yeni normal


Normal ne demek
Olağan,her zamanki gibi, alışılagelmiş,hep yapılan,sıradanlaşmış olan.
 Yeni ne demek:
Daha önce hiç yapılmayan,kullanılmayan,söylenmeyen  ya da ilk yapılan ,
henüz ortaya çıkan şey ya da durum.
Peki,
Yeni Normal ,ne demek:
daha önce hiç başımıza gelmemiş,henüz olan bir şey ,lakin aynı zamanda olağan ve hep yapılan,alışılan bir şey.
Yoksa şöyle mi;
Bu aslında yeni bir şey ama ilerde normal sayılacak.
??? ? 

Kısaca yeni normal yerine anormal desek ,sıradışı desek daha kolay anlaşılacak.
Bilemedim.
Bildiğim altında gölgelendiğim salkım söğüt ağacı gayet normal şekilde yeşillenmiş,yapraklanmış,rüzgarda tatlı tatlı sallanmaktaymış. 
Anormal durum ise ;insanların kollarında , ellerinde,araba dikiz aynalarında,
hadi kibar olsun ''mendil ceplerinde'' ,çantalarında maske taşımaları.Belki yedek maskelerini o şekilde taşıyabilirler. Ama maske yüzde olacak,ağzı-burnu kapatacak. 
Hepimizin ikilemde kalmasının tek nedeni,hastalıkların ilk başladığı zamanlarda maske takılmasına karşı durulması, sonradan ''yok yok mutlaka takılacakmış'' diye çark edilmesi oldu. İşte şimdi kimi takıyor sıkı sıkı, kimi orasında burasında taşıyor.
Bence maske takmak artık normalimiz,uzunca bir süre öyle olacak gibi. 
Maskeyi para cezasından korktuğumuz için değil, sağlığımızı kaybetmekten korktuğumuz için takmamız gerekiyor. Umarım maskesiz çıkmamayı alışkanlık ediniriz , salgın da geçer gider.
 

 

 

19 yorum:

  1. 15 marttan itibaren maske takmaya devam ediyorum. Pandemi sürecinde hergün işe gittim. Kendimizi korumaktan başka çaremiz yok. 7 defada test oldum. Bugünkü test sonucum da negatif. Alışmaya başladık artık bu hayata...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7 defa niye test oldunuz her işyeri böyle test mi yaptırıyor, anlayamadım. Geçmiş olsun.

      Sil
    2. Mehtap hanım her iş yeri yaptırmıyor. Geçen hafta pazartesi olduk en son.

      Sil
  2. Yeni normalimiz maskeli maskesizler anormal :)

    YanıtlaSil
  3. Yeni normal lafını kullanıyorum ama hangi anlama geldiğinden emin olamıyorum, bu beni de düşündürüyor:)

    YanıtlaSil
  4. Yeni normal ne? Saçmalığın daniskası:) Normaller ikiye ayrılacak bundan sonra, eski normal ve yeni normal. Türkçe katilleri iş başında:)))

    YanıtlaSil
  5. en üstteki foti gibi fotileri çekmeyi çok severiim. yeni anormal hihi, maskeli anormal bizleeer :) eskisi kadar takan yok artık salgını :)

    YanıtlaSil
  6. Hayatımızda artık bir de yeni normalimiz var bakalım daha neler görücez. Bence de çok haklısınız o maske ağız-burnu kapatmak için olduğunu elde taşımak için olmadığını öğrenmeli insanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maske olmazsa olmaz olacak ya da bir süre sonra unutulup gidecek gibi.

      Sil
  7. Bana birşey olmazci,bir çoğunluk var sanırım

    YanıtlaSil
  8. Ben de maske konusunda sizin gibi düşünüyorum Mehtap Hanım galiba uzun süre maske ile birlikte olacağız.

    YanıtlaSil
  9. Maskeyi bileklik olarak kullananlar var 🙂

    YanıtlaSil
  10. Açıklamalar o kadar farklı ki, kimi maska takın diyor kimi işe yaramaz hatta kimi takansanız zararlı bile...insan neye inanacak bilmiyor. Açıkcası spor amaçlı yürüyüşte takmıyorum. Onun dışında dışarı çıkışları zorunlu hale indirdim ve o zaman takıyorum tabiki.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar.
    Maske takmak problem değil, ancak alışamadığımız için unutuyoruz ve yoldan geri eve dönüp maskeyi alıp tekrar sokağa çıkıyoruz. Maske takma işi, karışacağınız insan yoğunluğuna göre de değişiklik arz ediyor. Örneğin ben mahallemizdeki fırına gidip ekmek alıp tekrar eve döneceğim; ama maske takmak zorundayım. Evden sokağa çıktığım da kimseyle karşılaşmıyorum. Sokak bomboş. Fırına varınca da sadece ekmek satışını yapan tezgahtarla sosyal mesafeyi muhafaza etmek suretiyle ekmeğimi alıp, eve dönüyorum. Dönüşte öyle sokak bomboş ve ben hiçbir insanla karşılaşmıyorum. Ben diyorum ki; maskeyi yanımızda taşıyalım, ancak nerede takmamız gerektiğine kendimiz karar verelim. Büyük şehirler müstesna. Böyle küçük köy, belde ve ilçelerde gereksiz yere maske israf ediyoruz sanıyorum.

    Özetle ben sokağa çıktığım da maskeyi ceza-i müeyyideyle karşılaşmamak için takıyorum; çünkü, gerçekten yukarıda izah ettiğim nedenlerden dolayı ihtiyaç hasıl olmuyor. Ama ben her şeye rağmen, kurallara uymak adına maskemi takıyorum.

    Uzmanların da dediği gibi; mesafe, maske ve elimizi göz, burun ve ağıza değdirmemek suretiyle bu illet virüsten kendimizi koruyabiliriz. Dışarıda işimizi bitirip evimize geldiğimizde ellerimizi yarım dakika sabunlu suyla yıkayalım.

    Sizin de bahsettiğiniz gibi bu üç kural artık bizim normalimiz olacak. Koronasız sağlıklı günler dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  12. Benim bu yıl her bakımdan normalim şaştı umarım daha fazla şey yaşamadan yılı tamamlarım🙄

    YanıtlaSil