Uyandırılmış Toprak

Nobel Edebiyat Ödülü sahibi yazarlara devam. İşte Kasım ayında okuduğum kitap ve yazarı;
1965 yılında Nobel Edebiyat Ödülü alan yazar Mihail Şolohov (1905-1984)
''Durgun Akardı Don'' adlı ünlü eserinden sonraki ikinci büyük eseri ''Uyandırılmış Toprak'' romanıdır. Bu eserini  28 yılda bitirmiştir. Ülkemizde 1965 yılında Nobel Edebiyat Ödülünü aldığı sene yayınlanmıştır. Okuduğum kitabın
Türkçesi; Leyla Soykut tarafından yapılmış.

1930'lu yıllarda Kazak köyleri arasında kolhoz çalışmaları tüm hızıyla yürütülmektedir.(Kolhoz;Ortak tarımla uğraşan birlikler) Romanda işte bu kollektifleştirme hareketi hikayesi,  Kazak köyü  Germyaçiy Log köy halkı üzerinden anlatılmaktadır. Burada yaşayan Kazak köylülerinin bir kısmı kolhoza katılmak isterken ,bir diğer kısmı gizliden gizliye karşı çıkmaktadır. Partinin (SovyetlerBirliğiKoministPartisi) adamı Davidov tüm bu olup bitenle mücadele halindedir. Sık sık değişen parti uygulamaları toprakları ortak kullanma, ortak yaşama geçme konusunda, bir çok sıkıntı yaratmaktadır.

Rus edebiyatının önemli romanlarından biri ''Uyandırılmış Toprak'' . 1930'lu yılları o dönem Rus ve Kazak halkını ,yaşam tarzlarını, siyasi çekişmeleri anlatan eser, Leyla Soykut tarafından yapılan çevirisiyle, ağır ve bize yabancı bir ortamı anlatmasına rağmen , gayet rahat okunuyor.                                                                    1.cild; 508 sayfa.
          

16 yorum:

  1. oo bu da aklımda olsuun. durgun donu okudum, müthiş yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. 28 yılda kitabı yazması çok ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyunca bu kadar yılda yazması normal geliyor, sonuçta iki ciltlik bir roman.

      Sil
  3. Okumadığım bir yazar tavsiye için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de daha önce okusaydım bu yazarları diyorum :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Evet, roman iki cilt ,ikincisi ''Uyandırılmış Topraklar-Don Kıyısında Hasat''
      Bu ay sırada o var kısmetse.

      Sil
  5. baak blogunu son yazıma koyduuum :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir seri fikri olmuş. Foto güzel çekmişsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güneşli kasım ayı günlerinde balkonda kitap keyfi:)

      Sil
  7. Merhaba , blogunuzla yeni tanıştım .Sizinle de öyle tabi.Sizi takip etmekten keyif alacağım . Benim dünyama da beklerim Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  8. ne güzel bir seriye başlamışsın
    bayıldım
    iyi okumalar

    YanıtlaSil
  9. Merhaba mehtap ben (sanat penceresinden) bloğumu yeniledim bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
  10. Hem çeviri hem de kitap çok güzel :)

    YanıtlaSil