yanarım halimize..

 


Cennet ve cehennem aynı yerlerde kendini gösterebiliyor tıpkı iyi ve kötünün aynı insanın içinde barınabilmesi gibi. Günlerdir cayır cayır yanıyor yeşilimiz, doğamız yanında yüreklerimizle birlikte. Yazık oldu güzelim ormanlara, içinde yaşayan canlılara. Aslında bize ve bizden sonraki bir kaç nesile yazık oldu. Doğa  kendini yeniler elbet yüzyıllar içinde ama ne yazık ki koskoca evrene nazaran kısacık ömürleri olan bu dönem insancıkları bunu göremeyecek. Yaktıkları, söndürmeyi beceremedikleri toprakla mücadele edip ,bir zamanlar buralar cennet gibiydi... diye anlatıp duracaklar.

Haberleri takip ediyorsunuzdur, skandal üzerine skandal yaratacak açıklamalar geliyor yönetmek üzere seçilenlerden. Uçak istemiyoruz gökte kalabalık yaratıyor ,diyen mi istersiniz, düğüne gittim di ben zaten ben başkan değil kayyumum diyen mi, keşke benim evimde yanaydı da bu evlerden benimde olaydı diyecekler ,diyen mi? Durup nefes alıyorum derin derin; şakadan kurulan bir memleket mi olduk, diyorum. Kimi ''help'' der, kimi yok biz '''strong'' uz der , daha neler neler..

Önce söndürün şu günlerdir süren yangını sonra paylaşın kozlarınızı, diyecek kimse var mı? Yok. Aklı başında olan herkes yangın uçaklarının neden kullanılmadığını sorguluyor, karşılığında aldıkları cevaplarda bahane bahane üzerine dizilmiş.  

Elinden gelen her türlü yardımı yapmaya çalışan, tanındığı için daha fazla yardım edebileceğinin farkında olup taşın altına elini koyanlara bile laf edilen memleket insanından bekleyecek çok bir şey kalmadı galiba .Mesela; Şahan Gökbakar instagram hesabında bulunduğu bölgedeki yangınla ilgili gelişmeleri an be an anlatıyor. Evi oradaymış, diye laf atıyorlar utanıp sıkılmadan.Oysa görüntüleri sayesinde orada çalışan görevlileri, köylüleri, gönüllüleri görüyoruz. Başka muhabirler, youtube yayını yapanlar yöreden haberler geçiyor. Herkes canının dişine takmış halde çırpınıyor. Hepsine canı gönülden kolaylıklar diliyorum, umarım bir an önce söner bu yangın ,zarar gören tüm insanlar, canlılar da bir an önce yaralarını sarmaya başlar.

Dualarımız, kalplerimiz onlarla. 


17 yorum:

  1. Doğrusu Şahan Gökbakar'ı yangınla ilgili yayınları nedeniyle takdir ediyorum. Recep İvedik seyretmeyi sevmiyorum, o ayrı. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Recep Ivedik i de gülerek izleyenlerdenim:)Komedi zor iştir bence.

      Sil
  2. Tüm dünyadaki yangınlar bir an önce biter İnşallah. Küresel ısınma da kapıdayken dünyanın eskisi gibi olacağını düşünmüyorum bir daha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimbilir? hayat iyisiyle kötüsüyle böyle bir şey işte.

      Sil
  3. Çok üzülüp birşey yapamamak, çaresiz kalmak çok kötü. Yangınlar yüreklerimizi yaktı...

    YanıtlaSil
  4. "beyaz et" çıktı dün de :) help türkey için soruşturma açıldı :) ama kendi bakanlığına pahalı dezenfektan satana soruşturma yok. yangın da çok büyük, bitecek gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sorma beyaz et kırmızı et :) sendensin,bendensin olayı ne yazık.

      Sil
  5. Elim kolum bağlı seyretmek o kadar zoruma gidiyor ki. Göz göre göre yanıyor canım ülkem. Bu hale getirenlere yazıklar olsun! Çok üzgünüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani artık bunları seçime kadar unutmamak önemli. Elbet oy vericez.

      Sil
  6. felaketler çok kötü ama daha kötüsü, yapılan yorumlar, daha da ayrışan toplum, yönetilemeyen krizler...hangisi insanı daha umutsuz yapıyor bilemiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi bir arada bir felaket filmi yaşıyoruz.

      Sil
  7. Gitti ormanlarımız, hayvanlarımız. Bari geri kalan yerleri kurtarabilsek.

    YanıtlaSil
  8. Yörede yaşayanların emeği çok büyük. Buralardan çok şey yapamıyoruz malesef. gitsek "işin uzmanı olmayan gelmesin" diyorlar. Artık becerebilirsek oralar betonlaşmasın diye uğraşacağız bundan sonra

    YanıtlaSil
  9. Allah bir daha böyle felaketler yaşatmasın.

    YanıtlaSil
  10. İnsan kabullenemiyor ve inanamıyor. Ülkeye düşmanlık eden bir yönetim kadrosu 😞

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar.
    Benim hayatımda sevdiğim iki renk vardı biri yeşil diğeri ise mavi. Yeşili yaktık, simsiyah oldu. Geriye tek bir mavi kaldı. Onu da ne zaman yakarız bilmiyorum?
    Yazık oldu hem yeşile, hem de yeşilin içindekilerine.
    Şu güzelim ülkeye yapılabilecekl en büyük kötülüğü yaptılar, ormanlarını yaktılar. Yazıklar olsun!..
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil