Muhallebili Ayvalı Tatlı


*4 adet ayva,
*2 su bardağı toz şeker,
*1 lt süt,
*1 su bardağı un,
*2 yumurta,(sarıları muhallebisine, akları mereng için)
*1 paket vanilya,
*3 kaşık pudra şekeri

Bu tatlı annemden , gününe yapmıştı.
-4 adet ayvayı rendeleyip , 1 su bardağı toz şeker ve biraz su ilavesiyle pişiriyoruz ,cam tepsimizin altına yayıyoruz.
Muhallebi için;
2 yumurtanın sarısını 1 su bardağı toz şeker ve 1 su bardağı unla iyice çırpıp, azar azar sütü yedirerek, karıştırıyoruz ve ocağa alarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.
Biraz koyu bir kıvam oluyor onun için 3-4 dakika blendırla iyice çırparak
 kıvama girmesini sağlıyor,sonra da rendelenmiş ayvaların üzerine boşaltıyoruz.

Resimde gördüğünüz kızarmış kısımlar merengimiz oluyor, yani;
-2 yumurta akının bir fiske tuz ile kar haline gelene kadar çırpılmış,
 2-3 çorba kaşığı kadar pudra şeker ilave edilmiş hali.

Muhallebimizin üzerine merengide yayıp üstten ısıttığımız fırında ,
tatlımızın üzeri kızarana kadar tutuyoruz.

Çok hafif ve leziz bir tatlıydı...
Toplantılarımızda  2 tatlı 2 tuzlu yapıyoruz,kural bu.Başka neler vardı derseniz,
*mercimekli köfte
*Tahinli Börek,
*Islak kurabiye (ben yaptım)
*Muhallebili Ayva Tatlısı.
yetiyor böylesi ..

Eline sağlık annem....



62 yorum:

  1. MMMMMMMMMMMMMMM Annenin ve senin ellerine sağlık tatlım:)

    YanıtlaSil
  2. Mehtap'çığım tesadüf ben de bugün muhallebi değil ama ona benzeyen bir başka sütlü tatlı sütlaç yaptım, kaç gündür canım çekiyordu sütlü tatlı, bilsem bekler, ayva alır bundan yapardım dedim...çok harika bir şey belli, eline sağlık annenin de, senin de canım..afiyetle yiyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim evde de sütlaç çok sevilir,eline sağlık.

      Sil
  3. Ellerinize saglik. Blogumu ziyaretin icin de tesekkur ederim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin.Blogundaki pastalar harika ziyaret zevkti..

      Sil
  4. Bir yerde yemiş çok beğnmiştim. Yediğim yerde ayva+elmalı yapmışlardı. Aklımın bir köşesine yazdım tarifini teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  5. Harika bir lezzet , annenin emeklerine saglik.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. canım öyle bir tatlı çektiki...
    şimdi olsa 1 değil 2 tane bile yerdim :))
    canım ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  7. Annenin ve senin ellerine sağlık Mehtapcım nefis görüntü..

    YanıtlaSil
  8. sütün ve meyvanın buluştuğu tatlara bayılıyorum. harika bir tatlı anneciğinin ellerine sağlık hayatım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende aynı fikirdeyim canım, yakışıyorlar,teşekkürler.

      Sil
  9. değişikmiş nefis görünüyor yalnızzzzz annenin ellerinden öperim :)

    YanıtlaSil
  10. Tam zamanıyken denemeli bu nefiss tatlıyı..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. Ne kadar yakışmıştır ayva, ellerinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  12. merengi severim koalayımada gidiyor
    annenin ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende adının mereng olduğunu yeni öğrendim:)

      Sil
  13. biraz önce ayva yedim,yemeseydim şimdi bu tatlıyı yapardım. Ama yaparım yarın yaparım.

    Sevgimle

    YanıtlaSil
  14. Ooo nefis bu yahu..hmmm so gunlerde Ayva cok kullaniliyor blog tariflerinde ama dun yine baktim markete ayva yok:(( cok nadir olur gelir ve biter..aklimda kalmis olacakki ruyamda Ayva agaci gordum bizim bahcede:))Anneciginin ellerine saglik..bulursam Ayvayi mutlaka deneyecegim..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu resimdeki ayvalar ve tatlıdakiler annemlerin Ayvalıktaki yazlıklarının bahçesindeki ayva ağacından Emelcim.Ayvaları toplayıp öyle dönüyorlar, sonra artık gelsin reçeller, pişsin tatlılar oluyor:)Acaba rüyandaki bizim evin bahçesindeki ayva ağacı mıydı?? merak ettim bak şimdi..sevgiler.

      Sil
  15. Canım annenin ellerine sağlık seninde yüreğine sağlık bizlerle paylaşımın için .Çok güzel olmuş yapılması gereken bir lezzet notumu aldım bile,sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  16. Ayvalı tatlıya ilk defa rastlıyorum. Bu konuda fazla cahilim galiba. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanmıyorum İlhan bey.Ama doğru erkeklerin kabul günleri mi varki böyle tariflerle karşılaşsınlar, biz hanımlar bir sürü şeyi katıp karıştırıp çaylık tarifler yapabiliyoruz. Hafif oluyor sizin balıklardan sonra da iyi gidebilir:)Teşekkürler...

      Sil
  17. Uff şimdi olsada yesem kaşık kaşık. Ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  18. çok güzeldir mutlaka yapan eller dert görmesin

    YanıtlaSil
  19. anneciğinizin ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  20. tam mevsimi,muhallebiye de eminim çok yakışmıştır.eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğin gibi tam zamanı her tür kullanmak lazım.

      Sil
  21. Mehtapcım nefis bir kış tatlısı olmuş ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. merhabalar, bloğunuzu yeni keşfettim. Tatlınıza bayıldım. Ayvayla muhallebinin uyumunu çok merak ediyorum. Şimdi tam mevsimi. En kısa zamanda denenmek üzere tarifi not alıyorum izninizle:)
    Bu arada sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim.
    fatoscatadlar.blogspotcom.
    Güzel paylaşımlar diliyorum,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi ki keşfetmişsin sevgili Fatoş.Bende blogunu tanıdığıma memnun oldum.Hoşgeldin, sefalar getirdin, sevgiler...

      Sil
  23. Merhaba... Muhallebi ayva tatlısını ilk defa duyuyorum ama çok güzel görünüyor,elinize sağlık kesin deniycem. Benim sizin gibi ustalardan öğrenecek çok şeylerim var:)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Elifçim.Hepimiz birbirimizden çook şeyler öğreniyoruz emin ol.Sevgiler...

      Sil
  24. AH BU TATLILAR MAMALAR CANIMIZA OKUDU BİZİM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma çılgın mevdoş ,öyle ama seviyoruz yapıp yemeyi işte...

      Sil
  25. öfff öff öff diyorum başka birşey demiyorum. Bu ne lezzey yaaa.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  26. Anneciğinin ve senin ellerine sağlık :-)sevgiler

    YanıtlaSil
  27. nefis görünüyor, annenin ve senin ellerine saglik...
    anne elli degdimi tadi dahada bi güzel oluyor ;-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım dediğn gibi anne yemeği her zaman özel bir yerde oluyor..

      Sil
  28. ANNECİĞİNİN ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK,HARİKA BİR LEZZET

    YanıtlaSil
  29. merhaba ne güzel bir tatlı olmuş ellerinize sağlık, takipteyim bana da beklerim sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  30. Öfff şahane her zaman şahane tarifler paylaşıyorsun Mehtap'cım..Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  31. ilk defa duydum böyle bir tatlı .)ama çok lezzetli göründüğünü söyleye bilirim
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil