Havuçlu Dereotlu Poğaça

HAVUÇLU DEREOTLU POĞAÇA
Yaz gelince pasta-börek işleri biraz ihmal edildi.
Sıcak havalarda tezgahları dolduran rengarenk meyvelerden,sebzelerden alıyor ,serin serin içmek üzere içecekler, nefis ve hafif  yemeklerle hazırlıyoruz sofralarımızı.

Ancak şekerim, ben yine de akşam üzeri çayın yanına mutlaka bir şeyler arıyorum.
Yani boş boş çay içemiyorum naparsın ,öyle işte.
Yaza uygun renkli bir poğaça Havuçlu Dereotlu Poğaça.
KuzinedeKızaran Ekmek'de gördüğüm bu tarif hem kolay hemde güzel göründü gözüme.
Asıl tarif burada;

*250 gr margarin,
*2 yumurta (aklarını hamura,sarılarını üzerine)
*1 su bardağı yoğurt,
*4,5 su bardağı un,
*1 çay kaşığı karbonat,
*2 çay kaşığı toz şeker,
*1 tatlı kaşığı tuz,
*yarım demet ince doğranmış dereotu,
*1 çay bardağı ince rendelenmiş havuç,
*250 gr kaşar loru, (Hani şu Lor Kurabiyesinde kullandığımdan)

Oda ısısındaki margarin,yumurta akları,yoğurt, dereotu ,havucu un,karbonat,şeker ve tuz ile birlikte iyice yoğurarak güzel bir hamur yapalım ve 1 saat kadar dinlendirelim.
Daha sonra ufak parçalar halinde  kopardığımız hamuru avucumuz içinde açıp içine taze lordan koyarak yuvarlak olacak şekilde kapatalım, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim.
Üzerlerine yumurta sarılarını sürelim ve çörekotuyla süsleyelim.
Önceden ısıtılmış fırında (ben 200 derecede pişirdim) altı üstü pembeleşene kadar tutalım.
Benim hamurdan 40 taneden daha az poğaça çıktı ,galiba ben biraz daha büyücek yaptım.
Ama çok güzel kabardılar ve tatları da çok güzel oldu.

Salı Gününüz güzel geçsin...
                                                           AFİYET OLSUN...

31 yorum:

  1. Ellerine sağlık,bende çayın yanına mutlaka bir şeyler ararım:)Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  2. kıyır kıyır harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. çok leziz görünüyor, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  5. Poğaçalar nefis görünüyor,ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canımm..
    çok güzell görünüyor..
    aldım bi tanecik;)
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi tabi ne demek canım,buyur.Afiyet olsun..

      Sil
  7. Çayın yanında mutlaka bir şey isteyenlerdenim.Poğaça çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım çayımın yanına aldım bitane:)

    YanıtlaSil
  9. Kimbilir ne kadar lezzetli olmustur..Ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  10. Havuclu dere otlu vitaminli pogaca,himmmmm cayinda varmi canim yaninda,ellerine saglik nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım..miss gözüküyor.sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. yazın bende mutfağa girmeyi pek sevmiyorum,çok sıcak,akşam misafirlerim vardı ,ekler yaptım,evdekiler bayram etti( sorsam ,anne bu sıcakta bir şey istemiyoruz diyorlar),hep aklımda bu tarz poaça yapmak,sabahları olsa yapardım,ama eve geldiğimde yorgun,uykusuz ,çokmüş hissediyorum kendimi,keşke evdekiler tiyolar verseler ,o zaman yapıyorum.Ellerine sağılık,vitamin deposu olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim mutfakta öğleden sonra çok sıcak olmaya başladı,camlar kapılar fora ,öyle çalışıyorum.İşten gelip mutfağa girmenin zorluğunu uzuuun yıllar yaşadım çok iyi anlıyorum ,kolay gelsin..
      Sevgiler..

      Sil
  13. Kaşar loru börek ve poğaça da harika oluyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. RABBİM'İze açılan ellerin,yapılan duaların kabul olunduğu.Rahmet ve mağfirete ulaşmayı ifade eden.Berat Kandiliniz mubarek dualarınız kabul olsun canım.
    Ailece Kandilinizi kutlar,sağlıklı hayırlı ömürler dilerim canım.
    Bu arada poğaçalar nefis nefiss .Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevalcem güzel dileklerin için teşekkür ederim,bende senin ve tüm ailenin kandilini kutlar,sevgilerimi sunarım..

      Sil
  15. Cayin yanina nefis gider ellerine saglik canim
    hayirli kandiller

    YanıtlaSil
  16. eLLERİNE SAĞLIK PUDRA ŞEKERİM..

    YanıtlaSil