en kötü karar,kararsızlığa yeğdir.

Bundan beş yıl kadar önce ilk ağrılarım başladığında doktora gittim. Doktor çektirdiği röntgene bakıp şu anda benimle işiniz yok,ameliyat olacağınız zaman bize gelirsiniz,dedi.Bu durumda 5 ile 10 yıl idare edersiniz, sizi fizik tedaviye sevkedelim.
Etti.
Bir müddet tedavi oldum.Zaman geçti bu sefer ortopediye hiç uğramadan direkt
fizik tedaviye gittim. Bir süre daha idare etti.Ta ki gittiğim bir gezide antik kent
merdivenlerini tırmanmaya kalkana kadar. Kalakaldım.Zevkle başlayan gezi
tam bir düş kırıklığı ile bitti. Beklemede kaldım.Bir kaç doktor gezdim.Her doktor ameliyatın kaçınılmaz son olduğunu ama zaman konusunda kararın bana ait olduğunu söylüyordu. Çünkü takılacak protezlerin bir miyadı vardı yani ne kadar geç takılırsa o kadar iyiydi.Ama aylar öncesinden tv'de görüp;
''Bir de bu doktora mı gitsek'' dediğimiz doktorum hiç de öyle konuşmadı;
''Bu bacak size şimdi lazım, yaşlanınca ki kimse ne kadar ömrü olduğun bilemez,
zaten köşenizde oturur ,istediğiniz kadar dinlenirsiniz.Ama şimdi genç çocuklarınız var, güzel telaşları olacak onlara koşturacağınız zamanlar olacak,
bence yapalım ameliyatı.Üstelik size ilk gittiğiniz doktor 5-10 yıl demiş ,bakın 5 yıl geçmiş işte ..'' Üstelik şimdiki protezlerin seramik veya polietilen parçalar olduğu, daha uzun süre dayanıklı olduğunu anlattı.
Beni bir güzel cesaretlendirdi.
Tüm korkumu üzerimden çekip aldı.
Muayene daha doğrusu sohbetten çünkü röntgeni görünce herhangi bir muayeneye gerek duymadan ameliyat gerekli demişti,sonra sağolsun canım eşim hemen bir ay sonrası için ameliyat günü kesiverdi.Doktorun ekibinin koordinatörü olan hanım kızımızda o gün doktor bey müsait, ben işlemlerinizi başlatıyorum ,deyince  olanlar oldu.
O bir ay, son haftaya kadar kumrular gibi düşünüp durdum.Her sabah kaltığımda
olamam ben, diyordum.Öğleye doğru ağrılar başıma vurunca olmam lazım,diyordum. Derdimi açtıklarım  hemen''Hangi doktor, kaç gün yatacaksın,hangi hastane, bak ben şu doktora oldum vs.'' çok yardımcı olacak konuları açıyorlardı. Anlamıştım ki herkes kendi doktoruna hayran ,herkesin doktoru bu işi yapan en iyi doktor..
Oysa benim ameliyat ve sonrası ile ilgili başka merak ettiğim şeyler vardı.
Hareket kısıtlığı olacak mı, sonrasında neler lazım ,evde ne gibi hazırlıklar yapılacak vb.
Tabii ki sorularımın cevabını buldum. Nasıl?Yaşayarak 🙂

30 yorum:

  1. Geçmiş olsun Acil şifalar dilerim

    YanıtlaSil
  2. Şimdiden geçmiş olsun. Bende de diz ağrıları var. Şunu merak ettim. Protez sadece 1 kez mi takılabiliyor? Protez yıpranırsa 2. kez ameliyat olunup, yenilenemiyor mu?
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Evet protez yıpranırsa ya da başka sebeplerle revizyon denilen ameliyatları yapıyorlar. Bu biraz daha meşakkatli oluyormuş, hem öncesi hem sonrası açısından.Size de geçmiş olsun.

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Bunlar aslında büyük kararlar. İnsanın tereddüte düşmesi kaçınılmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, üstelik sadece kendinizi degil ailenizi de ilgilendiriyor .Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Gerçekten de çok zorlu bir süreç. Çok sıkıntılar çektiğiniz anlaşılıyor Mehtap Hanım. Allah kolaylıklar ve mutluluklar versin size ailenizle beraber.

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun. Eşimin de yıllardır çektiği ağrılar var. Sanırım sizinkinden farklı. Ameliyat diyen doktorlar var ama riskli karar veremiyoruz. Doktorun biri % 80 başarılı netice alırız dedi. % 20 risk hala gözümde büyüyorç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşlere büyük görev düşüyor, hem destek hem moral açısından. Sorun ne bilmiyorum ama umarım eşinizde ağrılarından kurtulur,geçmiş olsun.

      Sil
  6. Geçmiş olsun. Şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
  7. diz protezi mi? ah anneme takılan çin malı imiş..kadının başına gelmeyen kalmadı..allahım sizleri korusun..çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok diz değil, kalça protezi. Ya doktor, hastane bunlar çok önemli.Çok teşekkür ederim, size de geçmiş olsun umarım anneniz sonrasında toparlamıştır.

      Sil
  8. hımmm çok çok geçmiş olsun umarım yaşayarak kısmı olumlu olmuştur kiiii. tam yerinde bırakmışsın ama dua edicem sanaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yaa sağol duaların için, sevgiler sana:)

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun, zor karar ki yatağa bağlayan cinsten olunca daha bir zor. Şifa diliyorum ve yazının devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun. Bacak problemi zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,öyle,allah beterinden korusun diyerek, sükrediyorum.

      Sil
  11. Bu son birkac yazıya yorum yazmıştım hiçbirini göremedim şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç gündür elim hiç varmadı.Kös kös oturur oldum ondan:)Sevgiler.

      Sil