki seni kullanıyorlar dikkat et. Annesi kitap koymuş onları okumamak için bin dereden su getirdi. Gazete başlığı okuyor. Annesi uyarınca yarım saatte ikiletmeden okudu. Torunlar farklı olur. Kendi çocuklarım için de tabbi ki farklı. Bence bir kitap vardı. Kitabın adını unuttum Kadınlar marstan geldik galiba sevgiyle kal. Vakit bulursam katılmak isterim.Erkekler çocukları büyüdükten sonra arkadaş oluyorlar o konuda haklısınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsinin yeri ayrı tabi ,kız erkek hepsi can.Ama torun başkaymış ,daha tatmadım ,allah nasib etsin ilerde bana da inşallah:))

      Sil
  7. Çok farklı bir düşünce 6 dk da iyi iş çıkarmışsınız ben 6 dk düşünüp 1 dk da yazıyorum elendim sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama zaten konu bu 6 dakikada yazmak. inanın yazmaya başlayınca kelimeler sapır sapır dökülüyor.yaptıkça alışıyorsunuz.denemekte fayda var..

      Sil
  8. En son ortaokul son sınıfta böyle şeyler yapmıştık. Keyifliydi. Ben instagram kullanmıyorum Mehtap'cığım, bir ara açtım ısınamadım kapattım. Kolay gelsin:)
    Bu arada kelimeden yola çıkarak çok güzel bir yazı yazmışsın, eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagramda artık bozuldu ama yine de en çok baktığım sosyal medya sanırım.
      Teşekkür ederim, sevgiler..

      Sil
  9. Kendinisini takip etmiyorum. Ama ne güzel düşünmüş
    21 gün olaylarını severim.Yazin cok başarılı olsun.Diğer günleri merak ediyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet senin 21 günlerini de gıpta ile izliyorum ama bu yaz havaları bu dondurma mevsimleri,,kiraz,karpuz zamanları beni şekerle içiçe yaşatıyor maalesef:( Kışa belki..

      Sil
  10. ÇOK GÜZEL BİR ETKİNLİK MEHTAP BU KONU ÜZERİNE EĞİLMEK GEREKİR. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel yaratıcı bir seri geliyor desene :) Çok sevindim takipçisiyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şubattaki kadar yapabilecekmiyim bilemedim.ani yapacağımda hepsini burada yayınlar mıyım ,bakalım artık..sevgiler canım.

      Sil
  12. Güzel ve eğlenceli gözüküyor teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  13. Yaaa, vaktim olsa da ben de katılsam keşke, nasıl da güzel olurdu :)

    YanıtlaSil
  14. oooo iştee yaratıcılık hihihi :)

    YanıtlaSil
  15. Sen bu maratonu tamamlarsın 😀

    YanıtlaSil
  16. Bu 21 günde çok güzel yazılar yazacaksın desene 😀

    YanıtlaSil
  17. Tüm yazilarini okumaya çalişacağim canim, yazin dağildim biraz. Bu hesabi hes de takip edeyim ilgimi çekti 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim sanalyazi evi takip edilesi hesaplardan

      Sil