5 Aralık Türk Kahvesi Günü

5 Aralık Türk Kahvesi günüymüş. Kutlayalım o zaman. Ama kahve boş gitmesin yanına kabaklı cevizli kek yapalım.
Ağzımızın tadı yerine gelsin😊

Bol lifli, mideyi yumuşatan yeşil kabak(sakız kabağı) her türlü yemeğe sebze olurken ,kek içinde meyve yerine geçebiliyor. Evet kabak ilave edilmiş kek harika oluyor. Kesinlikle kabak kullanıldığı anlaşılmadığı gibi, tadı tam ıslak kek kıvamında oluyor. Üstelik yapılması kolay :
👍3 yumurta
👍1 orta boy yeşil kabak
👍1 su bardağı sıvı yağ 
👍1 su bardağı tozşeker
👍1 su bardağı kırık ceviz
👍çorba kaşığı kakao
👍1 paket vanilya,1paket kabartma tozu 
🍴1,5 su bardağı un..
Evet, olmazsa olmaz oda sıcaklığındaki yumurtalar şekerle iyice çırpılır. Çırpma devam ederken yağ ilave edilir. Sonra iyice yıkanıp kurulanmış kabak rendenin ince tarafı ile rendelenir, sulanmadan yumurta, şeker ve yağlı karışıma katılır. Mikserden bir kere daha geçirilir. En son kuru malzemeler yani un,kakao, kabartma tozu, vanilya ilave edilir, bir bardak ceviz de konularak kaşıkla iyice harmanlanır. Yağlanmış kek kalıbına boşaltılıp, önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir. 
Ağız tadıyla,afiyet olsun. 😊

27 yorum:

  1. Afiyet olsun yapabilenlere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa artık herkes kek yapabilir, yeter ki isteyelim:)

      Sil
  2. Kabak keki hiç duymamıştım. Bal kabağı oluyor da yeşil kabak ilk kez duydum, deneyelim bakalım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet güzel oluyor,domatesli kek bile denemiş biri olarak bunu denemeden geçmedim.Şimdi en çok yaptığım kek oldu, özellikle yazın tabi .

      Sil
  3. vaaay keke kabak hiç koymamıştım bak denemek gerek :)

    YanıtlaSil
  4. Hımmm merak ettim, denemeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gençler seviyorsa böyle şeyleri mutlaka yap:)

      Sil
  5. bu keki denemeliyim..,sevgiler

    YanıtlaSil
  6. kokusu geldi görselden :) sadeciyim ben.

    YanıtlaSil
  7. Tarif çok güzel, Türk kahvesi gününü de yeni duydum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Yanıtlar
    1. şahane oluyor tatlım, bayılıyor benimkiler:)

      Sil
  9. Bana her gün kahve günü:)))) Şaka bir yana kahve ve kurabiye günlük öğünüm oldu resmen. Tabiki abartmadan. Kabağı yakın zamanda kakolu kekde denedim kesinlikle hoştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay valla bana da:)) her gün mutlaka bir sade türk kahvem vardır.Ama yanına belki ufacık bir parça çikolata yerim.O da bazen ,malum kiloya dikkat etmek lazım:)

      Sil
  10. Blogunuzu zevkle takip ediyorum.Vakit ayırmak isterseniz,yeni açtığım bloguma sizi de beklerim.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. Ohhh afiyet bal şeker olsun :)

    YanıtlaSil
  12. Hmm iştah açıcı bir yazı. Bize her gün kahve günü 😊. Umarım düzelmişsindir canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün geçtikçe daha iyiyim, sağol canım .

      Sil
  13. Bana her gün Türk kahvesi günü 😜 günde 3 adet içerim. kek aramam yanında. benim kahvem sigarasız gitmez 😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç kullanmadım kendisini :)ne mutlu bana:)

      Sil