Muz Mücveri:)

 

bir tv kanalında gördüğüm tarifi ,dolapta yenmeyi bekleyen muzlarla denedim.
iyi ki denemişim, leziz bir kahvaltılık oldu;
ben denediğim ölçülere göre veriyorum tarifi;

*2 adet orta büyüklükte muz(biraz yumuşak ,kararmaya başlamış olanlardan)
*1 adet yumurta,
*2 çorba kaşığı un,
* kızartmak için az zeytinyağ..
*bal.

-muzları iyice ezip püre haline getiriyoruz.
-içine yumurtayı kırıp,  iki kaşık unu yediriyoruz.
-iyice kızdırdığımız tavaya bir miktar zeytinyağ koyup , muzları kaşık kaşık dökerek
altı üstü nar gibi olana kadar pişiriyoruz..
ve servis yaparken üzerine bal gezdiriyoruz...

ağzımızın tadı bal olsun..

                                                                       AFİYET OLSUN....

34 yorum:

  1. Muz mücverinin tadını çok merak ettim ,ilgimi de çekti açıkçası elinize sağlık ,sanırım merakıma yenilip ilk fırsatta bende yapıcam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlı lokma tadında desem..bence beğenirsiniz, teşekkürler..

      Sil
  2. Merak ettim canim ilk firsatta deniycem ellerne saglik sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Mucveri zaten cok severim muzlusunu da merak ettim acikcasi. Ilk firsatta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz çok sevdik, hemde kararmış diye burun kıvırdığımız muzlar değerlenmiş olur..sevgiler..

      Sil
  4. muz mücverini ilk defa duyuyorum çok ilginç geldi en kısa zamanda deniycem ellerine sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık Bende ilk defa duydum ama çok leziz görünüyor sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem yapımı kolay hem yemesi güzel.. sevgiler...

      Sil
  6. Yazını okurken dolapta bekleyen ve kararmaya başlamış muzlar geldi aklıma :)
    Deneyeceğim mutlaka... Daha önce çin lokantasında yemiştim buna benzer bir tatlıyı ve çok beğenmiştim...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen yapabilirsin bence de..teşekkürler sevgiler...

      Sil
  7. ah be güzelim şu tarifi daha önce verseydin keşke karardı diye atılan muzlara yazık oldu şimdi :)
    kesinlikle denenecek
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa bende muzlar kararınca çocuklara yediremiyordum, artık çareyi buldum:)

      Sil
  8. malzemelere bakılırsa çok leziz bir kahvaltılık olmuş,oldukça da besleyici.eline sağlık...

    YanıtlaSil
  9. tatlı mücver değişik bir fikir ben beğendim, eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  10. ilginçmiş hiç yemedim, ama lezzetli dediğine göre denemekte yarar var:)))afiyet bal olsun Mehtap'cığım, eline sağlık..bu arada normal mücveri de çok severim...epeydir yapmıyorum..
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bn galiba mücverin her türünü seviyorum, normal derken kabak mücveri yani:)) her hafta pişer bizde bayılıyor çocuklar hele bir gece dolapta kalınca daha da güzel oluyor soğuk haliyle.. sevgiler..

      Sil
  11. Ellerine saglik Mehtapcim.degisik ve guzel bir tarif..yazin muz yemiyoruz pek ama tarifin icin slip deneyecegim..guzel bir hafta sonu diliyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artık muz yaz kış var gerçekten, bende tansiyonla başı dertte biri olarak sık tüketmeye çalışıyorum bu da değişik bir şekil oldu muz yemenin.sevgiler canım.

      Sil
  12. değısık bır tarıfmıs elıne sağlık

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık nefis görünüyor.
    kandiliniz mübarek olsun hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık Mehtapcım. Bende Oktay ustada görmüştüm bayrama yapacağım. harika bir tat..İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa Oktay ustada mı yaptı ben yabancı bir yemek kanalında görmüştüm!ee tabi onun ekibide takip ediyordur her yemek kanalını. iyi bayramlar,sevgiler.

      Sil
  15. eline sağlık mmmm olmuş iyisin balım.
    hayırlı bayramlar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın balım, sana da hayırlı bayramlar...

      Sil
  16. Çok güzel..Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  17. muz mücverini bende eskiden yemekteyiz diye bir program vardı orda görüp denemiştim çok beğenmiştim ..ellerine sağlık mehtapcım
    mutlu bayramlar diliyorum..

    YanıtlaSil