SALÇALI BİFTEK



Katkıda bulunanlar;
*4 parça biftek,
*1 adet havuç,
*1 adet kereviz,
*1 adet patates,
*1 adet kurusoğan,
*3 diş sarımsak
*1 çorba kaşığı domates salçası,
*yarım çay bardağı kadar zeytinyağ.
*tuz, tane karabiber...

nasıl pişiricezz...
-biftekleri  zeytinyağla harmanlayıp , bir süre bekletiyorum.
-yağsız bir tavada her iki yüzlerini yaklaşık 3 er dakika kızartıyor ve pişeceği kaba alıyorum.
-aynı tavaya bir miktar zeytinyağ ilave ederek, küçük doğranmış, soğan, sarımsak, patates, havuç, kerevizi de kavuruyorum.
-salçasını ilave edip,bir iki karıştırarak etlerin üzerine yayıyorum.
-3 bardak kadar sıcak su ,tuz karabiber ilave edip, etler yumuşayana kadar pişiriyorum.

yanına arzuya göre patates kızartması, makarna ya da pilav,

belki de sadece bir kase yoğurt ....

herkese güzel bir cumartesi-pazar  diliyorum,
beni sorarsanız ,haftasonundan önce eşimle sinema keyfi yapmaya gidiyorum,
beğenirsem kesin anlatırım...

Sevgiler....

50 yorum:

  1. Et dedinmi akan sular durur benim için ama ben eti sade sevenlerdenim salçalıda hiç denemiştim bir ara denerim bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. et mutlaka tüketmemiz lazım gelen yiyeceklerden ben de pek sade sevemiyorum,biraz çeşitlenmesi hoşuma gidiyor,salçayı yemeklerde severim kış aylarında tabii ki, yazın miss gibi domates var ,di mi?

      Sil
  2. Ellerine sağlık en fes görünüyor.Et yapılan her şeye bayılırım.

    YanıtlaSil
  3. Hiç salçalı denemedim ama eminim nefis olmuştur. Alttaki güveçteki yoğurt da ne güzel duruyor öyle. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğurdu sofradan hiç eksik etmeme ye çalışıyorum, özellikle gençler yesin diye uğraşıyorum, kemiklere yatırım yapmak lazım...

      Sil
  4. Harika olmuş eline sağlık,iyi hafta sonları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Elifcim,sana da iyi haftasonları

      Sil
  5. Mehtapçım sebzeli biftek daha iyi olurmuş adı.Eline sağlık mutlu hafta sonları dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) haklısın canım, sebzeleri es geçmemek lazım. Teşekkürler...

      Sil
  6. bifteğin hertürlüsüne bayılırımm :)

    YanıtlaSil
  7. Salçalı nefis olmuştur Mehtapcım ellerine sağlık canım..Hafta sonun keyifle geçmesi dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin de keyifle geçsin canım, sevgiler...

      Sil
  8. Sana da güzel hafta sonları canım Yemeğin de pişmiş oh hazır bir de şahane olmuş ki gezmeyi de sinemayı da haketmişsin .Darısı başıma akşamın yemeğini ben de bir pişirsem de oh desem.Canımmm sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemeğin adını koydun mu, pişirmesi kolay, derler:) sevgiler..

      Sil
  9. salçalı büfteği sık sık yaparım ev halkı bayılıyor,eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık:)mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  12. et varsa bende varım arkadaş :)
    elerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  13. Mehtap'çığım eline sağlık, ben vaktiyle daha doğrusu çok uzun yıllar önce kızkardeşime yaptım salçalı biftek, fırına koymuştum kendi suyunda ve bol domates suyunda pişmişti yanına patates püresi yapmıştım çok beğenmişlerdi o zaman et yediğim günlerdi ben de yemiştim:)))
    afiyet olsun canım....patates kızartması gördüm orada ya canım çekti çok severim...
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok bayılmam ama et olmadan da olmaz be canım,vücud için herşeyden az da olsa yemek lazım ,diye düşünüyorum ben,nacizane:)Lakin, madem canın çekti ,sana bir tabak patates kızartabilirim seve seve:))

      Sil
  14. ellerine sağlık canım:)
    sık sık tercih ettiğimiz bir yemek:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. oo süper görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Et yemeklerini çok seviyorum
    Güzel bir alternatif
    Ellerine sağlık ablacım
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. Ellerine saglik diyorum bendede benzeri vardi bugun:) Guzel hafta sonu diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size de afiyet olsun,Emelcim, teşekkürler..

      Sil
  18. şekerim mehtabım nasılsın.
    günün aydın olsun mutfağından bereket
    yüzünden gülücük eksik olmasın.
    eline sağlık kuzum sen yap ablan yesin.
    mmmmmmm miss:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amiin canım,ne güzel temennineler,hepimize gelsin..sevgiler..

      Sil
  19. Eti seven bir kadın olaraktan belliki çok lezzetli olmuş arkadaşım..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  20. Ellerine saglik

    cok güzel olmus canim

    :-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim, seni yeniden görmek ne güzel,teşekkürler..

      Sil
  21. Bunu mutlaka denemeliyim ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  22. soslusu daha güzel olur,biraz sebze,patates kızartmalı .....nefis ...ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  23. Et şahane ellerine sağlık mehtapcım. Sanada çook güzel bir hafta dilerim..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  24. Selammm Ben geldim Mehtap görüntü süper eminimki kokuda süperdir ama kereviz bu yemekte nasıl olur onu bilemedik keskin bir koku veririmi diye düşündüm....eline sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin pozitif pembe:) yok yok kereviz kokusu diğer sebzelerle kamufle oluyor:)zaten bir tane kereviz..merak etme..Sevgiler...

      Sil
  25. Υou mаde some decent points there. I checκеd on the
    internet tο find out mοrе
    about thе іѕsuе and found most pеople ωill go along with your viеws on this ωeb site.


    Check out mу webpage ... SEOPressor

    YanıtlaSil