Kızkardeşler


Uzak mı uzakta,tepeleri bulutlarla örtülü, ulaşması binbir zorlu yollarla gidilen dağların ortasında bir köy varmış.Bu köyün insanları yapayalnız, kendi hallerinde yaşarlarmış.Yemyeşil çayırlarında keçileri otlar,hayvancılıkla geçinmeye çalışırlarmış.Issız dağlarda sadece kendi dertleri, sesleri yankılanırmış.Bu köyde yaşayan (Müfit Kayacan)Şevket 'in üç tane kızı varmış.Anneleri kızlarının hep bu kuş uçmaz kervan göçmez yerden gitmesini, şehirde rahat,zengin bir yaşam sürmesini istermiş. Kadıncağız ölünce Şevket üç kızla ne yapacak, kızları şehirdeki zengin tanıdıklarına besleme olarak vermeye başlamış.
Büyük kız Reyhan çocuk bakıp, ev işlerini yapmaya gittiği evden hamile kalıp,kucağında bebesiyle eve dönünce onu mecburen köyden yarım akıllı tabir ettikleri çoban Veysel ile evlendirivermişler.Diğer kızlar Nurhan ile Havva'da kaldıkları evlerde barınamayıp ,hiç istemedikleri halde baba ocağına dönünce ,Şevket n'apsın hepsine yine kol kanat germiş. Germiş germesine de, hala bir yandan onları bir yerlere veriverme derdindeymiş.


Film Türkiye, Almanya,Hollanda,Yunanistan ortak yapımı. 2019 çıkışlı.
Yönetmen ve senarist Emin Alper. Yapımcı Nadir Öperli.1 saat 48 dakika sürdü,daha da olsa izlermişim.
Başlangıç bir Heide dağlara dönüyor, tadında.Tabii ki başlangıçtan sonrası tam bir dram.İnsanoğlunun yine her türlü yüzü gözler önünde. Güzel işlenmiş.
Tabii ki bu filme sanatsal bir eleştiri yapmam mümkün değil. Seyirci olarak yazıyorum:Çok beğendim. Kızlar öyle bir oynamış ki.Hele Nurhan(Ece Yüksel) favorim oldu.
Havva'yı oynayan Helin Kandemir'i ne çok dizi ve filmde görüyoruz.
Abla Reyhan (Cemre Ebüzziya) ve Nurhan (Ece Yüksel) ilk izledim.
Ne yetenekli genç oyuncularımız var, ne güzel.
Anlamlandıramadığım ,dağlarda dolaşan o iki adam oldu:)
Onun da vardır bir manası, ben çözemedim.
Sonu açık bırakılan filmlerden her ne kadar keyif almasam da, bu filmde beni hiç rahatsız etmedi.Çünkü filmin sonu, az çok tahmin edilebilecek kadar duyulmuş,yaşanmış sonlardan olacaktı. Öyle kalması daha güzel oldu.
Film BluTv'de .
Fırsat bulursanız ,tavsiye ederim.


8 yorum:

  1. Her izleyici her filmden farklı farklı çıkarımlar yapabilir. Siz gerektiği kadar bizi bilgilendiren bir post haline getirmiş durumdasınız. Tavsiyenize uygun olarak fırsat bulduğumuzda izlemek isteriz bu filmi. Hayattan ve filmlerden alınacak dersler var. Önemli olan bu dersi edinebilmek.

    YanıtlaSil
  2. heeey teşekkür ederim yaaa duymadım ama en kısa zamanda izleriiim :)

    YanıtlaSil
  3. Bazen bazı filmleri sırf manzarası yani doğası için bile izlediğim olur. Bu filmin hem manzarası hem konusu güzelmiş :) Tavsiyen için teşekkür ederim Mehtap, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  4. İzlemek istediğim filmlerden.Ama ücretsiz bir platformda bulamadım.Yeni olduğundan belki de...

    YanıtlaSil
  5. Okuyunca filme sıcaklık hissettim. Birden fazla ülkenin ortak ürünü olsa da daha çok bizden hissi verdi. Ben de duymamıştım, merak ettim. İzleyeceğin, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir filme benziyor, teşekkürler Mehtap Hanım.

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir filme benziyor izlemeye çalışacağım kız kardeşleri tanıtım için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  8. Ilginç bir filme benziyor ben her Türkçe yapımı izleyemiyorum.

    YanıtlaSil