Pazar Tarifi; Armut ve Fındıklı Kek


Bugün 14 Şubat 2021. Nihayet günlerdir beklenen kar fırtınası, İstanbul'a ulaştı. Biliyorsunuz ki memleketin her yerinde metrelerce yükselen karlar yağar, İstanbul'a yağan bir gıdım karın haberi kadar yer kaplamaz medyada. Bizim bahanemiz hazır, işte burası çok büyük, çok insan yaşıyor, burası şöyle ,burası böyle. İstanbul çok kibirli bir şehir, her şeyi çok mühim, her şeyi ilk sırada.
İstanbul bir kadın olsa mesela, hala kendini gençliğindeki gibi şahane  güzellikte sanan yaşlı bir kadın; erkek olsa mesela ;kendini hala tuttuğunu koparan, güçlü kuvvetli delikanlı sanan ihtiyar bir adam olurdu, diye hayal ediyorum.
 
Kar şahane yağıyor, nazlı nazlı. Kar taneleri gezintiye çıkmış gibi.Yere inene kadar,salına salına  bir o tarafa ,bir bu tarafa dolanıp duruyor, 'toprağa ne kadar geç düşsek, o kadar iyi' ,diyorlar sanki. 

Dışarda hava ,kara ile bütünleşip beyaza kesti, deniz falan yok sanki.Adalar da görünmez oldu. Sadece kara kargalar, siyah lekeler halinde arada uçuşuyorlar, pamuk gibi kar tanelerinin arasında. Martılar beyaz renkleri ile kamufle olmuşlar.


Konu kek olacaktı aslında, pazar günleri tarif vermeyi düşünmüştüm. Bakalım uygulayabilirsem. Üşengeçliğim üzerimde bu aralar. Keyfim yerinde oysa, çünkü aylardır ,dört aydır görüşemediğim oğlum Bursa'dan geldi. Pek çok özlemişiz. Kek özellikle onun için pişti.
 
Keklere meyve ilavesini seviyorum. Kekin nemli bir dokusu oluyor, lezzeti artıyor.
Armut çok severiz, hamileyken benim kadar Ankara Armutu yiyen var mıdır? Bilemiyorum. Genelde ayva yerler, ben bir armut bir de greyfurt yemeden gün geçiremiyordum.

Gevezelik bitmiyor bu sabah, gelelim mevzumuza , tarif şöyle;
Armutlu Kek;
*2 yumurta,
*1 bardak toz şeker,
*1 çay bardağı süt,
*1 çay bardağı sıvıyağ,
*1 çay bardağı çekilmiş fındık,
*1 armut rendesi,
*8 çorba kaşığı un,(2 bardak)
*Vanilya, kabartma tozu
*1 tatlı kaşığı tarçın,
Yumurtalar ve şeker iyice çırpılır. Sonra sırasıyla, süt ve sıvı yağ ilâve edilir. Çırpmaya devam. 
Kuru malzemeler yani;un ,tarçın  kabartma tozu, vanilya, fındık karıştırılır.
Çırpma bırakılıp, kaşıkla karıştırmaya devam. 
En son rendelenmiş armut da katılarak, işlem tamamlanır.  
Lezzetli bir meyveli kek.
Ağzınız tadı bol olsun. 
Sevgililer günü kutlu olsun.❤



 

27 yorum:

  1. İstanbul benzetmeleri efsane, çok hoşuma gitti:-)) Oğlunuzla ve tabi ki ailenizle keyifli bir pazar olsun ve tabi ki afiyet olsun :-))

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık, güzel görünüyor. Torunlara deneyeyim. Ankara armudunu severim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık :) Kişisel görüşüm meyve tatlarını kekte sevmem ama fındık, ceviz, fıstığa bayılırım içinde... Çok güzel görünüyor kekiniz yeni tatlara açığım her ne kadar meyve tadını sevmesem de bu tarifi tarif listeme ekleyeceğim armutlu hiç yemedim bir gün yapıp denemek isterim :)
    Kar manzarası eşliğinde ne güzel yenir çayın yanında :) Bir de oğlunuza kavuşmuşsunuz gözünüz adın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani içinde armut olduğu belli olmuyor,deneyebilirsiniz 🙂 teşekkürler.

      Sil
  4. bir kek delisi olarak teşekkür ederiiiim :)

    YanıtlaSil
  5. İlk bakışta revaniye benziyor hocam muazzam :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evet benzemiş ,şimdi bakınca bende benzettim.Amatörce bir çekim olunca böyle olmuş 🙂

      Sil
  6. yıllardır eskisi gibi yağmıyor filan diyorduk her yere ama bir yıl boyunca doğa bizden kurtulunca biraz kendini yenilemiş gibi sanki :) kek de nefismiş yaa :)

    YanıtlaSil
  7. Oh, afiyet olsun, kar manzarası eşliğinde, sıcak çayla efsane olmuştur.

    YanıtlaSil
  8. Ekran görüntüsü aldım da evde armut yokmuş:)))) Neyse pazara gidip alayım bari merak ettim

    YanıtlaSil
  9. Keki severim çayın yanında armutlu olması ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
  10. İstanbul bir şehir olmaktan çıkmış durumda. Merak ediyorum, bu devasa şehirde aslen İstanbullu olan kaç kişi çıkacak acaba. Bir araştırma yapılıp İstanbul'da yaşayanların memleketleri sorulsa karşımıza muhtemelen Türkiye'nin bir modeli çıkar.
    Kibri bu yüzdendir belki de:)) Elma keklerde kurabiyelerde sık gördüğüm bir meyve ama armutla pek karşılaşmadım. Farklı lezzetler denemekte fayda var, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşanılması gittikçe zorlaşıyor istanbul'da.
      Tesekkurler

      Sil
  11. merhabaaaa :) feriha teyze seni sordu hihihi :)

    YanıtlaSil
  12. Ah, bence bu armutlu ve fındıklı kek, İstanbul'da karı izlerken sıcacık bir kahve içmek için mükemmel bir arkadaştır.
    Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil
  13. O kar bir bize gelmedi sanki...

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık armutlu kek denemdim hiç merak ettim deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  15. Meyve yemeyen oğlum olduğundan bizde keklere ceviz ve çikolatadan başka bir şey girmiyor. Neyse limon, portakal kabuğu rendesine bişey demiyor.

    Metehan'a hamileyken öyle çok portakal suyu içiyordum ki, doğumdan sonra yıllarca içemedim bir daha, tiksindim :D

    Gözün aydın bu arada :)

    YanıtlaSil