Fesleğen vakti. .

Güzel bir yaz akşamı.
 Fesleğen kokusu, demlenen cayın kokusunu bastırmış. 
Yapraklarını üsten üsten sevince, tüm rayihasını avucunuza bırakıyor. Dezenfektan ve limon kolonyasindan hışır hışır olmuş ayalar mis kokuya bulanıp güzelleşiyor. 
Fesleğen sivrisinekleri uzak tutuyormuş. Öyle deniyor ama sanırım sivrisineklerin bundan haberi yok.Aksi halde kol ve bacaklarda kaşıntı yaratmaya devam etmezlerdi. 
Fesleğen saksısı her yaz,her daim bahçedeki masanın üzerinde duruyor. Burası yokken de yazın anneannemin balkonunda mutlaka olurdu. Sadece hoş kokulu ,sinek kaçırdığı söylenen saksı bitkisi sanırdık ,sonradan yemek ve salatalara da konulduğunu öğrendik. Ben kokusunun ,sadece makarnaya yapıştığını düşünüyorum fesleğenin.
Bir de avuçiçlerine..

Not:bu yazı telefondan yazıldı. Ve telefondan yazmak zor oluyormuş ❤😊

30 yorum:

  1. Fesleğeni çok severim. Bende küçük bir saksıya tohumunu ekmiştim yeni yeni çıkıyorlar:).

    YanıtlaSil
  2. Komşum bana fesleğen tohumu vermişti. Diktiğim saksıda çok verimli olmaz maalesef. Ben tohum alamadım.. O sebeple kurudu gitti. Ama arada gider bir iki yaprak ben çiğnerdim :)
    Bir zamanlar ben de bilgisayarım bozulunca telefondan yazdım. Baya bir zor geliyor. Hele uzun yazınca daha da zorlanıyor insan yahu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz suyu fazla seviyor, bir de yerini sevmesi lazim galiba.
      Dizüstü bilgisayardan yazdığım için hep,telefon baya zor.Bir de blogger mobil uygulamasi pek iyi gelmedi bana.

      Sil
  3. Evetttt fesleğene rağmen sivriler yine de bildiğinden geri durmuyor ☺️🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz geldi mi sivrilerle haşir neşir olunuyor.aslında beni pek isirmazlar ama etrafimds sivrilerin sevdigi insanlar var😀

      Sil
  4. Yaz'ın habercisidir bizde. Anaannemin, hatta onun annesinin, sonra annemin ve benim Yaz ritüeli bir saksı fesleğen. Hayat bazen ne kadar sade, küçük detaylarda sürüyor. Benimki bugünlerde beyaz beyaz çiçeğe başladı. Erken gidecek :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazen hemen çiçeğe duruyorlar,sarariveriyorlar.hepimizin büyüklerden kalma bir yaz hatırası fesleğenler 😊

      Sil
    2. Tülin çiçeğe durmaya başladıysa yeterince kesilmemiş demektir, üstlerden kesin az az, fakat sadece dal kısmı kalmasın, biraz yapraklı kısım kalacak şekilde kesin, yeniden gençleşir. Mehtap kusura bakmayın araya daldım ama :)

      Sil
    3. aa! bak bunu bende yeni öğrendim,teşekkürler bilgi için:)

      Sil
  5. Bu sene aldığım fesleğenler hep kurudu niyeyse.

    Lavanta yağı sür koluna bacağına. Yanına bile yaklaşmıyor sinekler. Ben geçenlerde Migros'tan aldım. Gece sivri sesi duyar duymaz sürüyorum, bir daha yanıma uğramıyor.

    YanıtlaSil
  6. Aa bak alayım lavanta yağı, çok lazım bize.

    YanıtlaSil
  7. Canım fesleğen çiçeği, öyle severim ki kem kendini hem kokusunu <3

    YanıtlaSil
  8. Yeni yeni büyüyor benim fesleğenim de ama küçücük daha sivrisinekleri kovamaz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evlerin sardunyadan sonra en çok bulunan çiçeği sanırım.

      Sil
  9. Sivri sinekleri kaçırması çok iyi doğal ilaç gibi. :) Ben genelde telefondan yazıyorum alıştım herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ufacık ufacık yazılar zor geliyor alışsam iyi olur aslında, çünkü telefon hep elde artık.

      Sil
  10. Fesleğen kokusuna bayılıyorum. Sivrisnekleri kovduğunu ilk defa duyuyorum.

    YanıtlaSil
  11. Ayy sorma telefonla blog yazmak kadar zor başka birşey olamaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle,bir de telefondaki uygulama çok eksik kalmış maalesef, blogger a yakışmamaış.

      Sil
  12. sevilmez mi tabii yaaaa feslegen :)

    YanıtlaSil
  13. Fesleğeni çok severim ve hep tohumdan yetiştirdiğim bir saksı olur balkonda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendin yetiştirince daha bir kıymetli tabii ki..

      Sil