Sonra karar verdim.

+
Bugün itibariyle ameliyat olalı iki hafta oldu. Beş gün hastanede kalıp eve çıktım. On günlük ev maratonum ilk başlarda sıkıntılı geçti. Hastanede yürümemde yardımcı olan walker evde de yanı başımda.Tıkır tıkır onunla dolaşıyoruz. Çok çok şükür, hiç ağrım olmadı ne ameliyat sonrasında ne de şimdi.
Ama tabii ki hastanede epidural yönteme belden verilen ağrı kesiciler, damardan verilen ilaçlar ,sonrasında evdeki kutu kutu hap ve kan sulandırıcılar sayesinde.
İlaçlarım bir kaç güne bitecek bakalım sonrasını yaşayıp göreceğiz.
Bu arada bu tip ameliyatların en büyük risklerinden biri emboli yani pıhtı atması.
O nedenle bir süre kan sulandırıcı ilaç veriliyor ve yine bir süre ilkokul yıllarında giydiğimiz beyaz külotluçorapları hatırlatan varis çoraplarını giymeniz icabediyor. Hatta ,ameliyata o çorapları giydirip öyle götürüyorlar. Yani çoraplarla da bir bağ oluşuyor aranızda.
 Hastanede ve sonrasında her gün yapmam gereken egzersizler de günlük yaşantımın parçası haline geldi. Daha da artarak devam etmesi gerekiyor.
Çünkü yeni femur başının bir an önce bedene uyum sağlaması gerekiyor.
Şimdilik durum bu.
Geçmiş olsun dileklerini ileten tüm blog komşularıma canı gönülden teşekkürlerimi sunuyor, sevgi ve selamlar gönderiyorum. Bunları paylaşıp paylaşmama konusunda kararsız kaldım. Ama  ben ameliyata girmeden önce o kadar çok araştırdım ki internette. Genelde hep göz korkutan şeyler vardı.Bende biraz bahsedeyim dedim, belki benim gibi araştıran birilerine azıcık faydası dokunur.
Ameliyat tabii ki risk taşıyor her ameliyat gibi. İyi bir doktor ve hastane ile korkulacak bir şey yok. Sadece çoraplarınızı kendiniz giymeyi özleyebilir, alt çekmecelere ulaşamayabilir ,yere düşen eşyanızı alamayabilir,
dizleriniz aşağıda kalacak şekilde oturmak için yüksek koltuk,sandalye ve hatta tuvalet aramak zorunda kalabilirsiniz. Tabii bu ,bir süreliğine.
Bu konuda deneyimlerimi biraz daha iyileşince daha sağlıklı paylaşabilirim sanırım.
İki gün sonra doktora gitmem gerekiyor, dikiş alınacak, walker ile vedalaşacağım.
Bu yazım enterasan şekilde 3 Aralik Dünya Engelliler Gününe denk geldi.
Yaşayarak anliyorum ki hayatımızda hiç bir şey kısıtlı bir insana göre değil. Evdeki eşyadan, yoldaki kaldırıma kadar. Umarım göstermelik çalışmalarla,sosyal medyada bir iki paylaşımla ,salonlarda yapılan toplantılarla  değil,yeterince dikkat çekilip, gerçek anlamda kısıtlı insanların yaşamını kolaylaştırıcı yöntemlerin ,tedbirlerin uygulamaya konulacağı günlerde gelir.
Herşey insanlar için, farkında olalım.


38 yorum:

  1. Ameliyatı bilmiyordum, bir önceki yazıya dönüp baktım. Çok çok geçmiş olsun. Kararı netleştirmek önemli bir ayrıntı sahiden. Bugünleri de anlatınca rahatlık gelecek inşallah :) Sevgiler Mehtap.

    YanıtlaSil
  2. İnsan yaşamadan anlayamıyor ne yazık ki. Engelliler için dileklerinize gönülden katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle,her şey başa gelince anlaşılıyor :)

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Umarım tez vakitte sağlığınıza kavuşursunuz.
    3 Aralık duyar kasma günü olmasa keşke..çünkü her şey biz insanlar için gerçekten farkında olalım.

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun... Ciddi bir ameliyat geçirmişsiniz..
    Acil şifalar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, şükür atlattım.Çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  5. Sevgili Mehtap, tekrardan geçmiş olsun :) Anladığım kadarıyla sorun dizlerdeydi. Tam rahatsızlık adını yazabilir misin? Fikir olsun bana ve okuyanlara.
    Süreci oldukça iyi atlatmışsın, Maşallah diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun dizlerde değil. Kalça kemiğindeydi, total kalça protezi ameliyatı oldum. Çok şükür, şimdilik herşey iyi.İyileşme süreci azıcık uzun ama kışa denk getirdim ki aklım dışarda, güzel havalarda kalmasın diye:) Sevgiler.

      Sil
    2. Tamamen yanlış anlamışım. Kalça ameliyatında istirahat önemli, bol bol dinlenip bahara kendini hazırla o zaman :) Şifa diliyorum çok çok, sevgilerimle :)

      Sil
    3. Diz sorunu olan baya yaygın, ilk akla o geliyor.Aman dizimize bacağımıza ,bedenimize iyi bakalım. Çok teşekkür, sevgiler.

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun, hayırlısıyla en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz inşallah. :)Son dileğiniz içinde gönülden bir amin diyorum bende.

    YanıtlaSil
  7. Tekrar çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun,
    Her şey daha güzel olur inşallah

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun, inşallah tez zamanda eski sağlığınıza kavuşursunuz:)

    YanıtlaSil
  10. Cok gecmis olsun. Ne zamandir cok düzensiz giriyorum bloga. Simdi gördüm. Allah sifa versin.

    YanıtlaSil
  11. Maalesef Dünya engelliler günü " göstermelik çalışmalarla,sosyal medyada bir iki paylaşımla ,salonlarda yapılan toplantılarla" geçiştiriliyor çoğunlukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse zamanla daha da iyi şeyler olacaktır, umutluyum.

      Sil
  12. Çok geçmiş olsun... En kısa sürede sağlığınıza kavuşur, rutininize dönersiniz dilerim.

    YanıtlaSil
  13. Ben de bacağımda lif attığında görmüştüm yolların ne zorlu olduğunu.

    Geçti geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,zor kısmı geçti şükür:)

      Sil
  14. Öncelikle Çok geçmiş olsun canım benim Rabbım en kısa zamanda şifalar versin inşallah ....Dünya Engelliler Gününe söylediklerine gönülden katlıyorum çok doğru ne yazık ki ..sevgiler ...

    YanıtlaSil
  15. geçmiş olsun hadi yakında yine her şeyi yapabilirsin kiiii :)

    YanıtlaSil
  16. bu ameliyatı annem de oldu ama annem çok talihsizdi...enfeksiyon mu kapmadı, kangren mi başlamadı, ah neler çekti kıyamam....size çok geçmiş olsun...annem gibi talihsizlik yaşamasın kimse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay fenaymış.Bu gibi durumlar her ameliyatta olabilir ,insan ameliyatta girmeden onun için korkuyor.Annenize çok geçmişler olsun , umarım daha iyidir.Teşekkür ederim.

      Sil
  17. Iyi olmana sevindim canım. Ben seni mimlenmiştim hasta olduğunu bilmeden. Kendini iyi hissedersen yaparsin 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Deryacım.Bakayım hemen mime.Sevgiler.

      Sil