Kabartma Tozu Kullanmadan Poğaça Yapılır mı?


 Poğaçalarımızı, keklerimizi pişirirken onların kabarık, puf puf görünmesini sağlayan üç tür malzeme vardır;
Maya, kabartma tozu, karbonat(Sodyum bikarbonat). Bunlardan son ikisi kimyasal maddelerdir aslında. Pişirdiğimiz ürünlerin kabarmasını sağlar. 
Karbonatın pişirmede etken hale gelebilmesi için limon ,yoğurt, portakal suyu gibi asitli yiyeceklerin suyuna ihtiyacı vardır. Aksi halde pişirdiğimiz ürünün hem kokusu kötü , hem tadı acımsı, metalik bir tat olur.
Kabartma tozu;  karbonat, asit ve nişasta (içindekilerde belirtildiği gibi) bileşiminden oluşur. Karbonatın, bu iki bileşenle hafifletilmiş halidir. Hem yapacağımız ürünlerdeki diğer sıvı malzemelerle birleştiğinde kabarma etkisi gösterir(Karbondioksit üretme,ufak kabarcıklarla hamurun kabarmasını sağlama) hem de fırında pişerken ürünümüzü kabartmaya devam eder. Böylece daha fazla yumuşak ve ağızda dağılan yiyecekler elde ederiz.
Lakin işte mutfağın bu kimya kısmı bazılarımızın midesine zaman zaman rahatsızlıklar verebiliyor. O zaman mutfakların şu anonim kuralı işleme sokularak yeni tarifler denenmeye devam ediliyor;
''Mutfakta çareler tükenmez''  

-2 yumurta,(1 tanesi hamura, 1 tanesinin akı peynire,sarısı üzerine)
-125 gr tereyağ,
-3 çorba kaşığı yoğurt
-2,5 su bardağı un(11 çorba kaşığı)
-1 tatlı kaşığı tuz,
İçharcı;
-beyaz peynir, yumurta akı, maydonoz.

Yoğuracağımız kaba unu eleyerek,  havuz yapalım, ortasına yumurta, yoğurt,yağı koyalım ve karıştırarak yavaş yavaş unla yedirelim. Biraz dinlensin, sonra elimizle kopardığımız hamur parçalarının içerisine peynirli iç harcımızı koyup D şeklinde kapatalım. (Bu tariften 13 tane çıktı)  Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derece ısınmış fırında pişirelim.
Poğaçalarımız kabartma tozu kullanmışcasına kabardı ,üstüne üstlük hiç bir mide sorunu yaşatmadan ,gayet rahat afiyetle yiyebildik.

Ağzınızın tadı bol ve yerinde olsun..

15 yorum:

  1. Nasıl kabardı o zaman.
    Bekleyince tadı nasıl oluyor.
    Poğaça severim de yapmayı bir beceremedim. Yani istediğim gibi olmadı. Aradığım sevdiğim o yumuşak dokuyu yapmayı bir türlü tutturamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet güzel kabardı:) Ben çocuklara çok fazla pişirdiğim için bir kaç tarifim var böyle devamlı yaptığım.

      Sil
    2. Benimkilerde seviyor bende seviyorum da işte tutturamıyorum.
      Bunu da deneyeyim.

      Sil
  2. Poğaçalar güzel kabarmış gerçekten. Elinize sağlık.
    2,5 su bardağı olan nedir? Un mu su mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki un:) düzelttim hemen..teşekkürler..

      Sil
  3. Benim hanımda yapıyordu kabartma tozu kullanmadan poğaçayı elinize sağlık Mehtap hanım

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık, afiyetler olsun <3

    YanıtlaSil
  5. Kimyasal biliyorum ama nedense maya mideme çok dokunuyor kabartma tozunda aynı şey olmuyor. Poğacalar nefis görünüyor bu arada 😊

    YanıtlaSil
  6. Offf eline sağlık..bisey diyimmi en kısa zamanda deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  7. oooo teşekkürler pekiii, mutfakta çareler tükenmez, güzel söz :) bak son yazımda ne vaar :)

    YanıtlaSil
  8. Ben genelde mayalı yapıyorum ama böylesini hiç düşünmemiştim, denemeli...

    YanıtlaSil